XXL Nutrition

Voeding/Slaap en Groei

Anoniem_1989_9

Freaky Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
58
Lengte
1m78
Massa
70kg
Vetpercentage
13%
Ik weet dat voeding erg belangrijk is bij deze sport!
Maar het slapen wil bij mij niet, ik lig altijd om 10:30 op bed! Alleen ik slaap dan maar tot 02:00 en dan word ik wakker en slaap ik niet meer.. Belemmerd dit mijn groei niet? Ik heb dit pas sinds kort, ook neem ik sinds kort aspartaam, zoetstof, komt het hier door?

neem eens geen aspartaam.. wordt het dan beter ?

Door kwark moet ik altijd zovaak pissen 's nachts. Iemand anders die hier ook ervaring mee heeft?

• Topic Starter Topic Starter
jah! ikke ;p maar das door waterdrinken denkik, niet door kwark..

Ik heb dit probleem ook sinds ik aspartaam neem. Wordt wel niet wakker rond 2 maar eerder rond 6 terwijl ik rond 12 ga slapen.

Citaat van internet:
"Aspartaam blijkt niet alleen al kankerverwekkend te zijn bij doseringen vanaf 20 mg/kg per dag, een hoop mensen schijnen er ook nog eens behoorlijk ziek van te worden."

Leg mij nu eens uit waarom/waarvoor jullie Aspartaam nemen????

• Topic Starter Topic Starter
het zit in de magere optimel kwark..

slaap is zeker belangrijk voor de groei en ook voor de intesiteit van je trainig, maar als jij zo'n problemen heb om goed te slapen zou ik eens langs gaan bij een dokter.
heb je daar al lang last van????

Kwas ook juist bezig met ff info aan het searchen over een goede slaap want die imo mega belangrijk.
Vind dat 'valeriaan en melatonine' me wel aanspreken en 'REM-R3G' klinkt ook niet slecht.
Moet je ff googlen......lot's off info daaromtrent.

L-trypofaan is goed voor de slaap maar niet voor je eetlust want die wordt nl. geminderd.

Succes.

ik word ook steeds wakker rond 2u a 2:30.

ik maak dan gewoon een tas warme melk klaar met zoetstof ;-) en dan eet ik ook ineens een paar sneetjes brood of wat tonijn en kruip dan terug mijn bed in.

al die gemodificeerde en aangepaste goedjes ook altijd... **** optimel, koop gewoon natuurlijke kwark, en drink je koffie gewoon zwart...

Niet aan al die troep beginnen! Ga naar een homeopaat en overleg wat een goed hulpmiddel is en bespreek je leef/eet-gewoontes. En aspartaam... inderdaad ERG slecht!

Aspartaam is evil.

No kidding.

Citaat van internet:
"Aspartaam blijkt niet alleen al kankerverwekkend te zijn bij doseringen vanaf 20 mg/kg per dag, een hoop mensen schijnen er ook nog eens behoorlijk ziek van te worden."

Leg mij nu eens uit waarom/waarvoor jullie Aspartaam nemen????

Leg mij nu eens uit waarom jullie citaten van internet voor absolute waarheid aannemen?

Kom op zeg, aspartaam is uitgebreid getest binnen de EU voor nadelige effecten op korte en lange termijn, en zelfs in hoge doseringen zijn die nooit gevonden. Als je die websites serieus neemt is aspartaam verantwoordelijk voor kanker, slapeloosheid, hartaandoeningen, de oorlog in Irak etc.

Ik krijg altijd het idee dat dit soort sites opgezet zijn door mensen die onwijs ongezond eten, niet sporten en wel roken en drinken en dan de gezondheidsklachten die ze hebben maar op een of andere onschuldige natuurlijke zoetstof steken. Hetzelfde een beetje met de mensen die protesteren tegen UMTS straling en dergelijke. Een beetje vertrouwen in de wetenschap en nederlandse en internationale keuringsinstanties zou geen kwaad kunnen!

Als m'n vriendin haar rode vlag buiten hangt heb ik een slechte nacht rust in die week, anders elke avond voor het slapen een stukje n**ken helpt super! Val je zo in een diepe slaap, non stop....

Koop gewoon een potje melatonine bij de drogist en neem er 5 voor dat je naar bed gaat.

Terug
Naar boven