Fitness Seller

Vlees

Belle

Cool Novice
Waardering
0
Al een hele tijd terug heb ik echt een afkeer van vlees gekregen.
Het begint ook erger en erger te worden.
Puur uit principe eet ik al jaren geen paardenvlees meer.
Idem met konijn,schaap, lam, kalfsvlees en wild.
Varkensvlees vind ik dan te vettig en niet lekker smaken.
Ik eet dit enkel als het niet anders kan. 'Op feestjes, bij vrienden.'
Het enige wat ik nog graag eet is gevogelte, puur rundsvlees en vis.

Ik zou graag helemaal overschakelen op vis en gevogelte en ik vroeg me af of er hier mensen op het forum zijn met dezelfde eetgewoontes.
Ik ben ook benieuwd of er ook vegetariërs zijn en hoe dit vol te houden is met de sport.

lol, ik heb nog nooit paard ,konijn of kalfs op...dus misschien moet je wat normalere vleesjes eten :P

Zelf ben ik best bijna verzot op vlees maar tegenwoordig eet ook ook bijna niets anders dan rund, gevogelte en vis. Basically alleen steaks, kip- en kalkoenfilet en graatloze vis. Gaat prima icm sporten al is m'n voeding nog niet optimaal maar dat ligt niet aan het soort vlees dat ik eet.
Ik zie niet echt een probleem met jouw keuze eerlijk gezegd zolang je voldoende eet en combineerd.

• Topic Starter Topic Starter
lol, ik heb nog nooit paard ,konijn of kalfs op...dus misschien moet je wat normalere vleesjes eten :P

Hier is al het opgesomde normaal. :scratch:
Enkel paardenvlees komt er niet in. De rest wordt hier wel klaargemaakt maar enkel door mijn huisgenoten gegeten.

Ik zou graag helemaal overschakelen op vis en gevogelte en ik vroeg me af of er hier mensen op het forum zijn met dezelfde eetgewoontes.
Ik ben ook benieuwd of er ook vegetariërs zijn en hoe dit vol te houden is met de sport.

Ben al 12 jaar vegetariër. Geen vlees of vis voor mij dus. Er zijn tegenwoordig genoeg lekkere vervangers op de markt: quorn, seitan, tofu etc. Alles is eigenlijk tegenwoordig in vegetarische versie te verkrijgen: hamburgers, filets, préparé (op basis van wortels dan), vol-au-vent, spaghettisaus etc. Bevatten allemaal redelijk wat eiwitjes. En echt lekker. M'n vriendin doet ook al voor een groot stuk mee. :)

Vlees is vlees, dude. Abnormaal vlees bestaat niet, tenzij je jezelf bedoelt mss :p

Hier is al het opgesomde normaal. :scratch:
Enkel paardenvlees komt er niet in. De rest wordt hier wel klaargemaakt maar enkel door mijn huisgenoten gegeten.

Tuurlijk, opvreten die Black Stallion. Konijn is goede eiwitbron en variatie kan geen kwaad. Waarom heb je een afkeer gekregen?

Trouwens op kip en vis kom je er ook wel.

Waarom heb je een afkeer gekregen?

Een paard vind ik niet om op te eten. 'k Heb vroeger een paard gehad en dit zou voor mij hetzelfde zijn als mijn hond in de pot smijten.

Voor de rest ben ik nogal een dierenliefhebster, daarom kan ik het ook niet over mijn hart krijgen om lammetjes, kalfjes of konijntjes te eten.
Wild, Bambi dus, idem dito.

Varkensvlees en rund eet ik wel, maar heel zelden, als ik een truck op weg naar het slachthuis tegenkom, volgeladen met varkens, dan kan ik daar ffkes niet goed van zijn. Dan is dat weer voldoende om mezelf te beloven nooit of te nimmer nog vlees te eten. Het zit volgens mij gewoon tussen mijn flappies.

Met kip en vis heb ik geen probleem hé.
Alhoewel ik onlangs een docu over tonijn gezien heb die me ook weer ffkes deed nadenken... :(
Ik denk dat ik maar vegetariër wordt.

:thumb:

Zorg wel dat je goede vervanging hebt voor de voedingstoffen die je normaal uit vlees haalt dan he! Als je enkel het vlees eten schrapt en verder je dieet niet aanpast zal dit wel invloed hebben op je prestaties.

Alhoewel ik onlangs een docu over tonijn gezien heb die me ook weer ffkes deed nadenken... :(

Als je die docu bedoelt waar men beweert dat er 70% kans is dat je een dolfijn opeet dan begrijp ik je. Voedingswaarde van een dolfijn zijn ook nergens te vinden. ;)

Ik leef al meer dan 10 jaar alleen op wit vlees - dus met name vis en gevogelte- en dan ook nog in beperkte mate. Aangezien ik een allergie heb voor rood vlees.

Als je die docu bedoelt waar men beweert dat er 70% kans is dat je een dolfijn opeet dan begrijp ik je. Voedingswaarde van een dolfijn zijn ook nergens te vinden. ;)

:eek: Is dat dan zo??!!!!
Ik had het eigenlijk over die docu waar ze zeiden dat tonijn met uitsterven bedreigd wordt en de manier waarop ze afgeslacht worden.
Ik wou dat je me dat niet verteld had van die dolfijnen... sommige dingen weet ik liever niet.

Een paard vind ik niet om op te eten. 'k Heb vroeger een paard gehad en dit zou voor mij hetzelfde zijn als mijn hond in de pot smijten.

Voor de rest ben ik nogal een dierenliefhebster, daarom kan ik het ook niet over mijn hart krijgen om lammetjes, kalfjes of konijntjes te eten.
Wild, Bambi dus, idem dito.

Varkensvlees en rund eet ik wel, maar heel zelden, als ik een truck op weg naar het slachthuis tegenkom, volgeladen met varkens, dan kan ik daar ffkes niet goed van zijn. Dan is dat weer voldoende om mezelf te beloven nooit of te nimmer nog vlees te eten. Het zit volgens mij gewoon tussen mijn flappies.

Met kip en vis heb ik geen probleem hé.

Legbatterijen?:rolleyes:

Daar hou ik rekening mee, eieren heb ik van eigen kippen of als er gekocht worden dan zijn het altijd van vrije uitloopkippen.
Ik ben me er natuurlijk van bewust dat de meeste kippen ook niet echt een prettig leven achter de rug hebben voor die geslacht worden.
Daarom, mss laat ik alles wat ooit op pootjes rondgelopen heeft wel opzij liggen.

Ik eet nooit vlees, nooit vogel, nooit vis. Geen enkel probleem!

Terug
Naar boven