AndroidHealthClinic

Visolie, hoeveel?

gieljaam

Dutch Bodybuilder
Waardering
23
Lengte
1m80
Massa
95kg
Vetpercentage
10%
Ik heb een visolie sup met de inhoud van:
2g visolie waarvan 1,1g omega3
0,4g teunisbloemolie waarvan 0,32g omega6
en 30mg vit E
Dit is per 2pillen, op de verpakking staat neem 1x daag 2pillen dus 1dosering. Maar ik heb al gelezen 5g te nemen op een dag.
Kan iemand zeggen hoeveel ik hiervan zou nemen voor optimaal effect dagelijks?

T'is op de EPA en DHA dat je moet letten
ik heb er van now neem er 6per dag

Onderzoeken mag je zelf zoeken. Wat ik lees en zelf ook toepas is tussen de 2-9 gram per dag aan visolie. Meestal neem ik 4 gram. In een periode dat ik weet dat mijn cholesterol slecht is door middelen gebruik neem ik 9 gram. Ik neem ook 1-2 caps krill olie erbij dat allerlei voordelen heeft maar in dosis als 4-9 gram is dat mij te duur. Er was ook een topic dat teveel visolie ook slecht kon zijn. Daarom zit ik normaal gemiddeld op 4 gram. Ik heb geen dure maar basicbulk uit de UK, vroeger had ik "echt hema". Heb nu een 1000cap verpakking, die gaat wel even mee.

Hangt er echt vanaf hoe geconcentreerd de visolie is.

Ik neem er zelf elke dag twee van Now Foods die extra geconcentreerd met 500 mg EPA en 250 mg DHA per pil. Voor dezelfde dosis moest ik er vroeger 5 nemen van het merk van de Kruidvat.

1 gr per % bodyvet = voldoende.

Jij klets maar wat uit je nek he? :p

hmm, ik neem 3 gram normale van NOW en 3 gram Ultra van Now...
als ik door de normale heen ben ga ik over op 4 van de Ultra..
had van verschillende sources gezien dat 10 gram normale ideal is dus vandaar... kan er zo 123 helaas niet met de sources komen

Is die vis olie van kruidvet merk voldoende of toch beter een merk nemen?

gewoon gebruiksaanwijzing lezen

In visolie zit EPA en DHA, dat zijn vetzuren. Als je gezond bent, is 500-1000 mg daarvan genoeg, als je niet regelmatig (vette)vis eet. Meer dan 2-3 gram EPA+DHA(bij elkaar opgeteld) moet je niet nemen. Dat verhoogt je risico op bloedingen.

---------- Post toegevoegd Wed 16 May 2012 om 15:08 ----------

Is die vis olie van kruidvet merk voldoende of toch beter een merk nemen?

Ik heb vanalles geprobeerd, maar zelf kreeg ik van allerlei merken last van mijn maag en vervelende oprispingen. Voor mij werkt de Omega-3 700 van Solgar het beste. Geen last van oprispingen en een zuiver product. Wel behoorlijk duur.

---------- Post toegevoegd Wed 16 May 2012 om 15:10 ----------

zie ook: [Link niet meer beschikbaar]

ik pak 2 maal per dag 1 Lijnzaad Olie capsule (dus 2 per dag)

De aanbevolen dagdosering (2 capsules) bevat:

Lijnzaadolie 2400mg
Lijnzaadolie bevat de volgende vetzuren:
Omega 3 1123mg
Omega 6 288mg
Omega 9 336mg
Andere vetzuren & fytonutrienten 173mg

Lijnzaadolie wordt niet zo efficient door het lichaam gebruikt als visolie, heb ik begrepen.

ik zat laatst met moeders op de bank en Dr Oz stond aan, hij had het over hoe geweldig omega-3 is maar dat plantaardige variant juist beter wordt opgenomen dan dierlijke.

geen idee of het waar is :p

Andersom toch? Was met zo'n vegetarier/veganist en nog twee andere dokters. Ging ook over algen etc.

Nee, omega-3 van visolie wordt van aangenomen dat het lichaam er meer mee kan dan van plantaardige bron.

Terug
Naar boven