XXL Nutrition

voeding voor het sporten

Usernamee

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
70kg
Vetpercentage
3%
Komend jaar ga ik elke dinsdag en donderdag Boksen. De training bestaat uit 1,5-2 uur conditietraining en 1 - 1,5 uur boksen. De training is van 20.30u tot 23.30u.

Mijn ouders eten altijd pas om 9uur. Dus om van te voren een normale maaltijd te eten gaat niet lukken. Weten jullie misschien nog een kleine makkelijk te maken maaltijd?? Ik was eigenlijk van plan om ong. een uur voor het sporten allemaal fruit (appel+banaan+peer+citroen) in de blender te gooien met wat melk en een paar eitjes erbij, maar ik hoorde dat fruit niet goed voor je maag is voor het sporten. Wat denken jullie?!

3 uur training?
Anderhalf tot 2 uur ervoor havermout met whey en/of eieren zou ik doen.
Maar als je drie uur trained ga je toch wel moeten bijtanken met wat suikers en bcaa´s tussendoor,ik zou anders van mn stokje gaan;)

Zou niet alleen fruit eten... Dat is meer iets voor tussendoor de training als dat mogelijk is.
Je hebt echt een bron nodig van complexe koolhydraten als je zo lang moet. Als je de maaltijd 'klein' wil houden dus niet gelijk een bord zilvervliesrijst eten, denk dan aan brinta of gemalen havermout (http://www.bodyenfitshop.nl/koolhydraten-alle/body-fit-sportsnutrition/ultra-fine-oats bijvoorbeeld). Kun je gewoon in de blender doen.

Maar probeer ook zeker iets mee te nemen om tussendoor te eten

Ik zou aan je ouders vragen of ze iets meer eten maken zodat je dat de volgende dag kan opwarmen en opeten voordat je gaat trainen.

Terug
Naar boven