Fitness Seller

Vettig worden van zuivel ondanks lage GI?

master00

Dutch Bodybuilder
Waardering
6
Lengte
1m80
Massa
85kg
Vetpercentage
12%
Beste DBB,

Op het forum lees ik vaak dat mensen negatieve ervaringen hebben met hoge innames van zuivel zoals kwark en melk.
Je zou er een dikke huid van krijgen en er vettig door ogen. Dit komt voornamelijk door de hoeveelheid lactose die er in zit.

Nu heb ik gisteren de GI van kwark en magere melk opgezocht en dit is respectievelijk 15 en 25. Er lage waardes op de GI-index dus. Zelfs lager dan rijst.

Naar mijn idee zou je dus eigenlijk beter lactose kunnen nemen dan gekookte rijst omdat dit een meer geleidelijke opname verwezenlijkt.

Kan iemand mij uitleggen waarom er toch gekozen wordt voor rijst andere granen maar vooral waarom je van lactose vet zou worden???

Correct me if I'm wrong, maar GI waarden gelden toch alleen. voor koolhydraten? Dus hoe hoger de GI waarde, hoe sneller koolhydraten worden verteerd.

In dat geval zou ik zeggen: rijst in een bron voor carbs, kwark een bron voor (trage) eiwitten, en dus kun je die niet met elkaar vergelijken/door elkaar laten vervangen.

Lactose = melksuiker = koolhydraten.

Zijn punt is dat je beter lactose kan nemen dan koolhydraten uit rijst omdat het geleidelijker opneemt.

Alleen volgens mij zijn al die zooi omtrent snelheid opnemen en dik worden redelijk ontkracht..

• Topic Starter Topic Starter
Toch komt er elke keer weer op dit forum weer naar voren dat je van melkproducten een dik wordt.. Ik weet nog steeds niet waarom of dat het uberhaupt klopt

Ja maar je eet toch nooit genoeg kwark om de hoeveelheid koolhydraten uit rijst te evenaren?

Proef ondervindelijk kan ik zeggen dat je inderdaad een dikkere huid krijgt van lactose.

Dit komt als het goed is omdat veel mensen toch (een klein beetje) lactose intollerant zijn.

Probeer eens een tijdje je zuivel eruit te gooien (met name melk en kwark) en vervang deze voor andere bronnen om wel aan je kcal's te raken en kijk wat het doet..

Er zijn ook al genoeg topics waarin staat dat de GI geen ene reet uitmaakt (en dat is ook uit onderzoek gebleken). Waarschijnlijk hebben de mensen een vorm van lactose intolerantie, ikzelf heb nergens last van

Terug
Naar boven