Longbow91
Cool Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m86
- Massa
- 84kg
- Vetpercentage
- 11%
Ik lees in bffm dat het niet goed is om in de cut meer dan 1kg vet te verliezen per week, omdat je anders veel sneller spiermassa zal verliezen. Maar ik weeg ongeveer 100kg bij 1.86 met een vet percentage van ongeveer 17-19%. Me onderhoud zal ongeveer 3500kcal zijn. Nu staat in het boek dat je 500kcal onder je onderhoud kan gaan zitten, maar je beter gewoon 20% kan doen. Dus dan zou het 700kcal x 7 = 4900kcal vetverlies zijn per week + elke dag half uur wielrennen op nuchtere maag en 4x fitness.
Ik kan ook meteen de zigzag methode gaan gebruiken en dan 3 low days met 27.5% onder me onderhoud en 1 highday met 10% onder me onderhoud, dan zou ik 6125kcal verbranden in een week met 3 lowdays, 1 highday en dan weer 3 lowdays + elke dag half uur wielrennen op nuchtere maag en 4x fitness waardoor ik boven een kilo aan vet per week kom aan verbranding.
Als je dus al aardig wat spiermassa heb opgebouwd en best wat weegt, kan je dan toch wel gewoon meer dan 1kg vet per week verbranden + minimale spiermassa verlies?
Ik kan ook meteen de zigzag methode gaan gebruiken en dan 3 low days met 27.5% onder me onderhoud en 1 highday met 10% onder me onderhoud, dan zou ik 6125kcal verbranden in een week met 3 lowdays, 1 highday en dan weer 3 lowdays + elke dag half uur wielrennen op nuchtere maag en 4x fitness waardoor ik boven een kilo aan vet per week kom aan verbranding.
Als je dus al aardig wat spiermassa heb opgebouwd en best wat weegt, kan je dan toch wel gewoon meer dan 1kg vet per week verbranden + minimale spiermassa verlies?
Laatst bewerkt:

kan je ook nog even reageren op de vragen hierboven voor het gemak?(a)