XXL Nutrition

vetverbranden, meer herhaling of gewoon zware gewichten?

IIwouterNL

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
89kg
Vetpercentage
18%
Normaal gesproken zou ik met droogtrainen kiezen voor meer herhalingen omdat dit je verbranding tijdens de training omhoog gaat. Nou heb ik net gelezen dat dit ook waar is maar dat je met zwaardere gewichten en minder herhalingen je metabolisme voor de komende 24 u hoog houd. Daar komt bij dat ik 20 herhalingen bijvoorbeeld een verschrikking vind en verlies ik snel motivatie om door te zetten. Na de training doe ik sowieso 20-30 min cardio op 60-70% van me hartslag. Mijn vraag is nu, kan ik net zo goed gewoon 10 herhalingen doen en cardio of is het echt beter om meer herhalingen te maken?

Daarnaast is mijn voeding natuurlijk correct. Ik train nu zo'n 1,5 jaar. begonnen op 108 kilo met veel te veel vet. Naar 78 kilo gegaan en gegained naar 90 kilo nu met zo'n 17%. Ben 1,78 m

Meer herhalingen is gewoon een van de meest suffe mythes in de wereld van KT, waar het vetverlies aan gaat.
Als je wilt cutten dan neem je minder kcal tot je in combinatie met cardio, dit terwijl je traint om massa/kracht te winnen(lees behouden). En dat doe je niet door van je anaerobe kracht training een aerobe duursport te maken.

• Topic Starter Topic Starter
Dat is precies wat ik wilde horen!! thnx man, Ga gwoon weer lekker op kracht verder en verhoog cardio!

Gewoon lekker zwaar blijven trainen en eventueel cardio erbij (niet eens nodig).
Voeding is het belangrijkste voor vetverbranding :)

Intensiteit hoog houden en volume eventueel wat verlagen als herstel een probleem wordt. Voor de rest niets veranderen.

Gewoon lekker zwaar blijven trainen en eventueel cardio erbij (niet eens nodig).
Voeding is het belangrijkste voor vetverbranding :)

Het creeeren van een energietekort is het belangrijkste.
Of je dit nu doet d.m.v. meer cardio, of minder eten, of een combinatie van beiden, maakt niet zo gek veel uit (breed genomen).

Terug
Naar boven