AndroidHealthClinic

Vit b12

Ano_9146

Alles onder 1g is cruisen
uitgeschakeld
Waardering
123
Lengte
1m89
Massa
105kg
Vetpercentage
7%
Ik heb zojuist een voorraad vit b12 binnen gekregen maar ik vraag me af als ik het ook in de tricep kan injecteren in plaats van in het buikvet, ik weet niet precies waar ik hem precies moet zetten in de buik vandaar de vraag (hcg ga ik ook in de tricep zetten)

Buikvet is buikvet, als je heel weinig vet hebt moet je gewoon een zo groot mogelijke 'vetrol' pakken en hem dan onder een hoek van 45 graden er in drukken.

Je kan het gewoon in je triceps doen met een slin naald of normale (blauw) naald.

• Topic Starter Topic Starter
Heb m in m'n buikvet gezet:woot:

Buikvet is buikvet, als je heel weinig vet hebt moet je gewoon een zo groot mogelijke 'vetrol' pakken en hem dan onder een hoek van 45 graden er in drukken.

dan wordt zo;n vetrol behoorlijk hard. ik kreeg me naald er gister niet eens in, zelfs met stabben

dan wordt zo;n vetrol behoorlijk hard. ik kreeg me naald er gister niet eens in, zelfs met stabben

Lijkt me sterk dat je het er met stabben nog niet inkrijgt. Normaal schuift het er in als boter.
Na 10x prikken worden zo'n naaldjes pas bot.

Anders IM prikken in je schouder/bicep

Buikvet makkelijkste optie

Ja was even duwen maar het ging vrij makkelijk. Ga ze dagelijks zetten 2 weken op 2 weken af ben benieuwd als het zo simpel blijft of dat het pijnlijk gaat worden? Maar dan kan ik ze nog altijd in de tricep zetten. Kan ik dit gewoon de rest van het jaar blijven gebruiken 2 weken on 2 weken off 1ml dagelijks?

Nee het gaat zeker geen pijn gaan doen :) op je buik kun je ook gewoon van plaats veranderen he. Hoe meer je naar de heup toegaat hoe gevoeliger de huid wel wordt heb ik ondervonden. Om te prikken dan he.

Is het niet beter om vitamine B12 intramusculair te zetten i.p.v. subcutaan? Ik heb begrepen dat de opname dan veel beter is.

Geen idee? Is dat dan ook met hcg zo?

Bij de huisarts en in het ziekenhuis zetten ze het ook altijd IM. Ik heb begrepen dat ze dat doen omdat de opname dan veel beter is. Ik zet B12 ook altijd IM (om de dag 1ml). Voor HCG maakt het volgens mij niet uit.

Ik heb ooit een serie injecties b12 gehad bij de arts en die gingen in de bilspier.

Krijg ze via internist en die gaan in bil

ik dacht standaard IM zetten, maar sq zou ook wel kunnen.

Maak het verschil als je ed / eod zet 1ml? lees meestal dat eod niet onderdoet aan ed.

Wat is het voordeel van b12?

Terug
Naar boven