hoi hoi, ik ben er ff een tijd tussenuit geweest, maar ik heb hetzelfde gehad! Ik trainde zwaar en veel en mijn vet% zakte, maar te laag! Mijn menstuatie bleef uit als gevolg hiervan. Volgens de huisarts was dit normaal en absoluut niet schadelijk voor het hormonen gestel. Als ik weer op een normaal vet% zou komen zou de menstruatie weer terug komen. Ik ben dus gestopt met trainen maar een half jaar later nog niets! weer naar de huisarts.... volgens hem was er nog steeds niets aan de hand maar het kon wel een jaar duren voor alles in mijn lichaam weer normaal was. na 1,5 jaar nog steeds niets.. weer naar de arts en deze keer had ik een andere arts. die vroeg of ik aan de pil was. volgens deze arts moest ik daar maar es ff mee stoppen zodat mijn lichaam alles zelf kon regelen. Nou ja viel te proberen en ja hoor.. na bijna 2 jaar wachten had ik weer mijn menstuatie!!!!
Ik weet nu dus dat het kwam door het zware en vele trainen en sta te poppelen om weer te beginnen!! Maak je dus geen zorgen... het is normaal dat een vrouw die zwaar? veel trained, weinig vet% heeft, haar menstruatie verliest. Als je minder gaat trainen, minder gaat dieeten etc komt hetvanzelf weer terug alleen het ken ff duren. je hormonen huishouding moet weer opgang komen en dat heeft tijd nodig.
Ik weet nu dus dat het kwam door het zware en vele trainen en sta te poppelen om weer te beginnen!! Maak je dus geen zorgen... het is normaal dat een vrouw die zwaar? veel trained, weinig vet% heeft, haar menstruatie verliest. Als je minder gaat trainen, minder gaat dieeten etc komt hetvanzelf weer terug alleen het ken ff duren. je hormonen huishouding moet weer opgang komen en dat heeft tijd nodig.