AndroidHealthClinic

Vloermatten

boozehunter

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
75kg
Vetpercentage
10%
Ben op zoek naar bescherming voor ondergrond (laminaat).

Bedoeling is dat ik erop kan deadliften etc., maar geen zotte toestanden van 300 kilo of gooien met gewichten. ;)

Qua grootte: 3mx1.5 m

Wat is de beste oplossing prijs/kwaliteit?

Dank!

Weet niet of ik link mag plaatsen, anders zal een moderator die wel weg modden...

www.sanimat.be

Daar heb ik de mijne vandaan

Wij bieden een aantal verschillende opties voor sportvloeren aan, waaronder 10 mm dikke rubbermatten en 30 mm dikke rubbertegels:
http://www.fitness-seller.nl/krachtapparatuur/sportvloeren/

Om laminaat te beschermen volstaan de rubbermatten al prima, maar qua demping bieden de dikkere en duurdere rubbertegels natuurlijk wat meer bescherming en geluidsdemping.

Binnenkort zullen ook nog een aantal interessante puzzelmatten beschikbaar komen.

Ik heb gewoon 2 rubbertegels van de intratuin gehaald, 5eur per stuk, die leg ik op de plaatsen waar mijn schijven op de grond komen... werkt perfect, ik train op zolder direct boven mijn zoontjes kamer en geen enkel probleem om te deadliften als hij ligt te slapen...

Ik heb gewoon 2 rubbertegels van de intratuin gehaald, 5eur per stuk, die leg ik op de plaatsen waar mijn schijven op de grond komen... werkt perfect, ik train op zolder direct boven mijn zoontjes kamer en geen enkel probleem om te deadliften als hij ligt te slapen...

Dit indd :thumb:

Ligt er wel een beetje aan hoe zwaar je deadlift....

Even ter info.. de meeste zoldervloeren zijn maar berekend met een belasting van 250kg/m2 nog een veiligheidsfactor van 1,3 eroverheen kom je op 325kg/m2 dus ik zou wel alles goed verdelen daar. Anders hoef je je niet druk te maken een plafond te raken in je trainingsschema, maar moet je je eerder druk maken een plafond te kraken :P

250 kg slechts... Serieus deadliften op zolder kan niet. Dan sloop je je huis. Niet alleen de vloer maar de trillingen zullen de muren ook niet waarderen.

fitness seller heeft ook van die platform matten en die zijn zeer degelijk, heb ze zelf ook (alhoewel ik "maar" 100 kg deadlift)

je hebt speelplaatsmatten/valmatten (zijn wat zachter)
stalmatten, zijn harder en duurzamer, bedoelt om een paard op te zetten, dus moet wel wat kg kunnen verdragen

fitness seller heeft ook van die platform matten en die zijn zeer degelijk, heb ze zelf ook (alhoewel ik "maar" 100 kg deadlift)

je hebt speelplaatsmatten/valmatten (zijn wat zachter)
stalmatten, zijn harder en duurzamer, bedoelt om een paard op te zetten, dus moet wel wat kg kunnen verdragen

Die speelplaats matten, die je ook bij de gangbare bouwmarkten koopt hebben ze ook bij ons in de sportschool als platform. In combinatie met bumperplates stuiteren ze teveel. Krijg je als je de stang niet een heel ongecontroleerd laat zakken hem terug tegen je schenen.

Terug
Naar boven