MuscleMeat

Vetpercentage verlagen

Newton

Dutch Bodybuilder
Waardering
51
Lengte
1m79
Massa
73kg
Hallo,

Ik heb een tijd geleden mijn voedingsschema verhoogd van 2200 kcal naar 3000 - gezonde voeding uiteraard - omdat ik meer wou wegen. Dit is gelukt. Het 3000 kcal schema gebruik ik nog steeds en mijn nieuwe doelstelling is meer spiermassa (vooral aan mijn armen is nog werk).

Door training heb ik enige vooruitgang geboekt en ik ben wat sterker geworden, maar mijn vetpercentage is ook gestegen. Ik heb berekend dat dit nu 21,4 is.

Met die 3000 kcal zit ik nu boven mijn energiebehoefte denk ik. Kan ik dit beschouwen als bulken?

En hoe lang kan ik best doorgaan met zo’n verhoogd voedingsschema? Ik weet wel dat het belangrijk is om voldoende te eten om te ‘groeien’, maar ik zou mijn vetpercentage toch terug graag iets lager zien.

Ik weet ook niet goed hoe ik dit het beste op lange termijn aanpak. Gewoon het aantal kcal verminderen tot bv. 2800 of werken met 'bulken' en 'cutten'.

Die spieren moeten er tenslotte niet van de ene op de andere dag komen. Zolang ik maar vooruitgang boek.

als je boven je energiebhoefte zit is het bulken, niet per se goed bulken maar alsnog bulken.

als je het lager wilt zal je moeten cutten, dus hoe lang je ermee door kan gaan, totdat je niet meer blij bent met dat buikje. Dat zal je zelf weten.

Niet lager dan 80% van je onderhoud in een cut, en 2.2 of 2.3g eiwit per kg lichaamsgewicht, en goed blijven trainen om spiermassa te behouden.

Lijkt erop dat je graag spier wilt opbouwen en vet verliezen. Helaas is dit heel moeilijk, tenzij je een beginner bent oid.
Hoe heb je trouwens berekent dat je vet% 21,4 is?
Kies ervoor om nog ff te bulken op 3000kcal als je hiermee aankomt of als je wilt cutten, lekker onder je onderhoud zitten.

Dankjewel voor de info.

Ik had op internet ergens een formule gevonden, waarmee je dit kon berekenen. Ik vind hem niet onmiddelijk terug, maar met deze tool kom ik dan weer tot 20,7 percent.
http://fitnessjunk.nl/droogtrainen-cutten/vetpercentage-berekenen/
Dat dacht ik al. Daar klopt dus helemaal niks van en niks van aantrekken.
Het beste kan je het met een tang meten of laten schatten. Of zelfs foto's uploaden hier om een schatting te krijgen.

• Topic Starter Topic Starter
Het leek me een overtuigende tool... nu ja.

Het leek me een overtuigende tool... nu ja.
Je gewicht, nek en buikomtrek gaat echt geen goed beeld geven over je percentage.
Als je een buffel bent met 3% vet en toch een vrij dikke nek zal dat ding je schatten op 20% ofzo terwijl je op 3 zit.

Ah... ok... ik denk dat ik me dan misschien maar eens een vetmeter aanschaf.

Dankjewel voor de info.

Ik had op internet ergens een formule gevonden, waarmee je dit kon berekenen. Ik vind hem niet onmiddelijk terug, maar met deze tool kom ik dan weer tot 20,7 percent.
http://fitnessjunk.nl/droogtrainen-cutten/vetpercentage-berekenen/

Als je makkelijk wilt meten in de toekomst moet je nu gewoon 2 stippen met een afstand van 20,7 centimeter op je buik laten tatoeëren. voor elke procent die je afvalt zal de afstand tussen de stippen een centimeter krimpen.

Ik hou het in gedachte :)

Elke training buik trainen. Maakt niet uit wat voor een oefeningen zolang je er maar druk op zet. Het liefst wel oefenen die je core branden. Verder lean eten. Dat betekent dus veel bruine rijst. Kip, geen rundvlees, veel water drinken. Groene thee. Crystal clear. Zo min mogelijk koolhydraten.
Maar je zult wel minder massa krijgen maar daar tegenover staat wel dat je vetpercentage drastisch zal dalen. Zomer komt er al bijna aan iedereen begint al met cutten nu.

Hoop dat je hiermee vooruit komt brah!

Ik dacht dat je bij compound oefeningen zoals bench press en squats je buik in zekere mate meetraint.

Ik dacht dat je bij compound oefeningen zoals bench press en squats je buik in zekere mate meetraint.
Klopt, je pakt ze mee. In principe zou je geen aparte buikspier oefeningen hoeven doen. Maar als je ze net even wat extra wil geven, kun je ze pakken.

Ok. Bedankt voor de tip.

Elke training buik trainen. Maakt niet uit wat voor een oefeningen zolang je er maar druk op zet. Het liefst wel oefenen die je core branden. Verder lean eten. Dat betekent dus veel bruine rijst. Kip, geen rundvlees, veel water drinken. Groene thee. Crystal clear. Zo min mogelijk koolhydraten.
Maar je zult wel minder massa krijgen maar daar tegenover staat wel dat je vetpercentage drastisch zal dalen. Zomer komt er al bijna aan iedereen begint al met cutten nu.

Hoop dat je hiermee vooruit komt brah!
Wat8.jpg

Misschien was jij dronken toen je me duidelijke reactie las kan ook. Als je buik traint. Dan zal het vetverbrandingsprocess sneller gaan lopen dus kom je eerder aan een mooie strakke buik dan wanneer je het niet traint.
No shit sherlock, natuurlijk verbrand je meer dan wanneer je niet traint. Maar het is niet zo dat je ineens plaatselijk vet kunt verbranden door buikspieroefeningen te doen en zo laat jij het wel overkomen. No offense trouwens, want ieder zijn tip is waardevol.

Maar alcohol om 07:20 is niet mijn ding.

Terug
Naar boven