XXL Nutrition

Verteringsproblemen door proteine dieet?

phormicola

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
71kg
Ik heb ongeveer een jaar lang keto gedaan en ik voelde me heerlijk, nooit geen buikpijnen, winderigheid of misselijkheid. De verhoudingen waren 25%p/5%kh/70%v.
Maar omdat ik nu even serieus m'n VP naar beneden wil halen, ben ik overgestapt op een proteine plan en ik heb me gestort op cardio, ik doe 4x per week KT en 4 a 5 x cardio. De verhoudingen van het eiwit dieet zijn 50%p/20%kh/30%v. De kh blijven onder de 75 gr grens.

Ik ben hier afgelopen dinsdag mee begonnen en ik kreeg gelijk last van winderigheid en niet zo'n klein beetje ook :D Maar goed, er viel mee te leven.
Gisteravond was het echt verschrikkelijk. Ik heb 5x écht gepoept, dus gewoon grote drollen (sorry, onsmakelijk), ik was misselijk en ik moest heel erg veel scheten laten die niet veilig aanvoelden. Ik moest dus telkens op de pot gaan zitten omdat ik bang was dat ik m'n bed zou onderschijten :p Ik had een hele vreemde zoetige/dropachtige smaak achter in m'n keel.

Heeft iemand dit ook meegemaakt of weet iemand hier iets van af?
Moet ik maar weer gewoon keto doen of moet ik doorzetten?

kijk het even aan, kan zijn dat je lichaam even een paar dagen nodig heeft om soort van te wennen aan je nieuwe dieet, gezien je nu toch(vergeleken met keto) ineens een stuk meer kh en proteines gaat eten...

Als je plots dubbel zoveel proteine gaat eten, kan je idd last krijgen van schijterij :p
Evenals vette huid etc ... Paar dagen en dan stabiliseert dat wel terug ;)

Ondertussen ... wind vanachter :)

• Topic Starter Topic Starter
ok zal ik doen. Ik krijg heel erg het idee dat ik het langzaam had op moeten bouwen, maar daar is het nu te laat voor.

---------- Post added do 7 jul 2011 at 10:30 ----------

Ik heb idd ineens een vette huid! Ik wacht 't gewoon lekker af dan, maar ik voelde me zo ziek dat ik het even van anderen moest horen :P

Is die dropachtige smaak ook bekend?

Ik heb het ook wel eens als ik een dagje veel carbs eet hoor. Kan ik ook gelijk heel de dag
op de plee zitten. Tja, dat is als je vertering iets binnenkrijgt wat het niet meer echt gewend is.

Dropachtige smaak heb ik wel eens van bepaalde supps ... vooral vetverbranders ...

Ik heb tijdens de keto ook vaak genoeg dagen met 70 kh gehad en nooit geen problemen ondervonden. Ik vind 70 gr carbs nou ook niet echt veel ;)
Ik denk dan idd dat het door de dubbele hoeveelheid eiwit komt, het is voor mij echt heel erg veel en ik heb ook moeite om boven de 1500 kcal te komen. Dat is me gister wel gelukt, ik zat op 2000 kcal. En toen ging 't mis :D

Supps neem ik niet.

Goed toch, heeft je metabolisme een opdonder gekregen en draait het op volle toeren ;)

Antwoord op je dropsmaak moet ik je schuldig blijven dan.

Succes verder

Haha, ik moet blij zijn met 5x op de pot zitten? ;)
Maar idd, het draait allemaal op volle toeren. vooral de eerste dag had ik heel erg veel energie en m'n huid gloeide helemaal. Ik ben om 12 uur 's nachts nog wezen hardlopen zo erg was 't :D

Terug
Naar boven