Fitness Seller

vetverbranden tips aub !!!!!

Lilsaints7

Novice
Waardering
1
Lengte
1m86
Massa
87kg
Vetpercentage
15%
hey iedereen ben nieuw op het forum,

ik zit met een vraag, ik ben eigenlijk meer verdwaald aan het geraken dan anders.
Ik kom van 106kg ( februari 2016) en ik weeg nu 87.5kg.
heb altijd kracht training (1u15)gecombineerd met hiit cardio( einde van mijn training -+25 min )
ik zit nu ong op 14% vet ik neem gemiddeld 1650 kcal
nu sinds enige tijd ben ik een beetje kwijt, omdat ik niet superveel verandering meer zie en mijn gewicht wilt sinds 2 maanden maar niet zakken
hoe moet ik eten, eet ik voldoende? eet ik te weinig?
mijn doel is eigenlijk misschien nog 1kg of 2 kwijt met spierbehoud en zakken tot 10%

186cm - 87.5kg - 14% - 1650kcal inname
200gr eiwitten
90gr koolhydraten
70gr vetten
20-30gr vezels

wat moet ik doen ?

alvast bedankt !!

is 1650 kcal niet beetje te weinig om te cutten?

kloppen je 1650 kcals wel? Daar val ik zelfs mee af en ben een stuk kleiner dan u.

Volgens Katch-McArdle is je ruststofwisseling al 2000 KCal per dag, dus waarschijnlijk is je inname in werkelijkheid hoger.

Ik denk dat je metabolisme een deuk heeft opgelopen.
Je zal dus eerst je verbranding terug op peil moeten brengen.
Misschien tegennatuurlijk maar neem 2 weken een break in het cutten.
Je onderhoud zit op 3400kcal volgens Harris Benedict berekening.
In de cut zou je dan ongeveer 500kcal kunnen zakken. Maar ik denk dat je dit met 250 minder moet doen en dan kijken na 2 weken hoe het gaat.
Je cut nu met 1650kcal man dan ben je jezelf aan het uithongeren.

Ik stel voor dat je 2 weken een refeed doet. De eerste week breng je je kcals terug naar 3400.
De tweede week houdt je het op 3400 en daarna ga je 250 naar beneden.
Niet bang zijn dat je aankomt, je metabolisme moet weer op peil komen.
De eenvoudigste manier om dit te herkennen is dat je het warmer krijgt.
Zet je vocht op 3ltr per dag, water, cola zero, fanta zero je shakes tellen niet mee, koffie en thee ook niet.
Succes.

Bovenop je bmr moet nog je activiteitsfactor
[Link niet meer beschikbaar]

1650kcal lol zo weinig calorien eten meisjes van 50kg die willen afvallen.

Koekepan op de grootste pit, vuur hoog, klontje boter erin en even wachten... na een minuutje zie je het vet verbranden

Ik geloof niet in de zogenaamde 'spaarstand'.
Ik ook niet en ik heb het daar dus ook niet over, anders had ik dat wel geschreven.
Ik heb het over het instorten van je verbranding. Gewoon enkel en alleen de waakvlam die aanstaat of er nu wel of geen voeding binnen komt.
Vergeet niet dat hij van ver komt en nu al lang zo laag zit dat er ergens een reden moet zijn.
Ik ga ervan uit dat de waarde die genoemd is de waarheid is. En dus kan ik enkel aan de verbranding denken.
Zoals je eerder al zei met die waarde zal hij wel moeten afvallen. Maar dat is niet het geval.

Ik ook niet en ik heb het daar dus ook niet over, anders had ik dat wel geschreven.
Ik heb het over het instorten van je verbranding. Gewoon enkel en alleen de waakvlam die aanstaat of er nu wel of geen voeding binnen komt.
De BMR staat los van de energie die nodig is voor de vertering van voedsel. Kom maar met harde cijfers waaruit blijkt dat je BMR kan instorten, dus veel lager uitvalt dan de standaardformules aangeven, bij langdurig afvallen. Ik heb ze nooit gezien namelijk.

De zogenaamde 'spaarstand' is overigens de tweede mythe die hoogleraar voedingsleer Martijn Katan onderuithaalt in zijn boek 'Voedingsmythes – Over valse hoop en nodeloze vrees.'

Vergeet niet dat hij van ver komt en nu al lang zo laag zit dat er ergens een reden moet zijn.
Ik ga ervan uit dat de waarde die genoemd is de waarheid is. En dus kan ik enkel aan de verbranding denken.
Zoals je eerder al zei met die waarde zal hij wel moeten afvallen. Maar dat is niet het geval.

ik ga er eerder van uit dat de waardes niet de waarheid zijn. Van iedereen die zegt dat zijn/haar kcals kloppen en niet afvallen blijkt van 9/10 achteraf dat het toch niet klopt.
Dat ze toch meer kcals binnen krijgen dan ze zeggen/denken.

1 op de 10 is de oorzaak mss eerder medisch.

1m 86 en 87hg en niet afvallen op 1650 dan klopt er iets niet. Om te beginnen zn diet nog eens onder loep nemen om zeker te zijn dat het wel 1650 kcals zijn/per dag. En niet hier en daar wat meer.

Terug
Naar boven