Fitness Seller

vetverlies van meer dan 1kg p.w.?

Longbow91

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
84kg
Vetpercentage
11%
Ik lees in bffm dat het niet goed is om in de cut meer dan 1kg vet te verliezen per week, omdat je anders veel sneller spiermassa zal verliezen. Maar ik weeg ongeveer 100kg bij 1.86 met een vet percentage van ongeveer 17-19%. Me onderhoud zal ongeveer 3500kcal zijn. Nu staat in het boek dat je 500kcal onder je onderhoud kan gaan zitten, maar je beter gewoon 20% kan doen. Dus dan zou het 700kcal x 7 = 4900kcal vetverlies zijn per week + elke dag half uur wielrennen op nuchtere maag en 4x fitness.

Ik kan ook meteen de zigzag methode gaan gebruiken en dan 3 low days met 27.5% onder me onderhoud en 1 highday met 10% onder me onderhoud, dan zou ik 6125kcal verbranden in een week met 3 lowdays, 1 highday en dan weer 3 lowdays + elke dag half uur wielrennen op nuchtere maag en 4x fitness waardoor ik boven een kilo aan vet per week kom aan verbranding.

Als je dus al aardig wat spiermassa heb opgebouwd en best wat weegt, kan je dan toch wel gewoon meer dan 1kg vet per week verbranden + minimale spiermassa verlies?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
op 19% lukt je dat nog wel. Op 10% niet.

Okee ik zal dan langzaam af gaan bouwen: eerst een week op onderhoud, dan 2 weken 500 onder onderhoud. dan 3 weken 20% onder me onderhoud en dan zig-zaggen tm ik 10-12% heb.

Als ik op 10% zit hoe kom ik dan verder omlaag in body fat%? door te gaan zigzaggen met 3 lowdays 15% onder onderhoud en 1 highday op onderhoud eten?

Gewoon hoe lager ik in bodyfat% kom hoe sneller lichaam geneigd is om spiermassa ook te verbranden en hoe minder drastisch ik me kcal onder onderhoud moet verminderen dus?

---------- Toegevoegd om 16:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:20 ----------

ok tnx zal ze gelijk even lezen, zag ze net nog niet staan;) kan je ook nog even reageren op de vragen hierboven voor het gemak?(a)

Okee ik zal dan langzaam af gaan bouwen: eerst een week op onderhoud, dan 2 weken 500 onder onderhoud. dan 3 weken 20% onder me onderhoud en dan zig-zaggen tm ik 10-12% heb.

Als ik op 10% zit hoe kom ik dan verder omlaag in body fat%? door te gaan zigzaggen met 3 lowdays 15% onder onderhoud en 1 highday op onderhoud eten?

Zelf doe ik 2 high days tussen de 12 en 8%
Tussen 12 en 15 deed ik trouwens 1 high day per week
en boven de 15% .. meh. komt niet zo precies. Eens per 2 weken is voldoende, maar als eens per week je mentaal stabiel houdt is dat ook prima :)

En onder de 8% zat ik te denken aan zelfs 3 high days voor mezelf.

(en met high-day doe ik dus BOVEN onderhoud (tot 500 Cal ofzo erboven, tel het tegenwoordig niet meer, maar ergens tussen de 3500 en 4000 schat ik)

Gewoon hoe lager ik in bodyfat% kom hoe sneller lichaam geneigd is om spiermassa ook te verbranden en hoe minder drastisch ik me kcal onder onderhoud moet verminderen dus?

Als je op 20% blijft wordt het verschil toch al minder omdat je onderhoud omlaag gaat uiteraard. En daarnaast door de toename van het aantal refeeds wordt het tekort over de week toch al minder.

ok tnx zal ze gelijk even lezen, zag ze net nog niet staan;) kan je ook nog even reageren op de vragen hierboven voor het gemak?(a)

Wiens gemak ? :)

Oh, hou trouwens ook rekening met de totale lengte van je cut. Als dat ruim meer dan 12 weken dreigt te worden is het wellicht handig om eventjes een week of 2 een stapje terug te doen (onderhoud) alvorens een nieuwe fase op te starten. 2 weken rust doet meer goed voor je stofwisseling dan een dagje wat meer eten af en toe.

Als ik het goed begrijp uit het eerste artikel: als ik 100kg weeg en 20% vet heb, heb ik dus 40pond aan vet x 31.4 = 1256 kcal wat ik onder me onderhoud kan eten voor maximale vetverlies. = 8792 kcal verbrand ongeveer de eerste week + de kcal die ik verbrand met fitness en halfuur wielrennen op nuchtere maag in ochtend???

Deze berekening pas ik dan elke week opnieuw aan en elke 14de dag eet ik op onderhoud tm ik onder de 15% komt en dan dus elke 7de dag,, hoe jij t uitlegt.. even zien dan hoe me lichaam natuurlijk reageert.

Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp uit het eerste artikel: als ik 100kg weeg en 20% vet heb, heb ik dus 40pond aan vet x 31.4 = 1256 kcal wat ik onder me onderhoud kan eten voor maximale vetverlies. = 8792 kcal verbrand ongeveer de eerste week + de kcal die ik verbrand met fitness en halfuur wielrennen op nuchtere maag in ochtend???

Het totale calorietekort dus dieet + cardio = 8800

7000 Cal zal je een kilo per week "opleveren" (waarschijnlijk meer zelfs vanwege darminhoud en vochtbalans)

Deze berekening pas ik dan elke week opnieuw aan en elke 14de dag eet ik op onderhoud tm ik onder de 15% komt en dan dus elke 7de dag,, hoe jij t uitlegt.. even zien dan hoe me lichaam natuurlijk reageert.

doe maar gerust een beetje boven onderhoud die dagen

edit

Laatst bewerkt:
Het totale calorietekort dus dieet + cardio = 8800

7000 Cal zal je een kilo per week "opleveren" (waarschijnlijk meer zelfs vanwege darminhoud en vochtbalans)

doe maar gerust een beetje boven onderhoud die dagen

Denk je niet dat 1256kcal onder me onderhoud gaan eten teveel is, dan ga ik toch zeker weten ook veel spiermassa verliezen? Het zou betekenen dat ik 35% onder onderhoud zou gaan eten. Dan hou ik toch totaal geen energie meer over? Ik kan denk beter voor 25% onder onderhoud gaan? Wat zouden jullie doen?

Laatst bewerkt:
Denk je niet dat 1256kcal onder me onderhoud gaan eten teveel is, dan ga ik toch zeker weten ook veel spiermassa verliezen? Het zou betekenen dat ik 35% onder onderhoud zou gaan eten. Dan hou ik toch totaal geen energie meer over? Ik kan denk beter voor 25% onder onderhoud gaan? Wat zouden jullie doen?

Hoe groter het tekort, hoe korter je het mag doen. Ik heb wel eens een week of twee op dat tekort gezeten en heb niets van spierverlies gemerkt. Maar inderdaad, op een gegeven moment komt het sleet er in en merk je dat je de hele tijd moe bent. Dat was de tijd voor mij om er even mee te stoppen en het iets rustiger aan te gaan doen.

25% hou je veel makkelijker langer vol.

Hoe groter het tekort, hoe korter je het mag doen. Ik heb wel eens een week of twee op dat tekort gezeten en heb niets van spierverlies gemerkt. Maar inderdaad, op een gegeven moment komt het sleet er in en merk je dat je de hele tijd moe bent. Dat was de tijd voor mij om er even mee te stoppen en het iets rustiger aan te gaan doen.

25% hou je veel makkelijker langer vol.

Maar lijkt me dat ik niet meteen de eerste 2 weken van me cut al met zo'n huge tekort kan beginnen. Ik had even uitgerekend hoeveel ik nu eet: 3839.9 kcal, als ik straks elke dag ga wielrennen erbij half uur op nuchtere maag zal mijn onderhoud ongeveer 3640 zijn en ga ik ook een heel ander eetschema volgen. als ik dan meteen begin met een tekort van 1256 kcal zit ik op 2384 kcal. Wat een verschil maakt van 3839.9 - 2384 = 1455.9 kcal ten opzichte van wat ik nu eet.

Gewoon eerste 2 weken op 3640 - 500 = 3140 zitten lijkt me wel een goed idee om me lichaam te laten wennen, dan kan ik daarna wel op 20% lager dan onderhoud gaan zitten 2 weken en daarna 2 weken kijken hoeveel pond vet ik heb x 31.4 en aan het einde van elke 2 weken dus een dag 0-500 boven me onderhoud eten.

Of kan ik het sneller doen door eerste cutweek 500 onder onderhoud te gaan zitten, 2de week 20% eronder (ong. 700 zal dat worden). Dan een dag 250kcal boven me onderhoud eten. Om dan 2 weken lang aantal ponden vet x 31.4 te doen en daarna weer een dag boven onderhoud om vervolgens een aantal maanden gewoon 25% onder onderhoud te gaan eten met aan het einde van elke 2 weken een dag 0-500 boven onderhoud?

Wat is het beste plan, want geen idee hoe snel lichaam aanpast enzo, dus wat zou jij aanraden?

Laatst bewerkt:
bump

Comment

Terug
Naar boven