AndroidHealthClinic

vet en massa

Turkish power

Novice
Waardering
0
Hoi,

Train sinds 2 maanden en wil het nu serieuzer aanpakken. Ik train 4 x per week en ren elke dag 4 km.
Ik heb een pensje en zou graag deze willen wegwerken. Hoe kan ik daar het beste van af komen en kan ik dit combineren met krachttrainen.

Verder zou ik nog willen weten, wat is beter voor het trainen rennen of na het trainen?

Alvast bedankt.

hey,

je kunt krachttraining en afvallen goed met elkaar combineren wel zou ik na de krachttraining gaan hardlopen en niet ervoor. dit omdat je tijdens het hardlopen al veel energie gebruikt, en je dus niet genoeg energie over hebt om effectief krachttraining te doen erna.

succes met het trainen en afvallen

Je moet kiezen: cutten (vet afvallen, beetje spierverlies) of bulken (spier aankomen, beetje vet aanzetten).

Tegelijkertijd vet verliezen en spier aankomen lukt alleen bij te dikke beginners.

Om je buik weg te werken moet je cutten: calorien omlaag en meer cardio (ca 45 min per keer dus een km of 7-8 ).

Om spier aan te komen moet je meer eten dan je verbruikt maar het is heel moeilijk om dat te doen zonder vet aan te komen.

Lees de stickies in de voedingssectie !

een vriend van mij had t zelfde probleem hij traint nu een hele tijd serieus en fietst heel veel. hij maakt veel progressie en valt af. dus ik denk dat als je wat aan de dikke kant bent en je begint met trainen dat het zeker mogelijk is om spiermassa te winnen en af te vallen...
na een tijdje word dit echter steeds moeilijker en is het t beste om te gaan bulken en cutten..
zorg in ieder geval dat je genoeg eiwitten per dag binnenkrijgt..

Krachttraining is JUIST goed om af te vallen. Het verhoogt je verbranding in rust en dat is bijzonder effectief om af te vallen. Verder uiteraard letten op wat je eet.

Bulken en cutten is nog helemaal niet aan de orde, imho...
Eerst maar eens goed gaan eten trainen. Als je een goede basis gelegd hebt kun je van daaruit gaan periodiseren etc als je dat wil.

Hmmm: Wat the_bullit dus zei ongeveer :p

gewoon bulken gaan en groot worden, anders blijft er niks over als je meteen gaat cutten:D

Terug
Naar boven