AndroidHealthClinic

Voeding bij Jillian Michaels

Roosa

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
87kg
Vetpercentage
35%
Ik wil graag afvallen door spieren te kweken. Ik wil dat graag doen met behulp van de video's van Jillian Michaels (20 minuten HIT). Ik heb al af en toe een sessie gedaan. Dit zorgt voor intense spierpijn (vooral na 2 dagen). Daarom heb ik voor de opbouw van spieren Eiwit Slank van Body & Fit gekocht. Wat adviseren jullie mij verder gedurende dag te eten? Ik zit zelf te denken aan:

- 's Ochtends sporten 20 minuten Jillian Michaels (heb gewichten van 2 kg en 5 kg, eerst maar 2, 5 krijg ik niet zo vaak de lucht in ;-) )
- Eiwitshake met melk (sorry, met water is dat uhhgggg zoet! Moet er bijna van overgeven zo erg...)

T: (sinaas)appel

L: salade met pijnboompitten

D: groente met kipfilet of ander vlees

T: bakje Griekse yoghurt (Lidl)

Zal dit schema afdoende zijn voor én afvallen én spieropbouw? Graag jullie expertise!

Bij voorbaat dank!

Laatst bewerkt:
Veel te weinig.
Ga je bmr + activiteitentoeslag is uitrekenen en maak een degelijk voedingsschema.
Daarbij gaat jillian micheals je geen goed lichaam bezorgen ben ik bang. Beter neem je een abbo op de sportschool en ga je daar lekker trainen, evt. met 20 minuten cardio erachteraan.

Hehe zo ben ik ooit ook begonnen met trainen.. vids over hiit gezien op youtube toen ik wilde afvallen.. maar idd, lees de stickies, maak een voedingsschema, en ga trainen (krachttraining+hiit cardio)

Ik wil graag afvallen door spieren te kweken.

dat gata niet lukken. Afvallen doe je door vet te verbranden, niet door spieren te kweken (daar word je in het algemeen alleen maar vetter bij.

Ik wil dat graag doen met behulp van de video's van Jillian Michaels (20 minuten HIT). Ik heb al af en toe een sessie gedaan. Dit zorgt voor intense spierpijn (vooral na 2 dagen). Daarom heb ik voor de opbouw van spieren Eiwit Slank van Body & Fit gekocht. Wat adviseren jullie mij verder gedurende dag te eten? Ik zit zelf te denken aan:

- 's Ochtends sporten 20 minuten Jillian Michaels (heb gewichten van 2 kg en 5 kg, eerst maar 2, 5 krijg ik niet zo vaak de lucht in ;-) )
- Eiwitshake met melk (sorry, met water is dat uhhgggg zoet! Moet er bijna van overgeven zo erg...)

L: salade met pijnboompitten

D: groente met kipfilet of ander vlees

T: bakje Griekse yoghurt (Lidl)

bereken exact hoeveel calorieen dit is en bepaal of dat genoeg is. Ofwel met een formule, ofwel naar aanleiding van resultaten.

Zal dit schema afdoende zijn voor én afvallen én spieropbouw?

EN-EN is zo goed als onmogelijk.

Zeker als je een van Jillian michaels progamma's volgt. Dat is sowieso niet serieus gericht op spieropbouw, en als ik gewichten van 2.5 kilo hoor.. daar ga je niet groot van worden. Uiteraard je moet ergens beginnen, maar wees niet bang voor grotere gewichten en een serieus programma.

Wie de F is Jillian Michaels? Ik neem aan niet de voorzitster van een of andere anorexia vereniging?
van 2 appels een bakje sla en een beetje yoghurt ga je echt de dag niet doorkomen.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie reacties!

Oké. Ik heb een site opgezocht met formules en dan kom ik op rond de 1600 kcal (student, zittend leven). Dat betekent dat ik dan 5 x een maaltijd neem van 300 kcal? Dat is inderdaad wat meer dan blaadjes sla... (Had nou eenmaal gelezen dat bijvoorbeeld kool je stofwisseling oppept :). Misschien dat daarom ik iets was afgevallen, maar mijn vetpercentage echt flink gestegen in 4 maanden... Ik voelde me ook 'vetter', maar mijn weegschaal gaf het niet aan. De vetmeter dus wel. Dus ik ga meer eten en vooral extra eiwitten tegen spierafbraak. Lijkt jullie dat beter? En - en (afvallen en spieren kweken) kan dus niet lees ik. Jammer :). Dan ga ik voor afvallen zónder spierafbraak. Tenslotte worden spieren pas zichtbaar als het vet weg is :).

Sportschool is te duur voor mij. Ben student én woon buitenaf. Voordat ik er ben heb ik er al flink wat km's opzitten en wanneer moet ik dat dan inplannen... Ik sport het liefst 's ochtends vroeg. Moet je overigens persé eerst koolhydraten eten voor het sporten? Of is eiwitten achteraf (melk en Slank Eiwit) ook voldoende? In cardio geloof ik trouwens niet zo... Heb veel gefietst, 30 km per dag, maar ik werd er niet slanker of lichter van, daarom ga ik nu voor krachtraining, HIT.

Uniek: je bent zo begonnen, hielp het? Het lijkt me handig om lekker thuis te oefenen en dat zou ik telkens zwaardere gewichten willen gebruiken. Mijn broertje heeft wel zware gewichten liggen hier... Maar mijn eigen 5 kg armgewichten hou ik nu nog niet 20 minuten vol :(.

Viren: Jillian Michaels is van Biggest Loser, Amerika. Toch wel veel foto's te vinden met resultaat (google, 30 day shred results of myfitnesspal).

EN-EN is zo goed als onmogelijk.

Kan prima, zeker als beginner met een hoog vetpercentage.
Als je vrij droog staat (onder de 15%) wordt het veel moeilijker, hangt vooral af van je VP. In principe: hoe droger je staat/wordt, hoe moeilijker het wordt, dus als je als BB-er voortdurend cut en bulkt en steeds van 10% naar 15% gaat en weer terug, zal je niet de indruk krijgen dat het kan idd.

OP: Dit zijn mijn richtlijnen:

Bereken hier je onderhoud: http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte
Als je wil aankomen, voeg hier 250-500 kcal aan toe. Hou wel de weegschaal in de gaten, probeer 0,1-0,3kg per week aan te komen.
Als je wil afvallen, haal je er 500 kcal vanaf. Probeer 0,4-0,5kg per week af te vallen.
Onthoud dat dit een schatting is. Je kan er compleet naast zitten, en je onderhoud overschatten of onderschatten. Zorg dat je je richt op de bovengenoemde richtlijnen en eet zodoende iets meer of iets minder als het niet lukt.

Eiwitten: 1,8-2,2g per kg lichaamsgewicht (bij het afvallen raad ik je aan iets hoger te zitten). Probeer zoveel mogelijk hoogwaardige eiwitten te eten (eieren, zuivel, vlees, whey).
Vetten: minstens 30% van je totale dieet. Eet voornamelijk verzadigde en enkelvoudig onverzadigde vetten, en een kleine hoeveelheid essentiele vetten (omega 3 (DHA) en omega 6 (AA)).
Vul de rest van je calorieën in zoals jij dat wil (voornamelijk vetten en koolhydraten). Koolhydraten voor energie tijdens de trainingen, vetten voor je gezondheid en hormoonproductie bijvoorbeeld.

Goede voedingsproducten naar mijn mening: melk (volle), vlees (vet of mager), eieren, noten/pinda's, olijfolie, vis, roomboter, kokosnootolie, brinta/havermount, rijst, pasta, brood, aardappelen, groentes, fruit
Supplementen suggesties (niet verplicht, wel goede aanvulling): multivitamine (ijzervrij), vitamine D (5000 IU, in de winter), omega-3, creatine, vitamine C (3-6x 500 mg p/d)
Voedingstiming: het maakt weinig verschil of jij je voeding in 2, 3, 6 of 8 maaltijden over de dag verdeeld. Doe dit naar eigen voorkeur, en zorg dat het er voor zorgt dat je je lekker voelt tijdens het trainen.

Ideaal gezien bouw je je voeding op volle melk, eieren en (vet) vlees. Dan voeg je een hoeveelheid complexe koolhydraten toe die genoeg is om je training te ondersteunen, en wat visolie (minstens 300mg DHA per dag). Verder kun je eventueel noten, olijfolie/boter, groente en/of fruit toevoegen.

Je kunt dit lege schema gebruiken om op weg te komen: [Link niet meer beschikbaar]
Preciezere voedingswaardes vind je hier: http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/ & http://nutritiondata.self.com/

Met jouw vetpercentage (is erg hoog) kun je wel sneller afvallen dan een halve kilo per week. 0,5 tot 1 kg per week kan prima.

die 1600 is je BMR. Dat is alleen als je helemaal niets doet en op bed ligt.
Als jij er ook KT en Hitt bij gaat doen moe je echt wel wat meer eten. Je onderhoud ligt als je geen tot weinig activiteit heb ronde de 2000. Dus als jij op onderhoud eet en het verschil maakt met je Hitt dan zou je goed zitten. Eet je 1600 dan eet je te weinig.

Gebruik deze sheet hieronder eens. bereken je behoefte.

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik een [Link niet meer beschikbaar]
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.

Moet je overigens persé eerst koolhydraten eten voor het sporten? Ik raad je aan van wel, anders ga je auto rijden met een lege tank om het even simpel te zeggen. Je wilt niet halverwege zonder benzine komen te staan.

Of is eiwitten achteraf (melk en Slank Eiwit) ook voldoende? nee ook hier zul je weer wat moeten aanvullen met carbs.

In cardio geloof ik trouwens niet zo... Heb veel gefietst, 30 km per dag, maar ik werd er niet slanker of lichter van, daarom ga ik nu voor krachtraining, HIT.

Als je niet geloofd in Cardio doe je iets fout. punt.
cardio is niet simpel fietsen dan, je moet in een flink tempo door peddelen zodat je heartrate omhoog gaat. het zweet moet je uitbreken..

het is prima dat je krachttraining gaat doen maar je MOET ook cardio doen, daar valt niet onder uit te komen.

combineer dat met een dieet en DAN ga je afvallen.

Als je thuis gaat trainen of niet naar een sportschool gaat zijn misschien de spartacus of insanity programs iets voor jou.

Bedankt voor jullie reacties. Heb de berekening gemaakt op GIANT en kom op 2100 bij level 2 beweging en 2300 bij level 3. Weet niet zo goed welke ik moet kiezen, dat is nogal persoonlijk denk ik (licht/zwaar). Dus als ik de middenmoot neem is dat 2200 - 500 = 1700 per dag.

Ik neem al vaker een multivitamine (waarom zonder ijzer trouwens? Zuurstoftransport, juist belangrijk?), vitamine D (2000 IE, ooit een kleine studie naar gedaan voor mijn studie: zeer belangrijk) en extra C (1000 IE, i.c.m. met ijzer). Daarnaast heb ik evt. nog magnesiumtabletten / kelptabletten.
Voedingsmiddelen die ik vaker gebruik: kokosolie zowel op brood als bakken/braden (lust geen boter, één van de dingen die ik jaren fout heb gedaan waarschijnlijk: geen vet eten) amandelmeel, noten...

Ik zal jullie sheet binnenkort eens gaan invullen. Voor nu even een losse pols menu:

Paar rozijnen voor het sporten
Eiwit Slank shake met 250 cc rauwe melk (ca 300 kcal)
(Zat voor after KH te denken aan het maken van kleine havermoutkoekjes, alleen dan een beetje minder suikerrijke variant, gezond? Lust havermout anders nl niet, terwijl het wel gezond is)

fruit / ei (90 kcal)

salade / fruit / ei of amandelbroodje (300 kcal)

fruit (90 kcal)

kip, kalkoen, biefstuk o.i.d. groente, beetje saus (400-500 kcal)

yoghurt / griekse yoghurt (200 kcal)

Volgens mij kom ik dan bijna rond de 1600 ex, die nog te maken en berekenen havermoutkoekjes. Maar nogmaals: losse pols. Ik moet het nog m.b.h. de sheets bekijken, maar zit op een openbare computer, mijn laptop heeft het begeven en op mijn mobiel lukte het niet om ze te openen.

Qua cardio: heb ook wel veel aan hardlopen gedaan. Zette ook geen zoden aan de dijk. Heb ergens gelezen dat cardio juist zorgt voor vetopslag? Stressreactie, cortisol, blabla... Daarnaast: met die 30 day Shred doe je ook 3 x ca. 60 jumping jacks e.a.... daar jumpt mijn hartslag ook wel flink van omhoog? Insanity overweeg ik na Jillian Michaels.

Geweldige sites trouwens Michieln!

Tjah, Bumpbeast: eerst gewerkt in een saai beroep en daarna weer gaan studeren... En straks een prachtig beroep natuurlijk :). Ik weet het: had als jaren geld kunnen verdienen (wel mager loontje overigens), en soms baal ik er ook wel van, maar uiteindelijk zal ik blij zijn denk ik!

---------- Post toegevoegd 9 April 2013 om 19:06 ----------

Ha, zo', schema toch open gekregen. Wat moet ik invullen bij VVM... (wat is dat?)

Amandelbroodje als in: ???
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Amandelbroodje als in: ???

NEE, JAK!!!!

http://gezondlevenvanjacoline.blogspot.nl/2012/09/krentenbrood-van-amandelmeel.html

---------- Post toegevoegd 9 April 2013 om 19:21 ----------

Maar hij is leuk!

:d

---------- Post toegevoegd 9 April 2013 om 19:22 ----------

(Dat recept en dan gewoon een sneetje, is ca. 200 kcal.

NEE, JAK!!!!

http://gezondlevenvanjacoline.blogspot.nl/2012/09/krentenbrood-van-amandelmeel.html

Maar hij is leuk!

:d

---------- Post toegevoegd 9 April 2013 om 19:22 ----------

(Dat recept en dan gewoon een sneetje, is ca. 200 kcal.

oh, ik dacht al haha.

Ik zou gewoon is alles exact berekenen en dan kijken op hoeveel je nu uitkomt + de verhoudingen.
VVM = gewicht - vetpercentage als ware. Bij jou 56,5kg. Al zou ik vp via weegschaalberekening niet vertrouwen.

ca 3 weken verder, 1,1% vet minder en 1,5 kilo lichter (en veel spierpijn...!). Had wat meer gemogen van mij, maar er zit toch maar mooi vooruitgang in toch? Na jaren proberen te lijnen en never succes en wel een stijgend vetpercentage... Love it. Maar ik heb het gevoel dat ik wat meer moet gaan doen. Nou ligt hier thuis nog een kettlebel van 8 kg. Wie kan daar iets voor aanbevelen? Kettlebel swings? (Ik weet welke houding ik moet aannemen ;-)). Is het echt zo effectief als ze beloven? Wie gebruikt deze nog meer?
Thanks!

ca 3 weken verder, 1,1% vet minder en 1,5 kilo lichter (en veel spierpijn...!). Had wat meer gemogen van mij, maar er zit toch maar mooi vooruitgang in toch? Na jaren proberen te lijnen en never succes en wel een stijgend vetpercentage... Love it. Maar ik heb het gevoel dat ik wat meer moet gaan doen. Nou ligt hier thuis nog een kettlebel van 8 kg. Wie kan daar iets voor aanbevelen? Kettlebel swings? (Ik weet welke houding ik moet aannemen ;-)). Is het echt zo effectief als ze beloven? Wie gebruikt deze nog meer?
Thanks!

Ik heb ook een kettlebell, doe het als cardio. Persoonlijk vind ik het heel leuk om te doen en een stuk leuker dan fietsen. Met die kettlebell zweet ik als een otter en kan je ook prima intervallen enzo mee doen. op Youtube staan heeel veel filmpjes en anders even een boek bij bol.com halen ofzo :)

Terug
Naar boven