Fitness Seller

Vetmeting

I ♥ punni zei:
Als beginneling zou ik graag willen weten hoe ik mijn vetgehalte kan opmeten. Wie heeft er een goede tip? Internetsite/berekening, etc? ???

Thanx!!! :D
4-punts of 7-punts meting op de sportschool met de caliper.

Ik heb zelf een te hoog BMI van 27 dus bedankt voor de link :)

jongens, ik heb veel twijfels met die online vetmetingen. Door het vele eten is mijn middel omvang enorm toegenomen, maar enkel aan de onderkant van mijn buik is een vetbandje te zien. Ik moet vreten om om gewicht te blijven snap je, en door nog meer meer te vreten kan ik wat spieren kweken, uiteraard ook door tot het uiterste te trainen. Volgens die meting heb ik 20% vet? No way! ik zou al in de gevarenzone komen? Kan er iemand tabellen bezorgen van een huidplooidiktemeting?

Alvast bedankt :cool:

onderhuidsvocht is ook altijd irritant, mischien heb je geen 20% bf maar hou je veel onderhuids vocht vast????????????

die huidplooi meting ben ik niet echt fan van. ik ben van 9.6 naar 7.5 gezakt sinds ik ben gaan fitnessen en ik heb me echt helemaal de t*ring gevreten :S

bestaat er iets nauwkeurigers toevallig?

Dissectie.. alleen jammer dat je daar dood voor moet zijn :)

Nee, serieus: hydrostatische weging en tegenwoordig schijnen ze iets met Bodpods te doen of zo. ???

alleen huidplooi en spiegel!!
geen weegschaal, stroom of BMI. Zeker geen BMI want je spieren zorgen dan voor een vertekening ;)

Kul... een huidplooimeting kan ook vreselijk onbetrouwbaar zijn. Zeker als een beginneling het ding hanteert. Of als iemand vreselijk zwaar is. Had het er vandaag nog over op de sportschool. Daar zijn ze op impedantie overgestapt omdat ze bij heel dikke mensen de huidplooi niet eens vast kunnen pakken, zo hard kan het opgeslagen vet er onder zijn.

met een huidplooimeting moet je eig ook nog eens 3x meten. Sowieso is een 3 of 4 puntsmeting niet erg betrouwbaar.
Nu mijn vriend er redelijk behendig in is geworden, lukt het aardig.. maar dan zie je dus nav de tabellen dat er maar liefst 15% vetverschil zit tussen een 3-, 4- en 7-puntsmeting. Met een 3-pts meting zou ik op 17% zitten, op 4% op 32% en met 7pts op 26%. Puur omdat het vet bij mij (en ook heel wat meer mensen erg ongelijk verdeeld is.

Dus.. kom niet aan met dat sprookje dat huidplooimetingen het betrouwbaarst zijn.. zijn ze NIET. Alleen dissectie en onderwaterweging komt in de buurt.. dat bodpod gedoe is nieuw en schijnt ook redelijk betrouwbaar te zijn.

Bodpod informatie: [Link niet meer beschikbaar]
(plus een vergelijking met andere meetmethodes)

Esperantisto zei:
Dus.. kom niet aan met dat sprookje dat huidplooimetingen het betrouwbaarst zijn.. zijn ze NIET. Alleen dissectie en onderwaterweging komt in de buurt.. dat bodpod gedoe is nieuw en schijnt ook redelijk betrouwbaar te zijn.

Je hebt voor een groot deel gelijk man. Maar de huidplooi is nog altijd betrouwbaarder dan de BMI, Ronnie coleman heeft een BMI van in de vijftig als hij met 3% vet op het podium staat, je snapt wat ik bedoel, kijk gewoon in de spiegel

je hebt natuurlijk gelijk de spiegel is het best, maar stel, je wil tussendoor weten hoeveel spier je hebt gewonnen, en dit in een bulk periode, met meer vet als normaal?

Nu ik denk dat ik het maar met de middelen moet doen die binne handbereik zijn, 2x per week een onderwatermeting zou ik niet kunnen beftalen :eek:

Terug
Naar boven