MuscleMeat

vet verlies

hoos

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m99
Massa
118kg
Hallo!

ik ben nu sinds 2 weken intensief aan het sporten + diëten.

ik ben 21 jaar, 1,98m en weeg 122,5 kg..
ik train 3 keer in de week, eerst 30 - 40 min krachttraining
en daarna 30 minuten hardlopen.

mijn doelstelling is dat ik over 6 maanden 15 kg kwijt ben. en dan
voornamelijk vet.

Maar nu ben ik dus al 2 weken intensief bezig maar mijn weegschaal blijft hetzelfde zeggen, ik weet dat 2 weken nog weinig is maar had wel verwacht 0,5 kg kwijt te zijn of iets.

ik heb een voedingsschema gemaakt en zit rond de 2050 kcal per dag. en
Het aantal grammen verzadigd vet is: 14 gr per dag

Het aantal grammen vet is: 39 gr per dag
( gemiddeld ) ik neem wel is een glas melk extra en ik eet elke dag een andere maaltijd. ( woon nog thuis. )

nu vraag ik mij af wat ik verkeerd doe, of dat ik vet verlies en spiermassa opbouw tegelijkertijd zodat ik geen gewichtsverlies heb?

help me please!

Staar je niet blind op de weegschaal maar kijk naar jezelf in de spiegel.
of nog beter, maak fotos.

Het is heel goed mogelijk dat je 500 gram vet bent verloren en 500 gram spier bent aangekomen.
en zoals je zelf al aangeeft, cutten gaat niet over 1 nacht ijs.
Geef het zeker een maand of 2 voordat je echt dingen gaat zien.

Klik

Lees mijn lange posts. En ook vooral de stickies lezen btw! ;)

Als beginner is het idd goed mogelijk en vet te verliezen en wat spier op te bouwen, dus staar niet naar de weegschaal.

vind 39gr vet per dag wel erg weinig.
Zou met jou gewicht, zelfs tijdens het afvallen, toch wat hoger gaan zitten, bv 70gr ofzo.

Neem daarvoor bv pindakaas, of nootjes, die bevatten erg veel onverzadigde en dus goede, vetten

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties! ik kan idd op de weegschaal niet zien dat ik vet verlies, maar kan het wel enigszins al wat zien aan mijn lichaam.

ik ga misschien een dagboek schrijven hier over mijn progress.

thnx

2000Kcals is veel te weinig, en je 39g vet ook.

Enkele jaren terug van 130 naar 105 afgevallen waar ik vandaag de dag nog steeds op zit, maar dan met een beter fysiek.
Wat ik nog weet is dat ik de eerste 3,4 weken op de weegschaal ook niet vooruit te branden was, ondanks dat ik wel hard trainde en goed op mijn eten lette. Hierna ging het echter met sprongen, dus ik zou gewoon lekker zo door blijven gaan!
Zou persoonlijk dus niet op een nog strenger 'dieet' gaan, omdat je het je dan nog moeilijker gaat maken waardoor je sneller kan gaan afhaken.

Jah klopt! ik heb voornamelijk gekeken wat ik echt nodig heb per dag. en als ik honger moment heb gewoon een low kcal snack eten. meestal een cracker met smeerkaas en glas water etc.

Gratz op je succes man! hoop dat ik jou gewicht ook bereik!

1 tip let niet te veel op de vetten maar veel meer op de koolhydraten die je binnenkrijgt en dan vooral de snelle koolhydraten .Vermijd alle suikers , wit brood , witte pasta en witte rijst dat is allemaal troep waar je niks aan hebt .

Laat die cracker weg en maak daarvan in plaats een goed gevuld bruin broodje met kipfilet, kaas, ei en vol me groente . Daar heb je wat aan , de eiwitten stillen jou honger en de brood wordt langzaam opgenomen zodat er geen insuline piek wordt veroorzaakt.

okay!

zou ik dan ook plakjes kipfilet kunnen nemen? & is dat broodje dan ideaal om te nuttigen voordat ik begin met me training?

Thnx

Terug
Naar boven