AndroidHealthClinic

Verschil vers/voorgesneden groenten

mark30049

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
115
Hallo,

Je hoort veel verschillende meningen over voorgesneden en nog onbewerkte groenten.
Ik heb zelf een hekel aan koken, en deed dit altijd 1x per week, en vroor het in. In m'n nieuwe
studentenhuis heb ik daar geen ruimte meer voor, en wil ik gewoon 1 maaltijd koken en het gelijk opeten.
Is er wezenlijk veel verschil tussen groenten uit blik/pot en verse groente? En hoe zit dit met voorgeschilde en niet-voorgeschilde aardappelen?

Thanks in advance

Waarom niet gewoon uit de diepvries? Is ook minder werk, en lijkt veel meer op de versere groente. Uit blik is vaak van die weke snot groenten...

Hallo,

Je hoort veel verschillende meningen over voorgesneden en nog onbewerkte groenten.
Ik heb zelf een hekel aan koken, en deed dit altijd 1x per week, en vroor het in. In m'n nieuwe
studentenhuis heb ik daar geen ruimte meer voor, en wil ik gewoon 1 maaltijd koken en het gelijk opeten.
Is er wezenlijk veel verschil tussen groenten uit blik/pot en verse groente? En hoe zit dit met voorgeschilde en niet-voorgeschilde aardappelen?

Thanks in advance

Geen wezenlijk verschil (los van smaak)... Liever dat je kant en klaar spul eet dan helemaal geen groente en alleen maar pizza oid.

Blik/pot groenten zijn vaak goedkoper omdat er minder verloren gaat (verkoop tijd van een jaar of zo tegenover een dag of twee) en bevatten meer nutriënten omdat het vaak al binnen een paar uur bevroren wordt/in een pot gestopt.
Dit is dus gewoon een hele goede optie. Ingevroren spinazie is ook wel een leuk voorbeeld, verse spinazie is tig keer duurder en veel meer moeite om te maken.

Voorgeschilde aardappelen zijn meestal uitgedroogd

Blik/pot groenten zijn vaak goedkoper omdat er minder verloren gaat (verkoop tijd van een jaar of zo tegenover een dag of twee) en bevatten meer nutriënten omdat het vaak al binnen een paar uur bevroren wordt/in een pot gestopt.
Dit is dus gewoon een hele goede optie. Ingevroren spinazie is ook wel een leuk voorbeeld, verse spinazie is tig keer duurder en veel meer moeite om te maken.

Say what??!!??? Verse spinazie kost nog steeds geen drol! Bij Lidl kan je zak van 400gr halen voor 1,09. En het is gewassen. 400gr lijkt weinig, maar het is een grote zak.

Ik hou ook niet van die voorgeschilde aardappels (tenzij het versgeschrapte krieltjess zijn). Er is iets met die zakjes aardappels... ik denk het conserveringsmiddel, dat maakt dat ik ze soms amper gaar krijg. Aardappels heb ik liever vers dus.... alleen dat schillen. Desnoods was ik ze alleen en eet ik ze met schil en al.

---------- Post toegevoegd Thu 17 Jan 2013 om 16:24 ----------

Say what??!!??? Verse spinazie kost nog steeds geen drol! Bij Lidl kan je zak van 400gr halen voor 1,09. En het is gewassen. 400gr lijkt weinig, maar het is een grote zak.

mah, bevroren spinazie ontdooien is veel makkelijker.

Verse spinazie is trouwens wel heel erg geschikt voor een salade !!, dat red je niet met diepvries :)

400g is nog best weinig, zelfs voor 1 persoon (vind ik dan :p)
Gaat sowieso boven de 2 euro voor een halve kilo hier. Zowel op de markt als in de supermarkt

Nou....ik weet niet hoeveel jij eet :P Maar vers spinazie heeft best veel volume, al lijkt 400gr weinig. Ik doe daar 2-3 dagen mee, het is een best grote zak. En dan gooi ik het overal doorheen en laatste 100gr ofzo bak ik dan lekker met kippetje in de pan....lekker! :D
Diepvries spinazie is beetje slijmerig.....me no likeeee that!! :D

Nou....ik weet niet hoeveel jij eet :P Maar vers spinazie heeft best veel volume, al lijkt 400gr weinig. Ik doe daar 2-3 dagen mee, het is een best grote zak. En dan gooi ik het overal doorheen en laatste 100gr ofzo bak ik dan lekker met kippetje in de pan....lekker! :D
Diepvries spinazie is beetje slijmerig.....me no likeeee that!! :D

Moet je eens spinazie "a la creme" proberen... over slijmerige troep gesproken :) Nee doe dan maar grof gesneden !

Terug
Naar boven