XXL Nutrition

voedingschema (ik kom er niet uit)

jasperr112

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
91kg
Vetpercentage
12%
hallo,

ik heb een paar vraajges.
ik train nu ongeveer 2maandjes. en train voor spiermassa.
Trainen gaat super, goeie trainingsbuddy maar ik wil een voedingsschemavoormezelf opstellen alleen dit lukt niet echt.
ik ben 1,90, weeg 79(net ziek geweest, 8kg afgevallen) en bf 12%
ik train 3x in de week.

het probleem met het opstellen van het schema komt door me baan. Ik zit in het leger. en ik kan moeilijk veel maaltijden per dag eten.
ik kan: 0700, 1200, 1800 en alles na 1800u.

hoe kan ik er nou voor zorge dat ik genoeg eiwitten binnekrijg? want ik moet wel genoeg koolhydraten binnekrijgen aangezien ik ook veel sport.

hulp gelieve

hallo,

Trainen gaat super, goeie trainingsbuddy maar ik wil een voedingsschemavoormezelf opstellen alleen dit lukt niet echt.
ik train 3x in de week.

het probleem met het opstellen van het schema komt door me baan. Ik zit in het leger. en ik kan moeilijk veel maaltijden per dag eten.

hoe kan ik er nou voor zorge dat ik genoeg eiwitten binnekrijg? want ik moet wel genoeg koolhydraten binnekrijgen aangezien ik ook veel sport.

hulp gelieve

Aangezien je niet vaak kunt eten, moet je gewoon zorgen dat de maaltijden die je eet vrij veel kcal bevatten en compleet zijn. Dus elke maaltijd koolhydraten en eiwitten. De gezonde vetten zou je dan na 18.00 kunnen eten, bijvoorbeeld een handje noten.

proteine bar stiekem opeten tijdens je militaire training?
anders zou ik sowieso die maaltijd an 12.00 een bak kwark eten met koolhydraten erbij natuurlijk..

• Topic Starter Topic Starter
hm.. oke bedankt voor de tips!

Is het ook aan te raden nadat ik getrained eiwitshake te nemen?

hallo,

ik train 3x in de week.

hulp gelieve

Je zit in het leger en traint pas 2 maanden?
Dus je zit 2 maanden in het leger nu?
Waarvan je ook nog ziek bent geweest?

Ik snap het niet???

ik zit in t leger sinds eind 08
maar sinds 2 maanden zit ik zeg maar egt max. te fitnesse. anders deed ik altijd gewoon kracht/uithoudings vermogen.
snapje?

Stel je zou normaal eten om 7u, 10u, 13u, 15u en 18u, zo zijn de meeste eetmomenten iig, dan moet je het eten van 10u en van 15u toevoegen aan de andere maaltijden, het is niet erg om veel eiwitten en koolhydraten tegelijk binnen te krijgen, dat wordt gewoon allemaal goed verwerkt. Is natuurlijk klote dat je dan veel tegelijk moet eten, maar het zal de enigste manier zijn.

Goede manieren om eiwitten binnen te krijgen zal wat lastiger zijn aangezien je daar niet je rijst met kip in een magnetron kan opwarmen, correct me if i'm wrong. Kwark zal anders een goede oplossing zijn, je kan ook een eiwittenreep nemen(ook makkelijk zelf te maken), eiwittenshakes etc..

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik heb mij net aangemeld op deze site voor het volgende advies!!

Ik box minimaal 3x in de week, explosief!
Ik woog 80 kilo, en ben 8 x op een dag gaan eten verspreid met als gevolg dat ik nu bijna 73 kilo weeg. Mijn bedoelin hiermee was om droger te worden en gespierder, maar zie nog geen verschil, alleen dat ik afval!!

Vraag!! Hoe kan ik droger worden en gespierder!!
Ik heb wil liever geen shake`s en dat soort dingen gebruiken.

Mijn eet patroon, in de ochtend een bakje magere yoghurt met all bran vezels (muesli), broodje Pindakaas met noten, broodje runderrookvlees, Kwar met all bran vezels, broodje kipfilet, krentenbol, warm eten, en kwark.

Voor het trainen neem ik een banaan!! Wie o Wie heeft de gouden tips voor mij, hoor graag van jullie

Hallo allemaal,

Ik heb mij net aangemeld op deze site voor het volgende advies!!

Ik box minimaal 3x in de week, explosief!
Ik woog 80 kilo, en ben 8 x op een dag gaan eten verspreid met als gevolg dat ik nu bijna 73 kilo weeg. Mijn bedoelin hiermee was om droger te worden en gespierder, maar zie nog geen verschil, alleen dat ik afval!!

Vraag!! Hoe kan ik droger worden en gespierder!!
Ik heb wil liever geen shake`s en dat soort dingen gebruiken.

Mijn eet patroon, in de ochtend een bakje magere yoghurt met all bran vezels (muesli), broodje Pindakaas met noten, broodje runderrookvlees, Kwar met all bran vezels, broodje kipfilet, krentenbol, warm eten, en kwark.

Voor het trainen neem ik een banaan!! Wie o Wie heeft de gouden tips voor mij, hoor graag van jullie

Als ALLER eerste maak je je eerst eens een eigen topic aan. Daarin kun je al je vragen kwijt

:/ of je gaat even in mijn topic posten.

oke bedankt voor de tips. ik zal proberen wat meer kwark te eten en dan ook eiwitshakes!
bedankt!

Terug
Naar boven