MuscleMeat

Vet verbranden aan buik en onderbuik

ozkanb

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
76kg
Hallo,

hierbij mijn eerste post hier. Ik doe momenteel 3 keer per week een full body workout en ik heb heel veel vet die wegmoet maar ik wil wel mijn zelfde massa behouden.

Ik wil intensief werken aan mijn buikspieren want ik heb enkel heel veel vet aan mijn buik. Ik wil dus enkel aan mijn buik werken en de rest zal vanzelf vorm krijgen.

Hoe kan ik enkel het vet aan mijn buik wegwerken?

Met vriendelijke groeten

Plaatselijke vetverbranding bestaat niet. Gewoon een calorietekort creëren in cominatie met krachttraining en eventueel nog cardio en je gaat vet verbranden. Je lichaam haalt dat als eerste van plaatsen die het het minst nodig hebben, en als laatste pas helaas van je buik. Je buikspieren trainen gaat dus geen extra effect hebben op het verbranden van buikvet.

• Topic Starter Topic Starter
Plaatselijke vetverbranding bestaat niet. Gewoon een calorietekort creëren in cominatie met krachttraining en eventueel nog cardio en je gaat vet verbranden. Je lichaam haalt dat als eerste van plaatsen die het het minst nodig hebben, en als laatste pas helaas van je buik. Je buikspieren trainen gaat dus geen extra effect hebben op het verbranden van buikvet.
Momenteel werk ik elke keer ook aan mijn buikspieren (zeer intesief zelfs) Zal dat geen enkel effect hebben op mijn buikspieren (zelfs nadat de vet ervan af is door cardio)? Of is enkel cardio genoeg om buikspieren te krijgen?

Mijn weten is dat je 1x per week buikspieren moet trainen, hoger dan 15 bf is het sowieso onnodig mja, wil je het toch doen, niet overdrijven. Buikspieren zijn ook spieren, die kan je ook belasten. Dus 1 of max 2x per week. Als je vet wilt verliezen raad ik je gewoon liever cardio aan dan buikspieren trainen.

Of het veel effect zal hebben op je buikspieren hangt een beetje af aan wie je het vraagt. Sommige vinden buikspieren trainen overrated omdat je ze ook al pakt bij squats en deadlifts, anderen trainen ze ook nog daarnaast 1 á 2x per week.

Je buikspieren zullen wel iets dikker worden en beter naar voren komen als je een laag vetpercentage hebt, maar ze hebben niet het groeipotentieel van een biceps bijvoorbeeld.

Enkel je vp% naar beneden halen, maar om op dit punt te komen moet je wel veel vet verliezen. Kost veel moeite en meestal sowieso wat massa verlies. Abs apart trainen kan je doen, heeft nog meer voordelen dus is nooit slecht imo. Max 2x p/w pakken.

Terug
Naar boven