AndroidHealthClinic

Voeding en kuur

beeldkijker

Competitive Bodybuilder
Waardering
1.047
Lengte
1m83
Massa
86kg
Ik zelf ben van plan om over 2jr ongeveer een kuurtje te pakken. Zelf zat ik er aan te denken om test e te doen en dan 500mg. Nou lees ik dat voeding in je kuur belangrijker dan ooit is (logisch natuurlijk voeding is sowieso al belangrijk). Want Voeding is het enige wat meer anabool is dan anabolen.

Mijn stats zijn:
183cm
81kg
vp: %?

Ik zit nu in mijn bulk en eet 3700 kcal per dag. Graag zou ik willen weten of ik met dit voedingsschema ook een kuurt zou kunnen pakken over 2jr?

Houd er rekening mee dat dit schema zonder avond eten is.

De reden waarom ik dit nu al vraag..? ik wil alles over aas weten voordat ik aan mijn eerste kuur ga beginnen. Ik ben al weken bezig met het inlezen en heb er ook aardig wat verstand van opgebouwd. Maar meer is altijd beter ;)

Bijlagen

Even twee vragen:
1) Je eet met de lunch 163gr rijst. Gezien je berekening is dat ongekookt gewicht, anders aanpassen.
2) Je eet met de lunch een kipkrokantschnitzel. Hoe bereidt je deze? Als je dat in de olie doet, dan mist de olie in je berekening. 15ml kokosolie is al snel 135kcal ;)

Zelf zou ik wel die kipkrokantschnitzel vervangen voor een kipfilet of kalkoenfilet, veel schoner. Of een paar eitjes in de middag en in de avond lekker een schoon stuk rund, kip of vis. Daarnaast zie ik helemaal geen noten in je dieet, daar zitten zeer goede essentiële vetten in. Bijna onmisbaar in elk dieet. Gewoon 25 tot 50 gram gemengde noten per dag pakken.

• Topic Starter Topic Starter
Even twee vragen:
1) Je eet met de lunch 163gr rijst. Gezien je berekening is dat ongekookt gewicht, anders aanpassen.
2) Je eet met de lunch een kipkrokantschnitzel. Hoe bereidt je deze? Als je dat in de olie doet, dan mist de olie in je berekening. 15ml kokosolie is al snel 135kcal ;)

Zelf zou ik wel die kipkrokantschnitzel vervangen voor een kipfilet of kalkoenfilet, veel schoner. Of een paar eitjes in de middag en in de avond lekker een schoon stuk rund, kip of vis. Daarnaast zie ik helemaal geen noten in je dieet, daar zitten zeer goede essentiële vetten in. Bijna onmisbaar in elk dieet. Gewoon 25 tot 50 gram gemengde noten per dag pakken.
dankje voor je reactie!

Ja de rijst is idd ongekookt altijd een goede bak met rijst eten doe ik. De kipkrokant is puur voor deze dag alleen, meestal varieert de lunch met rundergehakt, kipfilet, kipschnitzel etc. Wat de olie betreft ik gebruik becel bak nog iets, en dan doe ik er zo min mogelijk in. Maar ik zal dat er inderdaad in moeten rekenen.

Wat de vetten betreft, soms voor het slapen vervang ik de bak kwark met 3-4 broodjes pindakaas. Maar ook daarin heb je gelijk meer nootjes over de gehele dag eten :)

Wat het voedingsschema verder betreft, is het gewoon goed voor een kuur?

dankje voor je reactie!

Ja de rijst is idd ongekookt altijd een goede bak met rijst eten doe ik. De kipkrokant is puur voor deze dag alleen, meestal varieert de lunch met rundergehakt, kipfilet, kipschnitzel etc. Wat de olie betreft ik gebruik becel bak nog iets, en dan doe ik er zo min mogelijk in. Maar ik zal dat er inderdaad in moeten rekenen.

Wat de vetten betreft, soms voor het slapen vervang ik de bak kwark met 3-4 broodjes pindakaas. Maar ook daarin heb je gelijk meer nootjes over de gehele dag eten :)

Wat het voedingsschema verder betreft, is het gewoon goed voor een kuur?
Graag gedaan!

Zeker ten aanzien van al dat brood en die kipkrokant dingen, vermijd ze als het kan. Het zijn allemaal bereidde producten namelijk. Er zitten teveel toegevoegde stoffen in en met name de hoeveelheid zout gaat in je kuur voor vocht zorgen. Probeer de producten zo puur mogelijk te gebruiken; simpel, basic en schoon.
Met die kleine aanpassingen lijkt me je schema verder in orde. Verifieer voor de zekerheid nog even hier als je klaar bent met je aanpassingen.

Graag gedaan!

Zeker ten aanzien van al dat brood en die kipkrokant dingen, vermijd ze als het kan. Het zijn allemaal bereidde producten namelijk. Er zitten teveel toegevoegde stoffen in en met name de hoeveelheid zout gaat in je kuur voor vocht zorgen. Probeer de producten zo puur mogelijk te gebruiken; simpel, basic en schoon.
Met die kleine aanpassingen lijkt me je schema verder in orde. Verifieer voor de zekerheid nog even hier als je klaar bent met je aanpassingen.
okee ik denk dat het dan idd wel verder moet lukken. Wat ik ook eerder zei die kipkrokant was puur omdat het die dag was en lekker is :p wanneer ik een kuur ga pakken zal alles zo schoon mogelijk zijn en zal ik ook opnieuw mijn schema uploaden.

Wel heb ik nog een vraag, waar zou ik brood voor kunnen vervangen dan? Moet ergens die pindakaas op doen toch haha

Lekkere shake met havermout+melk+whey+honing jammie:eating:
Of kwark met notenmix

D
Lekkere shake met havermout+melk+whey+honing jammie:eating:
Of kwark met notenmix
die shake maak ik vaak in de ochtend haha, maar ging er mij meer om waar ik de vetten vandaan moet halen als ik minder brood zou moeten eten.

Edit: lama bedenk me net 40 andere manieren van gezonde vetten haha komt goed thanks voor de reacties!

drop the reps increase the dosage

Tijdens mijn test e only kuurtje, ook op 500mg kreeg ik na week 4 last van gyno. Ik weet niet hoeverre je je hier in ingelezen hebt, maar ik raad je aan om iets hiertegen achter de hand te houden.

Tijdens mijn test e only kuurtje, ook op 500mg kreeg ik na week 4 last van gyno. Ik weet niet hoeverre je je hier in ingelezen hebt, maar ik raad je aan om iets hiertegen achter de hand te houden.
ik weet wat gyno is, en ik ben daar nog meer kennis over aan het opbouwen. ik lees dat nolvadex een mogelijkheid is om te minderen.

Zou ik mogen vragen hoe jij het heb opgelost?

Ik zelf ben van plan om over 2jr ongeveer een kuurtje te pakken. Zelf zat ik er aan te denken om test e te doen en dan 500mg. Nou lees ik dat voeding in je kuur belangrijker dan ooit is (logisch natuurlijk voeding is sowieso al belangrijk). Want Voeding is het enige wat meer anabool is dan anabolen.

Mijn stats zijn:
183cm
81kg
vp: %?

Ik zit nu in mijn bulk en eet 3700 kcal per dag. Graag zou ik willen weten of ik met dit voedingsschema ook een kuurt zou kunnen pakken over 2jr?

Houd er rekening mee dat dit schema zonder avond eten is.

De reden waarom ik dit nu al vraag..? ik wil alles over aas weten voordat ik aan mijn eerste kuur ga beginnen. Ik ben al weken bezig met het inlezen en heb er ook aardig wat verstand van opgebouwd. Maar meer is altijd beter ;)

Om 10uur heb je te weinig eiwitten en om 12uur weer veelste veel. Verplaats die Eiwit shake.

Zorg dat je eiwitten per maaltijd rond de 30 gram zit. Aan een groot overschot heb je niks en wordt erg snel omgezet naar vet.

ik weet wat gyno is, en ik ben daar nog meer kennis over aan het opbouwen. ik lees dat nolvadex een mogelijkheid is om te minderen.

Zou ik mogen vragen hoe jij het heb opgelost?
Dat mag je zeker vragen. Was toen een test e icm met winstrol kickstart op 60mg. Ik heb het toen voorgelegd aan Cools, ik zal zijn bericht even citeren:

Beste is in principe je test te verlagen en een niet aromatiserende aas zoals primo of mast toe te voegen. Dit omdat nolva op 20mg nogal snel je gehele oestrogeeninteractie met de receptor plat legt. Dit is nadelig voor gewrichten, pezen en celbescherming.

In principe zou winstrol op 60mg voldoende moeten zijn, maar vreemd genoeg kan bij deze combi en winny op zichzelf toch gyno ontstaan. Waarschijnlijk niet androgeen voldoende.

Als je nog primo liggen hebt 200mg erbij ;) Of zeer lage dosis nolva 10mg om de 2 a 3 dagen bv.

Primo had ik echter niet liggen en kon ik ook moeilijk aankomen dus heeft hij me aangeraden test naar 350 te verlagen en 300mast erbij, maar 200 mast is vaak ook voldoende zei hij.

Over 2 jaar heb je een heel ander gewicht (hoop ik) dus heb je precies niets aan deze schema. Je kan niets 2 jaar vooruit plannen en al helemaal niet aas gerelateerde zaken.

Dat mag je zeker vragen. Was toen een test e icm met winstrol kickstart op 60mg. Ik heb het toen voorgelegd aan Cools, ik zal zijn bericht even citeren:

Primo had ik echter niet liggen en kon ik ook moeilijk aankomen dus heeft hij me aangeraden test naar 350 te verlagen en 300mast erbij, maar 200 mast is vaak ook voldoende zei hij.
Beste is dus je test verlagen, en dan primo of mast toevoegen. Mocht je een van de 2 niet hebben, dan een lage dosis nolva toevoegen om te 2-3 dagen. Maar stel het gebeurt wat jij zei na je 4e week al, dan heb je dus nog 6-8 weken te gaan (licht aan de duur van je kuur) je kan dus primo of mast toevoegen, maar hoe zit dat dan met nolva? kan je dat ook TIJDENS je kuur toevoegen?

Maar nu lees ik wel dat je dus kickstart winny hebt gedaan. Waarom heb je die kickstart gedaan? Ik zit er aan te denken om puur test te doen namelijk

Over 2 jaar heb je een heel ander gewicht (hoop ik) dus heb je precies niets aan deze schema. Je kan niets 2 jaar vooruit plannen en al helemaal niet aas gerelateerde zaken.
Nee ik snap dat ik over 2jr veel verder moet zijn dan nu. Maar gaat er meer om over hoe de E/K/V verhouding is, of dat er dingen in zitten die er niet in moeten zitten, macro's micro's etc. Er zal natuurlijk in loop der tijd nog serieuzer gegeten worden. Maar elke tip die ik krijg is mooi meegenomen

Beste is dus je test verlagen, en dan primo of mast toevoegen. Mocht je een van de 2 niet hebben, dan een lage dosis nolva toevoegen om te 2-3 dagen. Maar stel het gebeurt wat jij zei na je 4e week al, dan heb je dus nog 6-8 weken te gaan (licht aan de duur van je kuur) je kan dus primo of mast toevoegen, maar hoe zit dat dan met nolva? kan je dat ook TIJDENS je kuur toevoegen?

Maar nu lees ik wel dat je dus kickstart winny hebt gedaan. Waarom heb je die kickstart gedaan? Ik zit er aan te denken om puur test te doen namelijk
Er zijn meerdere manieren om het op te lossen, ikzelf heb 300 mast toegevoegd en test iets verlaagd.
Nolvadex kan je beginnen nemen zodra je merkt dat je gyno aan het ontwikkelen bent(knobbeltje onder de tepel). Cools raad aan om lage dosis nolva te gebruiken, vanwege de redenen die hij aanhaalde. Er zijn echter genoeg mensen die het anders aanpakken. Zoals al aangehaald zorgt een toevoeging van mast of primo ook voor een betere androgeen/oestrogeen verhouding, wat gyno voorkomt. Dit is dus ook een optie. Een andere optie zou proviron zijn, dit zou de aromatase moeten remmen. Echter heb ik hier geen ervaring of verdere kennis mee.

De winstrol kickstart heb ik bewust gedaan omdat ik al een paar keer winstrol only achter de rug had en ik hier erg lekker op ga en dus ook weet welke bijwerkingen dit mij geeft. Voor je eerste cycle zou ik inderdaad wel test only doen, weet je gelijk hoe je hier op reageert qua resultaat en bijwerkingen.

oeps, dubbel

Een andere optie zou proviron zijn, dit zou de aromatase moeten remmen. Echter heb ik hier geen ervaring of verdere kennis mee.

Proviron kun je gerust zien als een orale vorm van Masteron. Beide werken op dezelfde manier; hoge affiniteit (hoger dan test) met het aromataze enzym zonder verandering te ondergaan. Hierdoor blijft er minder aromataze over om testosteron om te zetten in oestrogeen.

Voor de mensen die er ervaring mee hebben, hoe groot is de kans dat je gyno kan krijgen dan? Ik denk dat het best mee valt toch? Ligt er voornamelijk wel denkik ook aan welke kuur je pakt.

Voor de mensen die er ervaring mee hebben, hoe groot is de kans dat je gyno kan krijgen dan? Ik denk dat het best mee valt toch? Ligt er voornamelijk wel denkik ook aan welke kuur je pakt.
Heeft oa te maken met je vet%, aanleg of gevoeligheid en de compounds die je in je cycle pakt. Statistisch gezien is er maar een klein deel van de gebruikers die gyno problemen krijgt.

Terug
Naar boven