XXL Nutrition

Voeding opbouwen

FDM

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
94kg
Vetpercentage
16%
De laatste tijd heb ik mijn voeding een beetje laten zitten, heb me er niet echt meer mee bezig gehouden.
Mijn resultaten vallen dus ook erg tegen. Graag wil ik weer beginnen met goed eten. Op het moment eet ik ongeveer (slechts!!) 1400-1700 kcal per dag. De verhoudingen zijn ongeveer 25/60/15.

Ik vroeg me af of ik nu meteen weer kan beginnen eten tot zo'n 2500 kcal per dag. Ik zou graag m'n BF% op zo'n 12-15% willen hebben.
Is het dan verstandig om hiervoor 3-5x cardio te gaan doen? De laatste weken ben ik veel bezig met HIIT. Doe ik nu 2 à 3x per week.

Tot slot wil ik graag toevoegen dat ik sinds 5 maanden train. Ik ga 5 keer per week naar de sportschool. Ik hoop dat ik hier een aantal adviezen kan krijgen.

Laatst bewerkt:
de verhouding is natuurlijk niets. ga hoog in eiwitten zitten en voornamelijk langzame carbs eten. vet ongeveer in verhouding 10 %. cardio 1-2 dagen in de week moet voldoende zijn. je geeft aan veel te trainen dus je zal daarbij veel verbranden, dus lekker blijven eten. LEren eten kan ook. Eet een dag lang om het uur een broodje. eet daarnaast kleinere maaltijden tussendoor+fruit. Doe dit een week lang. Als je 2 uur over gaat slaan krijgt je lichaam zin in eten

• Topic Starter Topic Starter
de verhouding is natuurlijk niets. ga hoog in eiwitten zitten en voornamelijk langzame carbs eten. vet ongeveer in verhouding 10 %. cardio 1-2 dagen in de week moet voldoende zijn. je geeft aan veel te trainen dus je zal daarbij veel verbranden, dus lekker blijven eten. LEren eten kan ook. Eet een dag lang om het uur een broodje. eet daarnaast kleinere maaltijden tussendoor+fruit. Doe dit een week lang. Als je 2 uur over gaat slaan krijgt je lichaam zin in eten

Ten eerste; bedankt voor je reactie.
De verhouding is echt slecht, dat wist ik. Ik ga vanaf morgen mijn eiwit inname proberen te verhogen naar ongeveer 180~200gr. Ik denk dat haalbaar is.
Die tip van "om het uur een broodje" ga ik ook proberen. Daar had ik voorheen altijd wel moeite mee.

Het is gewoon gewenning maar wel noodzakelijk ;)

Hou je doel voor ogen, zorg dat je gemotiveerd blijft! Het is niet altijd even makkelijk maar toewijding wordt beloond!

Het is gewoon gewenning maar wel noodzakelijk ;)

Heb vandaag ieder uur een stuk brood gegeten met beleg (kip/ham/jam). Ik vond 't goed vol te houden.
Voorheen at ik altijd als ik honger/trek had. Heb ik totaal geen last meer van gehad vandaag.

---------- Post toegevoegd Thu 3 May 2012 om 22:35 ----------

Hou je doel voor ogen, zorg dat je gemotiveerd blijft! Het is niet altijd even makkelijk maar toewijding wordt beloond!

Ik heb een doel voor ogen, en ben bereid er 100% voor te gaan. Motivatie is zeker belangrijk, en dit ontbreekt bij mij zeker niet.
Post's als deze motiveren mij ook, bedankt!

Heb vandaag ieder uur een stuk brood gegeten met beleg (kip/ham/jam). Ik vond 't goed vol te houden.
Voorheen at ik altijd als ik honger/trek had. Heb ik totaal geen last meer van gehad vandaag.

lekker bezig, hou het eens een weekje vol en je MOET wel eten ;)

Bij deze wil ik mijn voedingsschema even posten, ik hoop dat ik nog wat feedback kan krijgen. Persoonlijk vind ik de hoeveelheid koolhydraten aan de hoge kant, misschien dat er iemand is met wat tips om dit te vervangen.

Het beleg op brood is variërend, maar heb toch iets ingevuld in het schema om een beeld te krijgen.
Ik zit iets onder onderhoud, met het doel vp% richting 13%~15% te gaan.

Bijlagen

Appel en banaan eruit, handje pinda's of noten erin. Dan vervang je koolhydraten door vetten en eiwitten.
Je vetten zijn aan de lage kant. 12 boterhammen in een cut is misschien ook wat aan de hoge kant.
Je berekening van 12:30 klopt niet... 6 boterhammen zijn meer dan 275kcal...

Appel en banaan eruit, handje pinda's of noten erin. Dan vervang je koolhydraten door vetten en eiwitten.
Je vetten zijn aan de lage kant. 12 boterhammen in een cut is misschien ook wat aan de hoge kant.
Je berekening van 12:30 klopt niet... 6 boterhammen zijn meer dan 275kcal...

Heb het aangepast. Appel + Banaan eruit, pinda's erin.
Als ik minder brood zou moeten eten, kan ik dan bijv. gewoon een paar stukken minder eten, of moet ik deze dan wel vervangen voor iets anders?
Berekening is ook aangepast.;)

Bijlagen

Ligt aan je caloriebehoefte. Die moet je gewoon halen.
Voorbeeld: 1 snee brood eruit, olijfolie of pindakaas erin

Oké, tot nu toe heb ik het goed kunnen volhouden, maar er is me wel iets opgevallen.
Toen ik begon met m´n voeding op te pakken woog ik 96kg. Ik zit nu op 99kg. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik vet heb aangezet, maar 3kg pure spiermassa vind ik ook vrij veel in 7 à 8 weken.
Hoe denken jullie hierover?

Oké, tot nu toe heb ik het goed kunnen volhouden, maar er is me wel iets opgevallen.
Toen ik begon met m´n voeding op te pakken woog ik 96kg. Ik zit nu op 99kg. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik vet heb aangezet, maar 3kg pure spiermassa vind ik ook vrij veel in 7 à 8 weken.
Hoe denken jullie hierover?

Waarschijnlijk zowel wat vet als spiermassa.
Je zou kunnen overwegen eens in de zoveel tijd een spiermassa/vetmeting te doen? Een dergelijke weegschaal is misschien zelfs aanwezig op de sportschool? :)

Waarschijnlijk zowel wat vet als spiermassa.
Je zou kunnen overwegen eens in de zoveel tijd een spiermassa/vetmeting te doen? Een dergelijke weegschaal is misschien zelfs aanwezig op de sportschool? :)

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van een weegschaal met deze functie. Heb al eens eerder gemeten met zo'n ding. Hou het liever bij de huidplooimeting. ;)

Waar ik nu bang voor ben is dat m'n cut gewoon niet aan zal slaan. (kan het me eigenlijk niet voorstellen, zit volgens mijn berekeningen zelfs een beetje onder onderhoud)
Misschien doe ik nog steeds iets verkeerd. Ben nog ontzettend jong, en moet nog veel leren.

Vet, Spiermassa en Vocht ;)

Ja, ook vooral veel vocht denk ik. Krijg ongeveer 4x meer zout binnen dan voordat ik op m'n voeding begon te letten.
Heb hier en daar wat via google gezocht, werd verteld dat je gewoon door moet eten en je lichaam aan de hoeveeleheid zout begint te wennen en dan het vocht ook weer zal afnemen.

Inmiddels zit ik weer op 96kg.
Pak nu 3x fullbody met HIIT erachteraan. Tussen de trainingsdagen in doe ik langzame cardio. Kan merken dat ik vet begin te verliezen, al zijn de resultaten voor het oog nog niet erg zichtbaar.
Ben benieuwd of ik zo door zou moeten gaan, of iets drastisch zou moeten veranderen.

Terug
Naar boven