XXL Nutrition

[Verwijderen]

Peiling Peiling Kuurvoorstel 1 of 2

• Totaal stemmers
    14
Dit is voor een kuur toch?
Dan mag kcal en eiwit flink omhoog.
50x kg lichaamsgewicht = 3800kcal
eiwit was geloof ik 1.5x pond lichaamsgewicht = 250g eiwit

• Topic Starter Topic Starter
Ja, de eerste kuur. Ga toch eerst off en daarna verder voor een tweede kuur kijken.

Waarom zoveel kcal? Is 300-500 boven behoefte niet genoeg om massa te pakken? Vind het niet erg om een beetje dikker te worden, maar wil ook niet moddervet worden.

Lowfat icm met meer carbs ( om aan de caloriebehoefte te voldoen) zorgt voor meer insuline, meer insuline zorgt voor meer opslag van glucose als vet. Toch?

Nee te veel kcal in totaal zorgt voor opslag van vet. Als je boven onderhoud eet en je komt veel vet aan dan eet je te veel. Ben je naturel zou ik 1 gram vetten/kg lichaamsgewicht, 2 gram eiwitten/kg lichaamsgewicht en de rest carbs aanhouden.

Niet helemaal waar.
Glucose word voor een gedeelte als vet opgeslagen wanneer je insuline gevoeligheid is verlaagd. Het beste consumeer je dus je carbs op momenten dat de insuline gevoeligheid het hoogst is, bijv. direct na het trainen. Om vet opslag minimaal te houden consumeer je dus geen vetten direct na het trainen.

Kies dus de juiste momenten waarop je carbs en vetten eet.
Daarnaast is het belangrijker te zorgen dat je de juiste dingen eet dan direct je kcal omlaag te doen, of omhoog.

Ja, de eerste kuur. Ga toch eerst off en daarna verder voor een tweede kuur kijken.

Waarom zoveel kcal? Is 300-500 boven behoefte niet genoeg om massa te pakken? Vind het niet erg om een beetje dikker te worden, maar wil ook niet moddervet worden.

AAS verhoogt je verbranding, en je onderhoud ligt dus hoger.

https://forum.bodybuilding.nl/topics/aas-faq-kijk-hier-eerst-voor-je-een-vraag-stelt.1617/

"Waar 40-45 calorieën per kilogram lichaamssgewicht gewoonlijk volstaan voor een naturel bodybuilder, heeft een gebruiker er al snel 50 en meer nodig."

"Je zal tijdens een kuur nóg meer moeten eten om spiermassa te winnen, 25 calorieën en 1,5 gram eiwit per pond lichaamsgewicht verspreid over 6-7 maaltijden dagelijks. "

167 pond (76kg)
50x76 = 3800
167x25 = 4175

en 250g eiwit

je eerste 4 "maaltijden" bevatten bij elkaar maar 1417 kcal.. meeste sporters eten deze hoeveelheid bijna al bij alleen het ontbijt... Ik zou sws 500kcal in totaal erbij gooien laag in natrium en suikers, veel water drinken en per week nog ophogen met 50kcal per dag extra.

Heb effe een caloriecalculator erbij gepakt en dit kwam eruit..

BMI:
22,46 gezond gewicht
BMR: 1662 calorieën Base Metabolic Rate: De hoeveelheid calorieën (kcal) die je verbrandt als je absoluut niets doet.
TDEE: 2576 calorieën De totale hoeveelheid calorieën (kcal) die je verbrandt om op gewicht te blijven (gebaseerd op calorieën

(Deze stats zijn gebaseerd op mijn vvm. )

Om te gainen hoef ik slechts 300-500 kcal boven mijn verbruik te consumeren. Dus zou ik in de 2900-3100 kcal range moeten gaan zitten (zoals in mijn eerste schema).

Volgens de berekening die jij gaf zou ik 40x76 of 45x76= 3040 of 3420 kcal moeten consumeren OFF en 50x76 = 3800 kcal ON (gebaseerd op lichaamsgewicht incl vet).

Die 3800 kcal ON bevat ruwweg 1200 meer kcal dan ik nodig heb om mijn gewicht te onderhouden. Ik denk niet dat 500mg Test-E mijn metabolisme dermate zal verhogen dat ik zoveel meer kcal verbrand. Ook denk ik dat er wordt bedoelt dat BB'ers die ON zijn meer moeten eten naarmate zij er vvm wordt gegained.

Daarnaast is 1,5 gr (e) x 150 pond (68 kilo vvm) = 225 gr (e).

Conclusie:

Ik kan het beste het aantal kcal nodig om OFF te gainen consumeren (3100-3400 kcal) en mijn eiwit inname verhogen tot 225-250 gr.
Als ik lean gains maak zou ik evt zoals hiervoor gezegd is mijn kcal inname evt. met stappen van 50 kcal kunnen verhogen.
Denk dat dit wel zo een beetje mijn eindconclusie is geworden. :p

Volgens mij is je BMR hoger en je BMI ook. Je BMR past namelijk met jou stats bij iemand van 50jaar... of ben je ook 50?
Als ik uit ga van een leeftijd van 25, 173cm, 76kg op 16% bf dan krijg ik dit:
BMI: 25,3
BMR: 1758 kcal
TDEE: 2725 kcal
LBM: 63,8 kg
FBM: 12,2 kg

Je hebt gelijk, heb een foutje gemaakt in de LBM berekening :p

Terug
Naar boven