MuscleMeat

Video: Politie doodt overvaller

Goedkeuren dat een stel geüniformeerden de vrijheid hebben om mensen te executeren :roflol: Dezelfde politiemacht overigens die er voorheen niet voor week om straatkinderen te executeren. Maar dat soort gedrag is zeker ook legitiem omdat je daarmee problemen voorkomt?

Je hebt wel gelijk, maar (minimaal) een gelijke behandeling vind ik wel op zijn plaats.

@EricR

Het punt is alleen dat mensen die pro executies zijn door de overheid hetzelfde argument gebruiken wat betreft If you tolerate this.....

Ben het overigens totaal eens dat een "de sterke arm der wet" niet zo wetteloos mag zijn als hier overduidelijk blijkt. Maar ik gebruik niet voor niets de sterke arm uitdrukking. Feitelijk drukt de minister van Justitie en het hele overheid apparaat de trekker af en is de agent slechts een instrument.

Corruptie van de straatagent tot de politici.....daar gaat het mis. Als de jongen van een bende was en die bende had beschermgeld gegeven dan had er geen agent geschoten.

Dit vind ik niet echt een gepaste straf voor een motor diefstal:)

Nee, 20 uur schoffelen is gepaster voor dit soort volk.
je hebt in ieder geval toekomst als rechter jongen, ik zou zeggen ga ervoor! :rolleyes:.

gewoon met je poten van andermans spullen afblijven, hoef je ook nergens voor te vrezen.

je hebt in ieder geval toekomst als rechter jongen, ik zou zeggen ga ervoor! :rolleyes:.

gewoon met je poten van andermans spullen afblijven, hoef je ook nergens voor te vrezen.

20uur schoffelen is inderdaad gepaster dan de doodstraf.

alsof een gewapende overvallende motordief in Nederland wordt bestraft met 20 uur schoffelen:o

alsof een gewapende overvallende motordief in Nederland wordt bestraft met 20 uur schoffelen:o

Haha inderdaad. Wel leven in een land van democratie, daar zijn de straffen nou eenmaal vrij soft.

In Iran zijn ze er nog gekker aan toe. Je zou maar arm zijn en 'n een broodje in de supermarkt stelen.. wordt je hand afgehakt of door de papierversnipperaar gedaan. :o
Homo's die publiekelijk in winkelcentra's worden opgehangen. :roflol:

One mother****ing crazy ass country.

Haha inderdaad. Wel leven in een land van democratie, daar zijn de straffen nou eenmaal vrij soft.

In Iran zijn ze er nog gekker aan toe. Je zou maar arm zijn en 'n een broodje in de supermarkt stelen.. wordt je hand afgehakt of door de papierversnipperaar gedaan. :o
Homo's die publiekelijk in winkelcentra's worden opgehangen. :roflol:

One mother****ing crazy ass country.

6 jaar oude kinderen die eten stelen omdat ze honger hebben hakken ze de handen af daar.

Dat is een andere cultuur, daar moet je respect voor hebben. :suicide:

Vraag me af wie van de dbb leden niet in de criminaliteit zou zijn beland als hij in een arme wijk in brazilie was opgegroeid. Ik ben daar heen geweest en het verhaal dat 1 meisje een vinger miste omdat die door ratten was aangeknaagt toen haar moeder op straat geld probeerde te verdienen om weer een dag eten te hebben voor haar en haar dochter, dat is mij wel bijgebleven.

Niet iedereen daar mist een vinger natuurlijk, maar wel heel erg veel mensen leven in totaal uitzichtloze toestand in bittere armoede ook al hebben ze werk. En dan leven in een volledig corrupt land waar je nergens komt zonder vriendjespolitiek en smeergeld. Ik denk dat ik ook aardig snel cynisch zou worden.

Opgepast, je bent aan het nuanceren en dat is verboden op DBB. Straks denkt men nog dat je linkse sympathieën hebt.

vertel nog is wat meer over dat meisje

Ze zat in een tehuis waar kinderen uit arme en uiteengevallen gezinnen worden naschools worden opgevangen en zij en de gezinnen sociale en pedagogische hulp krijgen. Het bedrijf waar ik toen stage liep sponsorde die organisatie: http://kiyo-ngo.be/nl/project/favos-de-mel

Dat meisje was 5 toen, had nog wel een moeder, geen vader, doodgeschoten in de favela's. De moeder verkoopt op straat producten. Al die kindertjes zaten wat te spelen smiddags en ik vroeg naar de achtergrond van dat meisje aan 1 van de begeleiders in het Engels. o.a. vertelde die toen dat ze haar vinger is kwijtgeraakt omdat ze als baby eens een dag thuis is gelaten, waarom die moeder dat gedaan heeft weet ik niet. Toen heeft die moeder na een tijd haar kind anoniem achtergelaten bij het ziekenhuis omdat die wond was gaan ontsteken, logisch na een flinke beet van een straatrat, en later zich gemeld als moeder en het kind weer opgehaald omdat ze anders weigeren te helpen tenzij vooraf betaald wordt. Nu krijgt ze wel een rekening maar in ieder geval is het kind geholpen. In het ziekehuis hebben ze die vingen moeten afzetten omdat het niet meer te redden was, blijkbaar heeft er een beste tijd gezeten tussen de beet en het moment dat die moeder toch besloten heeft om de ziekenhuisrekening op de koop toe te nemen. Heb nog gevraagd hoe die begeleider dat wist want dat lijkt me niet iets dat die moeder verteld uit zichzelf, maar omdat ze ook psychische hulp bieden, kindermishandeling willen tegengaan etc, hebben ze ook inzicht in de medische dossiers, voor zover die aanwezig zijn dan.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven