MuscleMeat

Vervangende oefening voor onderrug

kevinve

Competitive Bodybuilder
Waardering
178
Lengte
1m80
Massa
76kg
Vetpercentage
12%
Hey,

Ik zit met een probleem, namelijk dat deadliften mij zwaar afgaat. Dit mede doordat mijn moeder artrose heeft en mijn vader al 10 jaar lang klachten van zijn onderrug. Daarbij komt dat mijn rugholling niet goed is. Daarom zoek ik een vervangende oefening voor deadliften, want ik kan mijn rug niet hol houden en zodra ik opkom duurt het 5 minuten voordat mijn heupen weer goed voelen.

Nu vind ik dit zelf al aardig klote, aangezien het een goede oefening is. Welke oefening raden jullie aan voor de onderrug? Ik kan de onderrugmachine pakken, waarbij ik zit en het gewicht naar achter duw met mijn rug, of de oefening waarbij ik kussens tegen mijn bovenbenen krijg, naar voren leun tot een hoek van ongeveer 90 graden, en weer recht tot 180.

Zijn er nog andere oefeningen die goed zijn?

Thanks

Hyperextensions met een gewicht erbij

Hyperextenstions, goodmornings. Probeer toch af en toe te deadliften, het is toch zoals je zegt een top oefening. Als het écht niet lukt.. Dan is er natuurlijk niets aan te doen.

• Topic Starter Topic Starter
Hyperextenstions, goodmornings. Probeer toch af en toe te deadliften, het is toch zoals je zegt een top oefening. Als het écht niet lukt.. Dan is er natuurlijk niets aan te doen.

Goodmornings doe ik ook, maar dan meer gericht op mijn hamstrings omdat ik een operatie heb gehad en aan mijn linkerknie nu een gedeelte van mijn hamstring mis, dit is nu aan het aangroeien. Maakt het niet uit als ik iedere week een andere oefening doe voor de onderrug dan?

Goodmornings doe ik ook, maar dan meer gericht op mijn hamstrings omdat ik een operatie heb gehad en aan mijn linkerknie nu een gedeelte van mijn hamstring mis, dit is nu aan het aangroeien. Maakt het niet uit als ik iedere week een andere oefening doe voor de onderrug dan?

Ik zou een periode dezelfde oefening(en) doen en daarop progressie proberen maken.

Ik zou zoals Rah Rah Man zegt gewoon een tijdje dezelfde oefeningen doen. Het deadliften lukt niet door je hamstrings dus? Gewoon af en toe kijken hoe het deadliften verloopt met je hams.. Zou in ieder geval niet te hard gaan als je niet volledig hersteld bent.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou zoals Rah Rah Man zegt gewoon een tijdje dezelfde oefeningen doen. Het deadliften lukt niet door je hamstrings dus? Gewoon af en toe kijken hoe het deadliften verloopt met je hams.. Zou in ieder geval niet te hard gaan als je niet volledig hersteld bent.

Mede door mijn hamstrings, die zijn na 1 jaar pas weer op volle kracht, maar ook door problemen in mijn heup zoals in de openingspost staat. Denk dan dat ik hyperextensions ga doen. Belangrijk hier is om mijn core gespannen te houden toch?

Terug
Naar boven