AndroidHealthClinic

Verschillen in caloriebehoefte's en voedingsschema

Scoloo

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
80kg
Vetpercentage
13%
Hoi allemaal.

Ik ben mijn voedingsschema nog wat beter aan het bekijken en ik probeer het nog wat meer te perfectioneren.

Nou ben ik ook nog eens naar mijn calorie behoefte aan het kijken.

Als ik dit doe via gianpt dan kom ik op een onderhoud van 3246 kcal - 500 = 2746 kcal

Als ik doet via freedieting.com dan kom ik op een onderhoud van 3068 kcal - 500 = 2568 kcal

Dit is een verschil van 200 kcal!! Ik vind dat nog best veel. Nou ben ik benieuwd wat jullie liever aanhouden omdat ik gewoon even niet weet wat wijsheid is. Ik heb een hele tijd gebruik gemaakt van freedieting maar heb het gevoel dat het nou verlangzaamt. Ik heb het allebei berekent met Katch McCardle.

Mijn gegevens :

22 jaar
185 cm
80 kilo
13% vet

Nou ben ik benieuwd wat jullie mij aanraden om aan te houden. Ik heb ook nog even mijn voedingsschema erbij gedaan om jullie mening er over te horen. Ik doe dit voedingsschema in combinatie met IF omdat ik dat zelf fijner vind.

15ob9kn.png

1zoervd.png

Laatst bewerkt:
ik pak gewoon een nummer dat ik krijg bij de eerste rekenmethode die ik gebruik
Ik ga 1-2 weken op onderhoud eten (volgens het cijfer dat je gekregen heb) & kijk of je nog op het zelfde gewicht gebleven ben. zo ja dan heb je je onderhoud gevonden, zo nee dan moet je kijken of je bent afgevallen of aangekomen in die 2 weken.
vervolgens ga je zelf aanpassen zonder rekenmachines.

Die rekenmethodes zijn gewoon een richtlijn, je moet het zelf uitproberen. het is voor niemand hetzelfde.

je voedingsschema ziet er netjes uit alleen misschien wat eiwitten meer verdelen over de maaltijden, dus dat je bijvoorbeeld de whey om 12:00 verhuist naar een ander tijdstip

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je antwoord. Dan denk ik toch dat ik voorlopig maar even deze hoeveelheid kcal aan hou. Ik ga nog steeds omlaag in vet % al gaat het niet zo snel meer als in het begin ik verlies elke week toch nog een paar mm bij mijn buik dus dat gaat dan goed.

Ik doe de shake met whey en brinta nou rond een uur of 3. Dan zit het er mooi tussenin.

Terug
Naar boven