Fitness Seller

Voeding en trainen

Supermocro

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
66kg
Vetpercentage
17%
Beste leden. Na heel veel twijfelen heb ik toch een voedingsschemain elkaar gezet. Mijn doel is afvallen. Wil alleen met voeding tussen de 12, 13% zitten. Na wat knutselen en hier en daar verplaatsen is het me gelukt om er 1 te maken ik train thuis voor de rest doe ik daar alle oefeningen, ik geloof niet zo in apparaten omdat je er blessures van zou ontwikkelen omdat je maar 1 beweging zou kunnen maken. Dus me schema is 1 dag fullbody 1dag voetbal. 1 dag benen en het gehele plaatje voor de rest heb ik veel frisse luch en beweeg ik houdbaar. Mijn voedingsschemais het volgende: 7:00 1 glas melk ( bio) - 2 volkoren broden of(meergranen) met 1 gegrilde zalmfilet -1 vitamine d pil - 1 banaan. 10:00 100 gr. kikkererwten (bio) met veel sla + 1 appel - 100 gegrilde kipfilet - 1 glas biologische melk 13:00 150 gram aardappelen (bio) - 1 scheutje appelciderazijn - 3 wortels 14:00 1 glas munt thee - 1 ontbijtkoek 16:00 rijst (bio) - 100 gram magere vlees - zeewier - 2 glazen melk. 19:00 biogarde - 1 burito met veel sla en kippenvlees met 1 ei 2.506 kcal. 206 eiwitten 440 koolhydraten 213,1 vetten

---------- Post toegevoegd Wed 7 Mar 2012 om 21:12 ----------

Ik ben uitgekomen op 2.506 kcal.

naar mijn mening wat teveel calorieen. als ik cut, dan ga ik rond 1650 calorieen per dag, 140gr eiwitten, 120gr koolhydraten, en 35gr vetten.

Volgens mij heb je teveel koolhydraten.

Ook zou ik meer cardio doen als je doel enkel afvallen is.

nogtans op het eerste zicht is 66 kilogram niet zwaar voor iemand van 1m78 :O

Maar wat me dus meteen opviel is volgens mij je calorieen te hoog zijn om af te vallen. Het is niet slecht of ongezond wat je eet, maar teveel koolhydraten.

probeer meer te gaan richting tonijn, kwark, kabeljauw, kip, bruine rijst, en als tussendoortjes fruit, zoals een appel, kiwi, ananas,...

Dit is natuurlijk mijn mening.

• Topic Starter Topic Starter
Hoi haha ja ik heb gemeten wat ik nodig heb. Dan zet ik de 500 kcal uit de schema. De key is voeding om je buik weg te werken. Ik ben kickboxer geweest, dus gebruik meer beweging of touwtjes springen. De koolhydraten hoeven niet al te laag te zitten om af te vallen geloof ik. Het is een kwestie van goede bronnen van koolhydraten binnenkrijgen Fruit al tussendoor ben ik niet mee eens omdat je insulinespiegel omhoog gaat voor de training kan ik het wel begrijpen maar ligt eraan wat voor fruit het ook is denk ik. Tonijn of. In zalm zit betere vetten in en zorgen voor betere vetten. En kwa kwaliteit beter. Veel fruit is niet gezond, in verband met suikers, zout lijkt te vermijden omdat het in kwark zit. En kwark is ook niet de beste optie, omdat het je buik opblaast(dus lijk je dikker) als je kijkt in me voedingsschemazie je Biogarde staan natuurlijker evenwichter en met een lagere zoutgehalte natuurlijk. Verder vind ik je eerste mening oke

Magere kwark is helemaal niets verkeerds aan, ik eet soms 'savonds 300-500gram.
Qua fruit hou ik het vooral bij appel, kiwi en ananas.

Wanneer je echt wil afvallen kan je best proberen koolhydraten te minimaliseren en meer eiwitten te nemen. Ik zie ook da je 213,1 gr vetten hebt per dag. Wanneer ik cut heb ik er 35gr per dag. dat is bijna 10x minder!

Tonijn is zeer goed qua eiwittengehalte.

Jij moet doen wat jezelf aanstaat, en ik verbied je niets, maar ik volg altijd als ik ga cutten de methode zoals ik zei, en ik geraak ook altijd zo tot aan 6% vet. Voor mij werkt het dus perfect!

He man. Welkom hier.
Goed dat je een voedingsschema hebt gemaakt. Dat is beter dan wat aanrommelen. Ik neem aan dat je dit hier post omdat je je afvraagt of het nog beter kan?
Het kan inderdaad beter. BB Tom hierboven bijvoorbeeld, geeft je een aantal goed tips. En als je hier op het forum een beetje zoekt, in de 'stickies' bijvoorbeeld, vind je er nog meer. Hiermee kun je je voedingsschema beter maken en dus serieus vet kwijtraken.
Op dit forum is heel veel kennis over voeding en vetverbranden; als je slim bent, gebruik je die kennis in jouw voordeel. Overigens, dat je van apparaten eerder geblesseerd raakt is niet waar. Het omgekeerde is het geval. Trainen met losse gewichten (dumbbells en halters) levert een groter blessurerisico op. Dit komt meestal door het verkeerd uitvoeren van de oefening; iets wat met een machine gewoon minder snel gebeurt. Toch trainen de meeste serieuze bodybuilders liever met losse gewichten, omdat ze deze effectiever vinden. En daarnaast weet iemand die wat langer traint meestal wat ie doet, waardoor de kans op een blessure kleiner wordt.
Succes!

volledig mee akoord!

Magere kwark is helemaal niets verkeerds aan, ik eet soms 'savonds 300-500gram.
Qua fruit hou ik het vooral bij appel, kiwi en ananas.

Wanneer je echt wil afvallen kan je best proberen koolhydraten te minimaliseren en meer eiwitten te nemen. Ik zie ook da je 213,1 gr vetten hebt per dag. Wanneer ik cut heb ik er 35gr per dag. dat is bijna 10x minder!

Tonijn is zeer goed qua eiwittengehalte.

Jij moet doen wat jezelf aanstaat, en ik verbied je niets, maar ik volg altijd als ik ga cutten de methode zoals ik zei, en ik geraak ook altijd zo tot aan 6% vet. Voor mij werkt het dus perfect!
haha het ligt aan de soort koolhydraten dat je inneemt dat je dik maakt dus brood minimaliseren dat is begrijpelijk. Groetjes nog en ow ja voor iemand die it studeert vind ik een beetje dat je liegt. Je beschikt niet eens over basis informatie van een voedingsschemaen of afvallen, gebrainwashte ben je door de reclames en alles erom heen, misschien je best beter doen en WEL feitelijke dingen in de toekomst schrijven? Peace

---------- Post toegevoegd Thu 8 Mar 2012 om 18:33 ----------

@ fratshredder ik zal niet eens antwoord geven Je kan niet eens inhoudelijk een gesprek volgen Tip 2 iedereen heeft een voedingsschemaniks mis mee. Is niks Nederlands aan maar is de geniek. Dat ik een voedingsschemapost om feedback te vragen lijkt me niet zo een idiote vraag! Mensen die een voedingsschemamaken die gaan de feiten bekijken en maken er 1. En verwachten ook dat iemand met feiten kritiek kan geven. Jammer genoeg. Zal ik niet verder gaan met het gesprek. Want je hebt jezelf al verbaal verwoest. Tot dan hoef ik helemaal niks te horen. Totdat er wel voordelen worden benoemt

---------- Post toegevoegd Thu 8 Mar 2012 om 18:35 ----------

Ik had wel wat meer verwacht van dit forum

Haha geloof wat je wil. Maar IK sta wel op 10% en kan op mijn methode tot 6% gaan. jouw 17%, daar kom ik nooit nog in de buurt lol !

Succes ermee -.-

haha iedereen kan dat bereiken per hard maar gaat erom of je het vasthoud.

---------- Post toegevoegd Thu 8 Mar 2012 om 19:51 ----------

Je bent 20. Wacht maar tot je volgroeid bent hahah

---------- Post toegevoegd Thu 8 Mar 2012 om 19:53 ----------

Toen ik zo oud als jij was had ik meer spieren en veel meer sterkere uithoudigsvermogen gozer. Je praat nu al als een gekwetste imago. Imago siert een mens

---------- Post toegevoegd Thu 8 Mar 2012 om 19:56 ----------

Ik kan bereiken wat ikwil en jij zit er je 10% vet. Je hbt wel wat vet als je spieren willen kweken dat weet je Jammer genoeg heb je e lichaam verspilt. Niet jaloers worden als ik langs loop met 2 van die grotere armpjes en benen. Sukkel

succes ;p

Terug
Naar boven