Fitness Seller

voedingschema check plz??

flexo

Novice
Waardering
0
eej kben net 1 maandje bezig mijn doel op dit moment is
om af te vallen en tegenlijk ook wat groter te worden
ik ben 21, weeg 71 en ben 1,72 lang

ik heb dit voedingsschemaopgestelt:

10u: 50gr rijst + eiwit van 2 eieren
12u: 300gr magere yogurth + 1 appel
15u: 100gr kip + 75gr groente
18u: 150gr groente + 200gr tonijn
20u: 2 fruit
21u: trainen
22u: 1 fruit + 300 gr magere yogurth

zou iemand kunnen zeggen of dit resultaat gaat opleveren of waar het beter kan??

ow en miss een rare vraag maar blowen heeft dat invloed op je resultaten??
vanuitgaande dat ik mijn vreetkicks kan bedwingen (wat tot nu toe goed gaat)
ik blow nu ongeveer 3x in de week...ook omdat ik bier ff heb opgeven tot ik wat vetmassa kwijt ben..;)

Je zal hier niet groter van worden. Afvallen zal je zeker doen. Als ik dit zou moeten eten zou ik behoorlijk verhongeren.

Het lijkt mij niet verstandig om 1 uur voor je trainen 2 stukjes fruit te eten. Dit kan je verlaten tot een half uur voor je training. Ik zou een uur voor de training nog wel iets eten wat je gedurende de training energie blijft geven. Ook na het trainen zou ik iets stevigers eten. Als ik je voedingsschema namelijk zo bekijk, sta je vanaf 18.00 uur tot 22.00 uur praktisch droog en dat terwijl je nog een training ertussen hebt.

Kijk eens rond op het forum om wat ideeën op te doen, tenzij je 50 kg wilt wegen tegen de zomer.

• Topic Starter Topic Starter
Apoc zei:
Je zal hier niet groter van worden. Afvallen zal je zeker doen. Als ik dit zou moeten eten zou ik behoorlijk verhongeren.
hmm owkee....en waardoor komt dat vooral door de lage hoeveelheden???
of door het tekort aan koolhydraten?? want die eet ik enkel vroeg in de ochtend op zoveel mogelijk te voorkomen dat het opgeslagen wordt als vet.

Apoc zei:
Het lijkt mij niet verstandig om 1 uur voor je trainen 2 stukjes fruit te eten. Dit kan je verlaten tot een half uur voor je training. Ik zou een uur voor de training nog wel iets eten wat je gedurende de training energie blijft geven.

en dit moet dan voornamelijk iets met veel koolhydraten zijn?? zoals rijst of pasta
en dan ook eiwitten??

Apoc zei:
Ook na het trainen zou ik iets stevigers eten.

ik eet juist fruit omdat mijn glycogeenvoorraden dan laag zijn. en yogurth voor het eiwit.
zouden koolhydraten zo laat niet gewoon opgeslagen worden als vet omdat ik dan nix actiefs meer doe??

Je zal door een combi van beide (te kleine hoeveelheden en tekort aan koolhydraten) behoorlijk gewicht afvallen. Ik denk trouwens ook niet dat dit goed is omdat je later op de dag energie tekort zal gaan komen bij je training.
Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je de koolhydraten als vet op gaat slaan. Je moet inderdaad niet zorgen dat je al te veel calorieën binnen krijgt over de gehele dag, maar jij zit verre van dat. Je moet zorgen dat je de voedingsstoffen goed over de dag verdeelt en dan zal het wel goed komen.

Voor het trainen zou ik (indien je inderdaad 1 uur voor je trainen pas eet) inderdaad iets eten als rijst of een paar boterhammen. Zorg in ieder geval dat het niet een te zware maaltijd wordt. Je zou dan last kunnen krijgen tijdens het trainen. Tot een half uur voor het trainen zou je eventueel nog 2 bananen of iets dergelijks kunnen eten. Richt je vooral op de koolhydraten, zodat je je beschikbare eiwit-pool beschermt. Sommigen eten ook nog wat eiwitten voor het trainen om de catabole staat van het lichaam na het trainen op te kunnen vangen. Hier lopen de meningen echter over uiteen. Zelf neem ik een uur voor het trainen en direct na het trainen eiwitten om het lichaam voldoende te voorzien.

Voor het slapen gaan kan je best iets van koolhydraten tot je nemen. Kan op zich geen kwaad. Ik denk dat het inderdaad belangrijk is om eiwitten tot je te nemen, maar ik vraag me af of 300 ml magere yoghurt voldoende is gezien de lage intake over de gehele dag.

Ik zou je aanraden om even je BMR en dagelijkse behoeften uit te rekenen en dan te delen over het aantal maaltijden dat je wilt eten op de dag. Op deze manier kan je beter inzicht krijgen op wat je ongeveer binnen moet krijgen. Je zit nu in ieder geval te laag....

Succes

• Topic Starter Topic Starter
van energietekort tijdens de training heb ik geen last maar wat ik wel merk
is dat mijn spieren niet snel genoeg herstellen.

ik zal mijn BMR en dagelijkse behoeften morgen ff uitrekenen en dan mijn schema verbeteren, kijken of het dan beter zal gaan

Terug
Naar boven