MuscleMeat

Voeding ADVIES

PBS

Dutch Bodybuilder
Waardering
8
Lengte
1m77
Massa
83kg
Vetpercentage
9%
Voedingsschema
Dagelijks
7.30 : Havermout, verse fruitsap
9.30 : Fruit (ananas, kiwi, mango)
10.30 : 500g yoghurt
12.30 : 8 sneden brood
14.30 : 400g witte bonen
16.30 : 200g tonijn
Training
19.00 : avondeten
21.00 : 300g mais
22.00 : proteïne shake

Dit is ongeveer wat ik dagelijk eet, uren verschillen toch wel!

maar mijn vraag!

is het wel gezond om iedere dag Tonijn te eten?
is het wel gezond om iedere dag Bonen te eten?

en welke voeding kan geen kwaad om dagelijks te eten?

Alvast bedankt!

Ik zou opletten met de mais, zeker zo laat. Pokkeveel suiker.

waarom eet je yoghurt en niet gewoon kwark...?

• Topic Starter Topic Starter
Yogurt met mais vervangen en mais door kwark vervangen!

is het wel gezond om iedere dag Tonijn te eten?

Was afgelopen week op tv dat ze het af raden om meer dan 2x per week vis te eten. Maarja wat raden ze tegenwoordig niet af...
Denk zelf dat het niet zo'n kwaad kan aangezien je traint en deze stoffen nodig hebt...

Bij die wittebonen is het grootste nadeel dat je veel buffeltjes gaat laten denk ik.:D

Was afgelopen week op tv dat ze het af raden om meer dan 2x per week vis te eten. Maarja wat raden ze tegenwoordig niet af...
Denk zelf dat het niet zo'n kwaad kan aangezien je traint en deze stoffen nodig hebt...

Bij die wittebonen is het grootste nadeel dat je veel buffeltjes gaat laten denk ik.:D

en over welke vis hadden ze het dan? vette vis is namelijk tig keer erger verontreinigd dan niet vette vis, en dan ligt het er ook nog aan of het wild/kweek is, en als het kweek is, waarmee ze dan gevoerd worden. Van alle vette vis in nederlandse supermarkten/kraampjes zou ik in ieder geval afblijven

en over welke vis hadden ze het dan? vette vis is namelijk tig keer erger verontreinigd dan niet vette vis, en dan ligt het er ook nog aan of het wild/kweek is, en als het kweek is, waarmee ze dan gevoerd worden. Van alle vette vis in nederlandse supermarkten/kraampjes zou ik in ieder geval afblijven

Volgens mij hadden ze het inderdaad over vette vis, die diep in de zee gevangen waren en een soort van gevaarlijke stoffen in zich hadden of zoiets dergelijks. Ik heb het programma verder ook niet uitgebreid bekeken.

Over je vragen:
Als je wilt kun je iedere dag tonijn eten. Zoals al werd gezegd word er nu weer afgeraden om meer dan 2x per week vis te eten. Maarja, zo blijf je bezig. Ik eet 4x per week vis en voel me zo gezond als een eh, vis!

Zolang jij ervoor zorgt dat je aminozuurprofiel compleet is, is er niks aan de hand. De sleutel tot een compleet aminozuurprofiel is gevarieerde voeding. Dus als jij naast die tonijn nog genoeg andere, gevarieerde proteinebronnen naar binnen werkt is er niks aan de hand. Of je het volhoudt is een ander verhaal. 7x per week tonijn.. ik zou er schijtziek van worden. Hetzelfde geld voor bonen. Er zijn zoveel soorten bonen en vis, experimenteer een beetje. Neem witte, bruine, kidney, en tuinbonen. Ga es voor zalm, of pangasiusfilet of noem het maar op wat voor vissen er allemaal wel niet zijn! (by the way, panga is goedkoop en lekker;)). Zo hou je het een beetje leuk voor jezelf.

Terug
Naar boven