XXL Nutrition

Voeding kracht en paar % vetverlies.

Fuzzy Wuzzy

Dutch Bodybuilder
Waardering
17
Lengte
1m88
Massa
91kg
Vetpercentage
14%
Beste forumleden,

Ik heb een hele tijd wat op 'gevoel' gegeten. Achteraf gezien toch wat te veel bewerkt voedsel weggewerkt en dit is ook te zien aan mijn percentage lichaamsvet.

Zojuist heb ik een nieuw schema uitgewerkt. Met name is mijn doel kracht (op de powerlifts). Daarnaast moet het percentage lichaamsvet met een paar procent omlaag zodat het weer een beetje om aan te zien is. Verder is de ultieme sixpack geen doel op zich. Belangrijk is dat ik krachtgains kan blijven maken.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik heb bewust 2 maaltijden op de dag geen zilvervliesrijst gedaan omdat ik dit koud niet lekker vind (en geen mogelijkheid heb om eten op te warmen). Daarom ben ik voor 100% volkorenpasta gegaan met rauwkost in plaats van gekookte groenten.

De verhouding macronutriënten ligt ongeveer 1/3 per macro op het totaal aan kcal.

Heel erg bedankt!

PS. Even een foto bijgevoegd van een deel van mijn lichaam. Misschien kan iemand redelijk het percentage schatten.

Edit: Mijn onderhoud ligt op 2850 kcal.

Voedingsschema.jpg

Vetpercentage.jpg

Laatst bewerkt:
Ziet er prima uit toch? Genoeg vezels, vitamines, groente.. Je zal misschien niet optimale krachtgains maken, maar kcal hierop verliezen ga je wel. Let er wel op, als je serieus wilt afvallen, moet je dit schema wel 6-7 dagen in de week aanhouden! Een tekort van 300kcal is niet veel, dus als je een cheatdag hebt, kun je veel teniet doen. Houd hier wel rekening mee!

Fuzzy Wuzzy was a bear, Fuzzy Wuzzy hadn't hair, Fuzzy Wuzzy wasn't very fuzzy, was he?

ik zou je vetten wat omlaag halen,
je energie procenten zijn ook apart verdeeld bijna alles 30% waarom kies je hiervoor?
als je wilt afvallen ga je wat lager in vet en koolhydraten nu heb je koolhydraten wel verlaagt maar nog steeds in verhouding veel vetten.
ga eens voor een verhouding van 50 % koolhydraten 20/25 % vetten en 20/25% eiwitten

ik zou je vetten wat omlaag halen,
je energie procenten zijn ook apart verdeeld bijna alles 30% waarom kies je hiervoor?
als je wilt afvallen ga je wat lager in vet en koolhydraten nu heb je koolhydraten wel verlaagt maar nog steeds in verhouding veel vetten.
ga eens voor een verhouding van 50 % koolhydraten 20/25 % vetten en 20/25% eiwitten

Oneens, vetten zitten goed op 96 gram!

Als na twee weken blijkt dat je niet afvalt kan je je koolhydraten wat omlaag schroeven.

Niets mis met een 33/33/33 verhouding. Pas een beetje op met de Woksaus en Ketjap marinade. Daar zit vaak veel zout in waardoor je veel vocht gaat vasthouden en je daadwerkelijke vetverlies kan maskeren.

Ik vind 96 gram vet ook absoluut niet slecht hoor :) Ik zou even kijken hoe dit gaat, gebeurd er niets, kan je eventueel wat eiwitten en koolhydraten minderen.

• Topic Starter Topic Starter
Okay, thanks voor jullie reacties. Ja, de 33/33/33 verhouding heb ik bewust gedaan met het oog op het niet al te hoog houden van koolhydraten. Ik ben zelf ook wel benieuwd, zit ook te denken om misschien nog iets aan kcal er af te halen, zoals bijvoorbeeld de Zaanse Mayo door de pasta. Of misschien wat eieren vervangen door nog een wheyshake.

Laatst bewerkt:
Vetten zijn goed voor je, ik zou de kwark zelfs nog vervangen door volle kwark en die trouwens ook in een aparte maaltijd nemen, bijvoorbeeld voor het slapen gaan.

Je kan ook nog wat intensieve cardio na de training toevoegen om wat extra vet te verbranden.

Als je wat bodyfat kwijt bent dan misschien de vetten wat laten zakken en KH weer wat omhoog.

Terug
Naar boven