AndroidHealthClinic

Vervanging voor tonijn

Jeffa040

Ripped Bodybuilder
10 media-items
Waardering
164
Tonijn komt me de laatste tijd de neus uit. Ik eet / at een blik per dag maar ik krijg het echt niet meer weg.

Heeft iemand een vervanging voor tonijn? Het moet uiteraard iets eiwitrijks zijn.

ik at het een hele tijd gewoon droog uit een blik, nu doe ik het meestal op een boterham met een beetje ketchup erop.
je zou ook evt. 2 bakken kwark kunnen eten, een overdag, en voor het slapen.
of gewoon extra whey shake

Sardientjes? :p

Nee, maar serieus: kwark ofzo? Dan komt de kwark je straks vast wel je strot uit... Ik eet zelf vaak sardientjes uit blik ipv tonijn. Het is wat minder droog. Gewoon op brood, beetje ketchup erop, of een tomaatje oid. Dan vreet het wel goed weg.

Sardientjes? :p

Nee, maar serieus: kwark ofzo? Dan komt de kwark je straks vast wel je strot uit... Ik eet zelf vaak sardientjes uit blik ipv tonijn. Het is wat minder droog. Gewoon op brood, beetje ketchup erop, of een tomaatje oid. Dan vreet het wel goed weg.
en zodra je weer moe bent van de kwark komt de tonijn weer ervoor in de plaats
/of zalm/sardientjes wat insem zegt.

Tonijn = goedkoop + veel eiwitten. Dat blijf je gewoon nemen.

Oplossing --> Blender

Als het uit je neus komt moet je die dichthouden.

Zalm?
John west roze zalm is goed te doen.

kipfilet, of ei (alleen wit).

Sardientjes, Zalm en Makreel is GEEN vervanger voor tonijn.. veel te vet !

Niet janken maar eten.

Ik eet bijna helemaal geen tonijn meer, af en toe nog een tonijnsalade met sla, tomaat en een beetje chilisaus.

Ik eet gewoon meer kwark eigenlijk. Dat is mij nog nooit de strot uitgekomen. En als ik daar geen zin in heb, haal ik wat plakjes kipfilet van de aldi in huis en dan eet ik een pakje leeg, plakje voor plakje opgerold naar binnen werken. Ook daar doe ik soms nog een beetje chilisaus bij, beetje raar misschien maarja "that's the style of the Tank" zullen we maar zeggen dan!

Tonijn begon mij ook de keel uit te hangen...het is geen vervanger maar je zou havermout/ei koeken kunnen bakken.

garnalen doe ik zelf altijd.. beetje pepers en knoflook erover, ga je nog heerlijk ruiken ook;) 14 gr eiwit per 100 gram. wel dure grap,maar ja wel goed vol te houden.. moet je dan ook halen bij de wat goedkopere supermarkten...

garnalen doe ik zelf altijd.. beetje pepers en knoflook erover, ga je nog heerlijk ruiken ook;) 14 gr eiwit per 100 gram. wel dure grap,maar ja wel goed vol te houden.. moet je dan ook halen bij de wat goedkopere supermarkten...

Garnalen nuttig ik ook vrij regelmatig, maar die dat ik eet bevatten toch wel 20gr eiwitten per 100gr, raar dat er zo'n verschil op zit.

Volkoren pasta (spirelli) komkommer tomaat en 200gr garnalen met een vleugje ketchup, dat staat me later op de dag nog te wachten :)

kwark of kip oid...

eieren, kip, kwark, biefstuk, tartaar
alles waar veel eiwit in zit

Garnalen nuttig ik ook vrij regelmatig, maar die dat ik eet bevatten toch wel 20gr eiwitten per 100gr, raar dat er zo'n verschil op zit.

Volkoren pasta (spirelli) komkommer tomaat en 200gr garnalen met een vleugje ketchup, dat staat me later op de dag nog te wachten :)

ja klopt, meestal zijn de garnalen idd 19 of 20 gram eiwit per 100gr. Maar deze zijn wel max goedkoop. 5 euries voor 500 gram:)
en als voorbeeld de hollandse garnalen 3 euro voor 100gr:eek:

Kipfilet wat je op je brood doe kan je ook nemen trouwens.. goedkoop en makkelijk mee te nemen.. gewoon 100 gram aan plakkies.. is 21 gr eiwit..

Mijn zijn inderdaad wel iets duurder een 4-5euro voor 200gr.

Koolvis(uit het vriesvak) Kan je bij de Lidl lekker goedkoop halen.En je kan ze zo bevroren je koekepan in mieteren, of je kookt het. Zo rond de 4euro per kilo als ik me niet vergis.

Terug
Naar boven