Fitness Seller

Vetverliezen in een week

carinjo

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Vetpercentage
10%
Hallo, Ik ga over 8 dagen op vakantie en ik zit nu op 10% vet.
Ik wil zo snel mogelijk nog wat vet kwijt, het liefst 1 of als het zou kunnen 2 procenten.

Kan iemand mij tips geven?

gaat je niet lukken in 1week zonder spiermassa in te leveren.

• Topic Starter Topic Starter
Wat is de beste manier om dan nog eniszins wat vet kwijt te raken in de laatste week?
Mijn kcal omlaag gooien?
Eiwit dag ?

Wat raad je aan waardoor ik zo min mogelijk spieren verlies en toch iets kwijt raak in vet?

Hoeveel kg weeg je ?

Ik ben 1,84 en ik weeg 77 kilo. Zit nu 3 maanden op dieet en ben van 15,5% naar 10% gegaan, zit ongeveer op 2400-2600 kcal per dag.

Ik ben 1,84 en ik weeg 77 kilo. Zit nu 3 maanden op dieet en ben van 15,5% naar 10% gegaan, zit ongeveer op 2400-2600 kcal per dag.

Mooie progressie. Lekker hetzelfde blijven doen en je cardio uppen. Maar een weekje extra cardio zet natuurlijk geen zoden aan de dijk

Bedankt:)

---------- Toegevoegd om 16:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:08 ----------

Mooie progressie. Lekker hetzelfde blijven doen en je cardio uppen. Maar een weekje extra cardio zet natuurlijk geen zoden aan de dijk

Ik ben alleen bang dat ik door die cardio juist teveel spiermassa verlies. Ik doelde meer op het aanpassen van voeding in die laatste week!

Bedankt

Hydrateer je lichaam zie je er direct wat meer ripped uit. ><

Ik denk niet dat cardio uit gaat maken of je spiermassa verliest of niet. Je vet% wordt zo laag dat je testosteron kan zakken, en gecombineerd met een groot kcal tekort gebeurd het waarschijnlijk sowieso.

Cardio is dan je vriend om te zorgen dat je binnen je kcal budget nog aardig wat kunt eten voor de juiste voedingstoffen dus genoeg vetten en alle vitaminen en mineralen. In plaats van niks doen en vrijwel niks kunnen eten.

Verlies van spiermassa beperken is vooral een kwestie van dagelijks continu veel proteine (tot wel 3g/kg lbm) en goed blijven trainen en eten.

Met een vrij groot kcal tekort van 1500 kun je in een week nog 1.5kg vet verliezen, dat is wel een beetje het snelst dat je kunt afvallen zonder spierverlies. En ik zou niet lager dan 8% lichaamsvet gaan vanwege hormoonproductie die dan ook al wat lager zal zijn dan bij 10%, dus dan meteen op onderhoud of iets meer eten.

Ik zou niet lager dan 80% van je dagelijkse kcal gaan zitten om te voorkomen dat je lichaam in de "hongersnood-stand" schiet. En hierdoor je stofwisseling vertraagt om energie te sparen.
Dus ik zou tussen de 1920kcal en de 2080 kcal gaan zitten.

Gaat m niet worden in een week. Heb er zelf geen ervaring mee en geloof er eerlijk gezegd weinig van maar je zou s kunnen kijken naar water-out van bijv. NOW foods.

Terug
Naar boven