XXL Nutrition

verschil brood

1) hoeveelheid vezels
2) hoeveelheid vitaminen en mineralen
3) complexe KH (volkoren brood, niet "bruin") vs snelle KH (wit brood en "bruin brood", waar dus niet volkorentarwemeel in zit).

Conclusie: volkoren = gezonder.

dit

het is ONMOGELIJK om aan je dagelijkse behoefte vezels/vitaminen/mineralen te voldoen als je wit brood eet

wit brood is dus hartstikke ongezond

en we weten allemaal dat je van snelle koolhydraten keiharde diabetes krijgt

DUS

Wil niet inbreken in het topic hoor, maar als je brood eet ben je geen bodybuilder

U Srs? ???

Verklaar je nader, want je stelling is :o. Jij eet zeker 5kg biefstuk per dag en bencht 200. Verder geen KH, maar 500 gr. eiwit, massive gains bro! Stoere bikkel man.

Maar laat me graag overtuigen :)

Jij bent zo'n chappie die 5x per dag droge rijst met kip eet? haha
Wat een kutleven moet jij hebben.

Hier brood, brinta, oats, aardappelen en op zn tijd een heerlijk koekje!
Maakt het leven een stuk mooier!
Maar als jij denkt betere Gainzzzzz te krijgen op rijst ga lekker verder zo ;-)

Genomineerd voor domste uitspraak 2k14.

De adviezen gaan als warme broodjes over de toonbank hier.

Heb vandaag nog niet zo hard gelachen. Thanks mannen

dit

het is ONMOGELIJK om aan je dagelijkse behoefte vezels/vitaminen/mineralen te voldoen als je wit brood eet

wit brood is dus hartstikke ongezond

en we weten allemaal dat je van snelle koolhydraten keiharde diabetes krijgt

DUS

I second that!

Een echte bodybuilder zou dit nooit eten

En als je in dat if it fits your mom gelooft ken ik er nog wel een paar

Gezien ik zelf glutenvrij moet eten en dus geen brood pak zijn er wel zat alternatieven.
Havermout, quinoavlokken, speltvlokken, Brinta (helaas voor mij dan), aardappelen, zoete aardappelen, rijst, pasta, pannekoeken, volkorenwraps, bonen (kan je makkelijke salades mee maken etc. Er zijn genoeg dingen te bedenken. Maar op zich kunnen een paar boterhammen echt geen kwaad in mijn ogen.

Gezien ik zelf glutenvrij moet eten en dus geen brood pak zijn er wel zat alternatieven.
Havermout, quinoavlokken, speltvlokken, Brinta (helaas voor mij dan), aardappelen, zoete aardappelen, rijst, pasta, pannekoeken, volkorenwraps, bonen (kan je makkelijke salades mee maken etc. Er zijn genoeg dingen te bedenken. Maar op zich kunnen een paar boterhammen echt geen kwaad in mijn ogen.
Op de oats verpakking staat wel bij alergenen: gluten ?

Jij bent zo'n chappie die 5x per dag droge rijst met kip eet? haha Wat een kutleven moet jij hebben. Hier brood, brinta, oats, aardappelen en op zn tijd een heerlijk koekje! Maakt het leven een stuk mooier! Maar als jij denkt betere Gainzzzzz te krijgen op rijst ga lekker verder zo ;-)

Vandaar ook die 19%?

Op de oats verpakking staat wel bij alergenen: gluten ?
Ik heb havermout glutenvrij. Zijn wel duurder.
Haver is van nature glutenvrij. Omdat haver, haverkorrels, havermout en havermeel vaak verwerkt worden in bedrijven waar ook tarwe verwerkt wordt, kunnen ze gluten bevatten en zijn daardoor vaak niet geschikt voor een glutenvrij dieet [1]. Glutenvrije havermout is verkrijgbaar.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Havermout
Even een voorbeeld. Ik heb weliswaar een ander (veel goedkoper) merk.
http://www.glutenvrijewebshop.nl/havermout-vlokken.html

Jij bent zo'n chappie die 5x per dag droge rijst met kip eet? haha

Hier brood, brinta, oats, aardappelen en op zn tijd een heerlijk koekje!
Maar als jij denkt betere Gainzzzzz te krijgen op rijst ga lekker verder zo ;-)

Jij bent zeker zo'n chappie die 5x per dag een boterham met pindakaas en wat de pot schaft eet? haha

Hier rijst, havermout en groente en op zn tijd een heerlijk sausje!
Maar als jij denkt betere Gainzzzzz te krijgen op brood en wat de pot schaft ga lekker verder zo ;-)

Jij bent zeker zo'n chappie die 5x per dag een boterham met pindakaas en wat de pot schaft eet? haha

Hier rijst, havermout en groente en op zn tijd een heerlijk sausje!
Maar als jij denkt betere Gainzzzzz te krijgen op brood en wat de pot schaft ga lekker verder zo ;-)

Waarom klets jij? Hier ook rijst, havermout en groente (geen saus), maar ook (volkoren)brood. Waarom zou dit alles niet kunnen?

---------- Toegevoegd om 18:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:40 ----------

Troll level is high.

Waarom klets jij? Hier ook rijst, havermout en groente (geen saus), maar ook (volkoren)brood. Waarom zou dit alles niet kunnen?

Lees mijn reactie op zijn post nog maar eens goed ;)

Mensen die zeuren over anderen die voornamelijk kip met rijst eten komen zelf vaak niet verder dan wat boterhammetjes met pindakaas en wat de pot schaft :o

Kwaliteitsbrood laat me niet lachen :') Ik zou wit brood aanraden omdat het het minst verzadigd wanneer je moeite hebt met eten en bv. een speltbrood wanneer het tegenovergestelde het geval is. Qua voedingswaarde schelen ze elkaar geen ruk. Sowieso een soort trend om ergens 'kwaliteit' voor te zetten om te benadrukken dat het goed is (kwaliteitsmassa ???).

Qua voedingswaarden schelen ze geen ruk, heb je de posts boven je uberhaupt gelezen?

Qua voedingswaarden schelen ze geen ruk, heb je de posts boven je uberhaupt gelezen?

Idd. Die vent heeft geen flauw benul waar die het over heeft. :o Iemand die met een serieuze blik zegt wit brood is beter zou ik in het echt keihard in zijn gezicht uitlachen. :roflol:

Overigens is de term "kwaliteitsbrood" lariekoek. Volkorentarwemeel (of volkorenspeltmeel) is wat telt, niet termen zoals kwaliteitsbrood ofzo. Overigens is spelt niet superieur aan volkorentarwemeel, het is goed als alternatief maar niet meer. Ook een beetje een hype en dus (flink) duurder dan volkorentarwemeel. Als je je verveelt en je wilt je portomonnee legen, dan lijkt spelt wel een optie. Ben je nuchter en wil je goed brood, koop dan lekker een volkorenbrood en enjoy :)

Pleurklats heeft natuurlijk wel een punt, je kan prima je voedingstoffen uit andere producten halen maar als we het over main source of carbs hebben dan bruin>wit

Ik hou van brood, ik eet dus ook best veel brood. Makkelijk en lekker.

Er is wel een verschil tussen wit - bruin - volkoren - spelt.

Voorkeur natuurlijk spelt maar waar veel mensen zich in vergissen is dat ze een lekker 'bruin' uitziend brood kopen en denken gezond bezig te zijn. Echter zolang het geen volkoren brood is is het niet zo heel veel beter dan het witte brood.

Een dieet (voedingsshema) hou je het makkelijkste vol als je eet wat je makkelijk en/of lekker vind. In mijn schema is dit ook brood (in de bulk). IIFYM! Waarbij het overgrote gedeelte gewoon goede keuzes zijn, maar laat je 'slechtere' keuzes geen overbelangrijke rol spelen. Iets wat je jezelf verbied ga je meer naar verlangen.

Ik hou van brood, ik eet dus ook best veel brood. Makkelijk en lekker.

Er is wel een verschil tussen wit - bruin - volkoren - spelt.

Voorkeur natuurlijk spelt maar waar veel mensen zich in vergissen is dat ze een lekker 'bruin' uitziend brood kopen en denken gezond bezig te zijn. Echter zolang het geen volkoren brood is is het niet zo heel veel beter dan het witte brood.

Een dieet (voedingsshema) hou je het makkelijkste vol als je eet wat je makkelijk en/of lekker vind. In mijn schema is dit ook brood (in de bulk). IIFYM! Waarbij het overgrote gedeelte gewoon goede keuzes zijn, maar laat je 'slechtere' keuzes geen overbelangrijke rol spelen. Iets wat je jezelf verbied ga je meer naar verlangen.

IIFYM vind ik waardeloos. Niet vanuit bb perspectief (want gainen doe je er wel mee), maar vanuit gezondheidsperspectief. Minder vezels, minder vitamines, snellere KH, minder mineralen, meer verzadigd vet, je kunt er minder van eten (1 BK burger en je bent paar honderd Kcal verder). etc etc.

Terug
Naar boven