MuscleMeat

Vet verliezen, kracht winnen, massa winnen en toch nog steeds snelle looptijden kunnen neerzetten

artrixi

Cool Novice
Waardering
14
Lengte
1m76
Massa
74kg
Vetpercentage
12%
Bij mij in de gym zit er iemand die ik redelijk goed ken. Hij traint 2 maal per week enkel UB, slechts 1 maal per 2 maand benen. Hij traint benen zo weinig omdat hij te grote benen niet mooi vind, echter is het hem wel gelukt om genoeg massa op de benen te gainen om alles in verhouding te houden.

Het afgelopen jaar heeft hij heel wat kracht meer, veel meer massa en hij loopt nog steeds op de 400 meter 1min04 met hardlopen. Het vreemde is dat hij behoorlijk massa gaint en toch een lage bf bewaart, hij zit nu op een 83kg bij 1m85 (wat zeker niet slecht is als juist 16 jarige) en ik schat zijn bf op een 6-8%. Hijzelf beweert zijn calorieen niet uit te tellen, hij eet wel gezond maar gewoon op gevoel.

Ook beweerde hij het volgende, ik citeer :
"Daarbij, ik denk moest ik echt absoluut bulke, da ik dan wel veel meer zou bijkome
ma da ga ik ni doen, dan krijg ik teveel vetcelle, en vetcelle gana noooooit meer weg
en is ni goe voor uwe levuuur"

Nu zijn mijn vragen de volgende
Hoe is het mogelijk dat hij massa gaint en toch enorm droog blijft staan (zeg maar zelfde bf behoud), is dit mogelijk op een of andere wijze of heeft hij gewoon goede genen?
Wat is er waar van wat hij zegt ivm de vetcellen ?

Alvast bedankt.

AS of Goede aanleg of sportman, wat sport hij naast wathij doet in de gym?

• Topic Starter Topic Starter
AS of Goede aanleg of sportman, wat sport hij naast wathij doet in de gym?
ben zeker dat ie geen anabolen slikt, hij heeft inderdaad goede aanleg en weet niet juist wat ie doet ernaast, denk enkel hardlopen, maar niet in clubverband ofzo en ook niet erg vaak

Goede genen,

en dat van die vetcellen klopt niet, je hebt een aantal vetcellen die gaan niet weg en je krijgt er ook niet meer

1). Je bouwt tot een bepaalde leeftijd vetcellen op. Daarna blijft het aantal stabiel. Wat hij waarschijnlijk bedoelt is dat vetcellen zichzelf kunnen vullen en dus vele malen groter kunnen worden.

2). Als je gewoon normaal eet in de juiste verhoudingen staat niets het in de weg om je bf op een bepaald niveau te houden en toch te groeien. Voor de meesten niet de meest gemakkelijke staat om vast te houden...Als het bij iemand redelijk gemakkelijk gaat dan heeft hij of zij waarschijnlijk ook nog eens een bepaalde genetische aanleg....of kan zijn/haar lichaam gewoon onwijs goed aanvoelen.

3). Begrijp ik dat hij pas 16 jaar is? Dan is er nl ook iets heel anders aan de hand --> hormoonhuishouding + stijging testosteron productie = anabool vermogen neemt toe. En het metabolisme veranderd behoorlijk.

Toen ik 16 was kwam ik geen gram aan vet aan, at ik wat ik wilde en nam spiermassa, bij wijze van spreken, al toe als ik naar een halter keek en een kratje bier versjouwde. (Nu ben ik 33...vliegt het vet eraan als ik uberhaupt naar een kratje bier kijk of aan een mars denk...en mij n lichaam raakt al catabool als ik dat lege kratje bier terug ga brengen en niet onmiddelijk een eiwit shake erin gooi ;) )

Goede genen waarschijnlijk. Genen spelen een te grote rol in deze sport, jammer genoeg.

Laatst bewerkt:
Die jongen heeft gewoon een goede stofwisseling. Als je constant droog wil staan kun je bijvoorbeeld 3 dagen iets boven onderhoud eten en dan 2 dagen onder onderhoud en zo steeds verder. Dan raakt je stofwisseling niet gewend aan het aantal kcal.

Vetcellen kun je inderdaad bijkrijgen maar ze gaan niet weg tenzij je liposuctie laat doen. Als je vermagert lopen ze leeg.

Terug
Naar boven