AndroidHealthClinic

Vitamine tegen acne/puisten

Mupirocine.

Toepassingen:

Huid-ontsteking (dermatitis)
Ontsteking (= -itis) van de huid (= derma) kan het gevolg zijn van:
- verstoorde (huid)afweer-reactie (= immuunreactie), zoals bij eczeem, psoriasis en andere keratinisatie-stoornissen
- infectie van de huid met micro-organismen, zoals bacteriën, virussen, schimmels, gisten en parasieten.

Een Nederlands merk heb ik ook gevonden:

Bactroban® zalf

Als je dat van je dokter kunt regelen hoef je de Spaanse omweg niet eens te volgen.

Mijn zus de zuster schrok zich wederom kapot toen ze die zalf zag want dat wordt alleen gebruikt in antibiotica-kuurtjes.
Maar believe me, het werd me ooit voorgesteld als laatste redmiddel tegen AAS-puisten, door een apotheker.
En sindsdien wil ik niks anders meer.

De merknamen hierboven zijn in Nederland verkrijgbaar maar je arts zal niks voorschrijven tenzij je aantoont dat je dermate lst hebt van een infectie aan je huid dat je het nodig hebt.
Het spul is enorm zuinig in gebruik, je kunt het overdag aanbrengen want het is doorzichtig en werkt als een tierelier.

Ik weet niet of de verhoudingen met de werkzame stof in de hierboven genoemde merknamen hetzelfde zijn, van Plasimine weet ik het zeker.
Ik ga binnenkort even zorgen dat er wat Winnetjes en Plasimine deze kant uitkomen, vandaar :D

Laatst bewerkt:
Ik ga dinsdag zoiezo naar de huisarts, ik zal hem meteen even vragen naar bactroban.
Droogt het uit? Krijg je er schilfers enzo van net zoals bij benzoylperoxide?

Tetracycline tabletten heb ik al gehad, zou de zalf werken denk je?

Ik heb even de lijst met merknamen bijgewerkt BB, want er bleek dat lang niet bij alle producten de werkzame stof Mupirocine was.

Tretacycline is een héél héél oud antibioticum tegen puisten maar werkt niet tegen AAS-acné. Ik heb 4 verschillende soorten tabletten daarmee geprobeerd maar het hielp niet.

Mupirocine-zalf helpt daarentegen wel. Het dringt diep in de huid door en ik heb vaak genoeg ernstige puisten 'overnight' zien verdwijnen.
Maar ja, het is en blijft een anti-bioticum en da's nooit lekker voor je systeem.

Ik zit met de huidige kuur echter al zoveel in de rotzooi dat dit er nog wel bij kan. :D

hmm nou DBC. Noteer voor mij maar 1 van die tubes :)

Wil het wel eens proberen. Ik heb de namen genoteerd en ik zal het volgende week ff aan de dermatoloog vragen. FF kijken wat hij er van zegt/vindt.

Ik heb wel geen AS-puisten, maar gewoon op mijn gezicht een aantal.

Is die cream van jou ook geschikt voor het gezicht?

Wat denk je zelf Pumpin'? Je dermatoloog zal zeggen dat ik gestoord ben...omdat 'wij' hier andere toepassingen hebben met medicatie dan waarvoor zij geleerd hebben.

BBwannabe zei:
Oh heb het al gevonden op eens spaanse site.
Er staat dat het gewoon een topische antibiotica is, ik reageer niet meer op antibiotica. Ben er immuun voor. Een andere benaming ervoor is Bactroban.

http://www.bactroban.com/
http://www.my-online-pharmacy.net/bactroban.shtml

ey maar heb jij ook dat die anti biotica je huid zo enorm uit droogt? ik heb al een erg droge huid en het wordt steeds erger...moet me nou zowat 2x per dag incremen met nivea ofzo anders heb ik allemaal van die schilfers

Nee ik kreeg er geen droge huid van. Maar hij werd wel heel gevoelig. Snel verbranden enzo. Na 4 weken werkte het al niet meer, vervolgens een andere antibiotica geprobeert en dat was ook niks. Ik ben er nu immuun voor :(

pascalletjuhh zei:
ey maar heb jij ook dat die anti biotica je huid zo enorm uit droogt? ik heb al een erg droge huid en het wordt steeds erger...moet me nou zowat 2x per dag incremen met nivea ofzo anders heb ik allemaal van die schilfers

Mupirocine schilfert je huid niet, maar als je veel en vaak op één plek smeert wordt je huid iets gevoeligr en roder, that's all.

DBC01 zei:
Wat denk je zelf Pumpin'? Je dermatoloog zal zeggen dat ik gestoord ben...omdat 'wij' hier andere toepassingen hebben met medicatie dan waarvoor zij geleerd hebben.

misschien wel :)

We zullen zien. Het is een particuliere dermatoloog (dus niet via ziekenhuis) en is best ruimdenkend.

Ik hoop dat ie iets goeds heeft.

Zo, m'n huisarts heeft me ro-accutane voorgeschreven. Ik moet wel eerst een bloedtest doen :D Die zal natuurlijk wel abnormale waarden geven omdat ik in de laatste week van mijn nakuur zit.

zal je huisarts wel raar opkijken.....misshcien gaat het hele feest dan wel niet door kerel.

Ik ben nu toch maar van de alcohol afgestapt en maak nu me gezicht schoon met reinigingsdoekjes (van Clearasil) en dit zo 3 keer per dag. werkt prima :)

Mijn huisarts weet dat ik gekuurt heb, en maakt er geen problemen over.

dan is het goed :)

Pumpin' zei:
zal je huisarts wel raar opkijken.....misshcien gaat het hele feest dan wel niet door kerel.

Ik ben nu toch maar van de alcohol afgestapt en maak nu me gezicht schoon met reinigingsdoekjes (van Clearasil) en dit zo 3 keer per dag. werkt prima :)

De normale clearasil is echt k*t spul, ik kreeg er steeds meer puisten van! :D (dat gebeurde bij mij dan)

LeXxx zei:
De normale clearasil is echt k*t spul, ik kreeg er steeds meer puisten van! :D (dat gebeurde bij mij dan)

Omdat de gewone clearasil je huid uitdroogt en in die doekjes zit van dat spul dat het huid "voedt"dus niet droog. Werk ok bij mij :)

Pumpin' zei:

Als er iets troep is, is het die clearasil wel. Alleen geschikt voor de jongens met een wijven huidje :p .

De echte shit is Roaccutane!!! :D Voor meer info over roaccutane

[Link niet meer beschikbaar]

blanex zei:
Als er iets troep is, is het die clearasil wel. Alleen geschikt voor de jongens met een wijven huidje :p .

De echte shit is Roaccutane!!! :D Voor meer info over roaccutane

[Link niet meer beschikbaar]

Dude, roacutane heb ik al gehad. Dat is enigste wat echt ooit bij mij gewerkt heeft. Maar gelukkgi is het nu LANGE niet zo erg dat ik Roa nodig heb (GELUKKIG!!)

Terug
Naar boven