XXL Nutrition

Voeding inkoop jongeren

GillesT99

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
73kg
Hallo,
ik heb een 'probleem' en ik weet niet goed wat ik ermee moet dus het leek me vestandig om het hier te vragen.
Nou is mijn vraag: Hoe komt ik aan de juiste voeding(als 16 jarige)?
Hoe kan ik ju 'clean' eten en bijvoorbeeld 's middags vlees met rijst eten, als mijn moeder liever wil dat ik bijvoorbeeld boterhammen eet op dat tijdstip. Ook is het niet mogelijk om het het te kopen vanwege te weinig geld enz.
Of 's avonds voor het slapen een bakje fotton cheese. Niet iets wat mijn moeder zou inkopen zodat ik dat elke avond kan eten, ze vindt dat overdreven.
Moet ik dan zorgen dat ik mijn voedingsstoffen binnen krijg met het juiste broodbeleg op het juiste brood, of hoe zien julli de beste oplossing?

Alvast bedankt voor het lezen en ik hopelijk krijg ik wat tips of ideeën om dit goed aan te pakken. :)

je hoeft echt niet clean te eten, gewoon je kcals halen en eiwitten.

vragen of je moeder rijst een kip haalt en dan maak je het gewoon zelf.
en als je moeder echt zo'n enorme buzzkill is, bijbaantje.

maar maak het niet te moeilijk, kcals en eiwitten is het enige waar je op hoeft te letten, waar ze vandaan komen moet je echt geen zorgen over maken op dit moment.

Andere moeder zoeken

Stap 1, zoek een bijbaan. Als is het alleen maar voor jouw eigen ontwikkeling.

Je zou een compromis kunnen sluiten met je moeder. Dat je thuis dingen gaat doen tuin, afwassen, stofzuigen of boodschappen. En in ruil door voor haalt je moeder de benodigde boodschappen voor jou.

Bijbaantje zou een optie zijn alleen verdien je super weinig op jou leeftijd. Maar goed dan laat je wel zien dat je het graag wilt.

Je zou een compromis kunnen sluiten met je moeder. Dat je thuis dingen gaat doen tuin, afwassen, stofzuigen of boodschappen. En in ruil door voor haalt je moeder de benodigde boodschappen voor jou.

Bijbaantje zou een optie zijn alleen verdien je super weinig op jou leeftijd. Maar goed dan laat je wel zien dat je het graag wilt.

Verdien je super weinig? Hij heeft toch ook heel weinig kosten?
Vind het niet meer als normaal dat je als 16 jarige werkt.
Je ken toch niet als een loser op kosten van je ouders leven?
Hoe ga je wat leuks doen met meiden?

Ga werken. Koop een pot eiwitten etc.
Laat je moeder lekker kipfilet op je brood doen en vooral heel veel

Verdien je super weinig? Hij heeft toch ook heel weinig kosten? Vind het niet meer als normaal dat je als 16 jarige werkt. Je ken toch niet als een loser op kosten van je ouders leven? Hoe ga je wat leuks doen met meiden? Ga werken. Koop een pot eiwitten etc. Laat je moeder lekker kipfilet op je brood doen en vooral heel veel
Natuurlijk is werken veel beter. Alleen als 16 jarige verdien je zo´n 3€+ per uur? Hoeveel uur per week zou hij kunnen maken? Als je daarvan al je eten/supplementen etc van moet kopen dan houd je totaal niets over. Dan kan je beter thuis afspraken maken en meehelpen in het huishouden en in ruil daarvoor doet moeders boodschappen. Kan hij zijn werkgeld aan andere dingen uitbesteden.

Laatst bewerkt:
Zoek idd een bijbaan voor 1 dagje/middagje per week. Dan heb je geld voor meer voeding en je leert er wat van!

Als je op je 16e bij de supermarkt werkt verdien je geen drol inderdaad.
Je moet dan een baantje hebben wat je betaalt voor je inzet, hoe meer je iets doen hoe meer je krijgt.
Ik heb vroeger in de bloemen gewerkt als bijbaan, hoe meer kistjes de grond ingingen hoe meer je verdiende, dus een lambal had bijna niets, en een harde werker verdiende per uur veel meer.
Goed voor je lichaam ook hoor beetje arbeid. Op je knieen schappen vullen schiet ook niet op.

In zo'n geval kun je ook gewoon shakes bestellen. Normaal gesproken ben ik niet zo van je voedingsschema aanvullen met veel shakes, maar op 't moment dat je redelijk gebonden zit aan wat je thuis hebt en kunt eten kun je gewoon een goed voedingsschema samenstellen aan de hand van dingen die je thuis eet en voorgeschoteld krijgt, en aanvullen met shakes zodat je aan je eiwit macro's kunt komen zonder dat je moeder daar speciaal extra boodschappen voor hoeft te doen. Shakes zijn relatief een goedkope bron van eiwitten, omgerekend kost het denk ik iets van 30-40 cent per shake, en je haalt op die manier makkelijker je benodigde macro's voor een goed voedingsschema. Let wel op dat je wel degelijk gewoon een goed voedingsschema op zal moeten stellen, anders heeft het alsnog weinig nut. Maar daar zijn de stickies voor hoe dat moet. Stel gewoon zo'n schema op met dingen die je moeder wel koopt, en wat je op een gemiddelde dag gewoon thuis met je gezin mee eet, en vul dat waar nodig aan met hier en daar een shake o.i.d.

Dat is ook logistiek gezien een stuk makkelijker, je bestelt eens per maand / 2 maanden een pot voor 30-40 euro en je hoeft niet meer aan je moeder te vragen om de 2-3 dagen bepaalde boodschappen mee te nemen zoals kwark etc.

Nogmaals, normaal gesproken ben ik niet zo van de shakes, maar op 't moment dat je nog jong bent en je niet alle vrijheid hebt om je eigen voedingspatroon helemaal in te richten zonder loodrecht tegen je ouders in te gaan, schat ik zo in dat het gaan gebruiken van shakes wel een makkelijke oplossing voor je zal zijn. UIteindelijk op den duur zal ik wel gewoon aanraden als je ouder wordt een goed schema op te gaan stellen en indien nodig werken voor geld voor zulke voeding of goed met je ouders uit te leggen wat je precies wilt / wat er mogelijk is.

Rijst en kikkererwten zijn mega goedkoop en echt topvoeding dat je zelf kan betalen.
Als je zo'n maaltijd toevoegt aan je normale voeding elke dag, dan kost je dat hooguit 1 euro/dag en krijg je waarschijnlijk voldoende kcal binnen. Bij elke maaltijd schep je gewoon meer uit/eet je een boterham meer totdat je merkt dat je op de weegschaal ongeveer 1kg per week bijkomt.
Schakes zijn per kcal relatief duur. Het is ook een supplement, dus zeker niet noodzakelijk. Standaard gezonde voeding zal je meer vooruitgang mee maken.

Als je op je 16e bij de supermarkt werkt verdien je geen drol inderdaad.
Je moet dan een baantje hebben wat je betaalt voor je inzet, hoe meer je iets doen hoe meer je krijgt.
Ik heb vroeger in de bloemen gewerkt als bijbaan, hoe meer kistjes de grond ingingen hoe meer je verdiende, dus een lambal had bijna niets, en een harde werker verdiende per uur veel meer.
Goed voor je lichaam ook hoor beetje arbeid. Op je knieen schappen vullen schiet ook niet op.

Dit dus. Vaak krijg je betaald naar de intensiteit van de arbeid (zo niet zou ik er niet aan beginnen :P ).
Zoek een baan wat iets beter betaald dan gemiddeld (dus niet de supermarkt) en ben niet bang daar eens goed te moeten pezen.
Dat zijn de eerste stappen van zelfstandigheid en zo krijg je een beter idee van de waarde van geld.

topicstarter heeft overigens niet meer gereageerd, zou die nog terug komen?

3 euro? Als je goed zoekt en verder kijkt dan de supermarkt ketens kan je prima verdienen. Zo'n 5euro/uur om mee te beginnen. Je kan je moeder vragen of ze boodschappen wil doen bij Musclemeat, dit is sneller en goedkoper. Just sayin...
Kijk bijvoorbeeld in de krant voor advertenties of heb gewoon schijt en bel even of loop naar binnen of er werk is.

Idd gewoon verder zoeken. Ga afwassen of weet ik veel.
Heb zelf altijd op een strandtent gewerkt vroeger.
Als je gaat werken leer je wat + verdien je respect bij je ouders.
Als je je eigen geld erin stopt zullen je ouders ook beter meewerken

Zou proberen je moeder te overtuigen dat het goed/gezond is waar je mee bezig bent. Je moeder zal vast wel mee willen werken aan hoe jij gezonder kunt worden. Ik ben 15 en krijg van m'n moeder eiwitshakes, tonijn, kwark, enz. terwijl ik dit eerst allemaal zelf moest betalen.

Terug
Naar boven