MuscleMeat

Videokaart(?) naar de klote - Need help

Infinity Divine

Cool Novice
Waardering
0
Hey, ik zit met een probleem;
Sinds gister heb ik ineens gezeik met mijn videokaart (tenminste, ik denk dat het aan mijn videokaart ligt). Als ik een game start en begin met gamen dan verschijnen er tijdens het spel allerlei flikkerende blokjes door de game heen, vervolgens word alles zwart en geeft m'n monitor een 'No Input' melding en 2 seconden later verschijnen er allerlei vaaggekleurde horizontale strepen op het scherm en slaat alles vast. (terug keren in Windows lukt dan ook niet meer en ik ben dan verplicht om te rebooten).
Zelfs als ik de game (F.E.A.R.) op de laagste settings zet krijg ik hetzelfde gezeik. (normaal kan ik deze game gewoon op high zonder problemen draaien)

Daarnet gebeurde deze 'crash' zelfs terwijl ik niet in-game was maar gewoon een filmpje probeerde af te spelen.
Ik heb voor de zekerheid even m'n videokaart eruit gehaalt en alles even netjes afgestoft (fans enzo) en ff gecheckt of er geen draadjes los zaten ofzo, maar alles zag er verder prima uit. Nadat ik mn kaart weer had aangesloten bleef ik hetzelfde gezeik houden.

Iemand enig idee wat er precies mis is en hoe ik het kan fixen?

ik heb trouwens een ASUS Extreme AX850 Pro videokaart.

Bedankt!

Laatst bewerkt:
noemt men artifacten en is te wijten aan een overbelast of een te warme GPU.. heb je deze al gecheckt op je kaart dat de fan niet vol met stof zit? is je kast temperatuur niet te hoog?

• Topic Starter Topic Starter
metertjes geven aan dat cpu temperatuur tussen 35 en max 45graden liggen.
Is er een tooltje waarmee ik de warmte van mn videokaart kan meten?
Ik heb de fan ook gecheckt op stof en dit verwijderd, maar maakt geen verschil.
Ik moet nu trouwens om de x aantal keer rebooten want hetzelfde probleem komt nu ook steeds voor in windows gewoon. :S k*tzooi

kan ook zijn dat de thermale pasta is opgedroogd en zo niet goed de hitte geleid.. kan je altijd vervangen.

er zijn tools voor de temp te meten hangt ervan af welk merk, bv asus heeft het programma smartdoctor die dat weergeeft

kan ook zijn dat de thermale pasta is opgedroogd en zo niet goed de hitte geleid.. kan je altijd vervangen.

er zijn tools voor de temp te meten hangt ervan af welk merk, bv asus heeft het programma smartdoctor die dat weergeeft

koelpasta zorgt voor hogere temperatuur maar toch niet in die mate dat het dit veroorzaakt denk ik. Ik denk gewoon kapot. Wss geheugen. Niets aan te doen denk ik. Wel raar dat het ook met filmpjes is. Dat is immers 2d en vergt toch weinig van de GPU, of ben ik mis?

koelpasta zorgt voor hogere temperatuur maar toch niet in die mate dat het dit veroorzaakt denk ik. Ik denk gewoon kapot. Wss geheugen. Niets aan te doen denk ik. Wel raar dat het ook met filmpjes is. Dat is immers 2d en vergt toch weinig van de GPU, of ben ik mis?

ja je vloekt als hell

Terug
Naar boven