- Waardering
- 359
oh ****... sorry ik zag 55 aan voor je leeftijd, maar dat waren het aantal posts :-/
ze is nu al 77

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
oh ****... sorry ik zag 55 aan voor je leeftijd, maar dat waren het aantal posts :-/

Ik ben toch echt heel erg benieuwd hoe je er uit ziet.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat bij 1.78m, 58kg en 11% niet te mager bent. Sorry ik wil je niet aanvallen o.i.d. maar misschien is het echt niet gezond? Wellicht als je een keer een foto'tje kunt plaatsen kunnen wij er over oordelen.
Wat zijn verder dat je doelen?
Nee geintje, doel is kracht en massa. Ja daarom vroeg ik het ook, iedereen ziet zichzelf altijd vertekend. Iemand die wat voller is ziet zichzelf vaak als te dik, maar het kan ook zijn dat jij jezelf als 'ok' ziet maar je door anderen als te mager gezien wordt.
Maar goed om dus wat aan te komen zal je toch wat beter en/of meer moeten eten. Ik weet niet wat je zoal allemaal eet op een dag?
Wellicht kan je dat posten en kunnen wij je verder helpen. Of maak een logje aan om voor jezelf een dagboek bij te houden, en daar kan je ook terecht met al je vragen en kunnen wij eventueel tips geven.
) maar ben nog wel aan het opbouwen. Misschien is een logje wel een goed idee ja, zal eens wat openen
Ik ben toch echt heel erg benieuwd hoe je er uit ziet.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat bij 1.78m, 58kg en 11% niet te mager bent. Sorry ik wil je niet aanvallen o.i.d. maar misschien is het echt niet gezond? Wellicht als je een keer een foto'tje kunt plaatsen kunnen wij er over oordelen.
Wat zijn verder dat je doelen?
Ik weet wat de definitie van BMI is, maar vind vetpercentage een stuk relevanter.
Aan de leeftijd zal het niet liggen, ben al ruim 10 jaar met regelmaat ongesteld.
---------- Toegevoegd om 18:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:56 ----------
Nou nee, absoluut niet, ben iets afgevallen (57 kg nu) dus licht ondergewicht wel, maar dat hebben volgens mij veel vrouwen die intensief trainen, bovendien eet ik goed (ik mis geen vetten uit voeding ofzo, integendeel!)
---------- Toegevoegd om 18:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:58 ----------
Ja, ik weet dat het geen goed teken is. Bluh. Ik ga morgen toch maar ff de huisarts bellen.
Idd best ff naar de dokter gaan, maar op zich kunnen er zoveel verklaringen voor zijn en moet je je dus nog niet al te veel zorgen maken op voorhand. Ik ben gedurende een periode van 2-3 jaar ook maar eens om de zoveel maand ongesteld geworden. Dat had dan ook wel een reden (prikpil) maar de dokter zei toen ook dat het geen unicum is als dat om de één of andere reden gebeurt. Dus ik zou zeggen, niet panikeren!

Het is nooit onzin naar de huisarts te gaan eigenlijk
Ben je vandaag al geweest?
Ik denk zelf niet zo zeer dat het met je vetpercentage te maken heeft, eerder je leeftijd. Als je nog jong bent is die een paar jaar vaak nog heel onregelmatig en kan het wel eens zijn dat je een lange periode niet of wel ongesteld bent.
De menstruatie verliezen omdat je vet zo laag is zie je eerder bij anorexia patiënten die op een percentage van 0-5% zitten. (Ook sommige vrouwelijke bodybuilders maar dat weet ik niet precies hoe dat zit)
Ben inmiddels naar de dokter geweest en hij stond erop een nieuwe huidplooimeting te doen want mijn verhaal van vet% vond hij geloof ik niet aannemelijk, hij begon over stress en blabla)
Nou kwam daar 11% uit (??) Hij stelde me wel een beetje gerust door aan te geven dat het een indicatie blijft en dat er een marge omheen ligt (het zou ook bijv 15% kunnen zijn)
Hoe dan ook zag hij geen heil in de pil slikken om het weer op te wekken, gezien het geen echte bloeding is, en adviseerde hij toch sterk om wat aan te komen. Blijkbaar kunnen andere klachten die ik de laatste tijd heb hieraan gelinkt zijn (slecht/te weinig slapen, traag herstel op training en een oude blessure die weer om de hoek komt kijken *zucht* , het erg koud hebben/slecht warm krijgen enz enz)
De Conservatieveling wilde me doorsturen naar een dietistEn schildklierfunctie checken. Dat 2e ok, maar ik ga niet naar zo'n doos die me doodleuk dingen vertelt die ik zelf ook wel weet, of dingen waar ik het niet mee eens ben
Ik heb over een maand een nacontrole afspraak om te zien of de stats al wat omhoog zijn gegaan
Maarrr ff serieus; vind het niet echt cool om nu puur in vet aan te komen; want daar komt het op neer natuurlijk...ik ben redelijk tevreden met hoe ik er nu uitzie, en ben bang dat dat dus weer verandert zeg maar![]()
Hey Milou,
als je geen risico wilt nemen met je vruchtbaarheid moet je hier wel even goed over nadenken. De menstruatie die uitblijft is toch best een teken van je lichaam dat aangeeft dat er iets is. Als ik het zo lees denk ik dat het wel aan je vetpercentage ligt.
Ik kan verder natuurlijk nergens op ingaan omdat ik dat niet weet.
Vraag anders een verwijzing naar de gynaecoloog, deze kan het even voor je nakijken,
( een onderzoekje naar follikelrijping) als je eisprong verder niet afwijkt dan hoef je je geen zorgen te maken.
groetjes!
P.S: Verdere vragen kan je PM-en
Anorexia patienten in een diep stadium zitten eerder op de 15%. De reden dat ze er problemen mee krijgen is omdat ze te weinig voedingsstoffen binnenkrijgen. Bodybuilders gaan geloof ik rond de 7% en de weinigen die het goed doen hebben nergens last van.
Wat een figuur. Elke arts zou zich kapot moeten schrikken van elke vrouw onder de 20% BF en meteen moeten denken aan anorexia. Niet een correcte conclusie, maar zoals hij nu reageerd betekent het dat hij niet echt weet hoe laag 15-11% werkelijk is.
Ik denk dat je overtraind bent als gevolg van een te lage voedingsinname. Het zou ook nuttig zijn om te weten of je nou op 11% of 15% zit, want dat is nogal een verschil. Heb je een volledig sixpack, diepe definitie op de benen, vrijwel geen borstvet? Om 11% te onderhouden moet je veel gekkere dingen doen dan 15% (wat veel makkelijker is).
Hoe dan ook, meer eten. Vet% hoeft niet omhoog maar je moet minimaal op onderhoud eten en minder trainen. Ik kan bijv ook op de 5% zitten maar als ik dan niet op bulkkcals zit dan uhm krijg ik mn vlag zegmaar niet meer omhoog.
Het is het meest gebruikte indicatie middel voor vetpercentage (via formule, uiteraard is een huidplooimeter accurater). Gemiddeld zit een mens tussen de 20 en 25 dit kan verschillen door lichaamsbouw, botdichtheid/dikte etc etc. Een echte ecto zou dus minimaal een BMI moeten hebben van 20 een meso van 25.
18.3 is dus echt laag.
BMI zegt idd zeker niet alles. Ik heb op een BMI van 22 gezeten, wat dus gewoon gezond is, maar ik had een taille omtrek wat in de risicogroep viel (als in: niet verder aankomen!!) Sommige mensen hebben een setpoint wat op BMI 20 ligt, anderen 24, enz.
Het gaat om het totaalplaatje.

Als je mijn uitleg leest zie je dat je precies hetzelfde zegt als mij
Inmiddels langs een arts geweest en deskundig advies gehad?

Het schijnt inderdaad dat als het vetpercentage van een vrouw onder de 14% zakt (dat zal per individu ook wel weer verschillen natuurlijk) dat je dan niet meer vruchtbaar bent, d.w.z dat je lichaam niet genoeg vetreserves heeft om een kind te kunnen voeden als je het draagt. Het is een soort natuurlijk mechanisme van je lichaam ter zelfbescherming. Ik ben van mening dat als je geen kinderwens hebt, dat dit dan helemaal geen probleem hoeft te zijn. Als je vetpercentage omhoog gaat, komt je lichaam wel weer op regel en is dit weer verholpen. Mits je op een leeftijd zit van midden 30 of ouder, dan is er ook een kans dat je vervroegd in de overgang komt hierdoor.....