AndroidHealthClinic

Voedingschema

desecrator

Novice
Waardering
0
Hallo iedereen,

Gezien het feit dat je van je tienerjaren gelijk de 30+ in gaat hier d8 ik ik post het hier maar:P;)

Ik ben na een pauze van 3 kwart jaar weer begonnen met trainen en had voor mijn pauze de volgende stats: 1.86m lang, 84kg zwaar, 10% BF

Door veel drukte, examenstress en onregelmatig werken waarin een snelle maaltijd makkelijk is heb ik hetzelfde gewicht behouden alleen is mijn BF verdubbeld (zal ik nog vermelden dat ik nog steeds 1.86m ben:rolleyes:.) Hier wil ik dus even snel wat aan gaan doen en ik wil dat op lange termijn ook volhouden...

Ik begin dus weer met 3 x in de week 1 uur trainen (exclusief warming up en cooling down) en neem na het trainen trouw een proteine shake met een klein beetje dextrose..

Over het algemeen eet ik nu alleen nog brood met mager vlees en 's avonds bij het avondeten alleen vlees van dieren die rennen, vliegen of zwemmen...

Enige bijkomstigheid die ik dus heb waardoor ik een klein beetje moeite heb met het opstellen van een handig voedingsschemais mijn enorm onregelmatig werkschema... that is:

Maandag: Trainingsdag,
Dinsdag: werken van 07:00 tot 12:00 en van 23:00 tot 04:00
woensdag: werken van 07:00 tot 12:00 (soms ook van 23:00 tot 04:00)
donderdag: werken van 07:00 tot 12:00
vrijdag: Trainingsdag

de derde training doe ik of op de dinsdagmiddag of op de woensdagmiddag...

Dit doe ik nog voor een halfjaar voordat ik weer ga studeren maar ik wil toch ook in dit halfjaar weer terugkomen op mijn oude niveau.. Hebben jullie tips?

p.s. Ik weet wel dat mijn lichaam deels door mijn verschrikkelijk sportieve verleden en deels aanleg verschrikkelijk snel kan groeien.. maar ik wil dit dmv een goed dieet ook optimaal benutten..

bij voorbaad dank.

gewoon veel eten.
kijk even rond bij de topics van Voeding.
daar kun je voldoende info vinden om een voedingsschema te maken!
en kun je nu ook je exacte voedingsschema even posten?

• Topic Starter Topic Starter
puuh echt een heel strak schema heb ik niet...

meestal is het in de trent van:

's ochtends 8 uur: brinta achtig goedje... goede bord vol.. ik weet niet exact hoeveel, ik ga er ff op letten;)
10 uur: 3 boterhammen met of mager vlees of ei...

12 uur: 4 boterhammen met mager vlees + een appel

2 uur (pre workout): 2 boterhammen, handje pinda's en een groot glas jus 'd orange.

na de workout dus een proteine shake met wat dextrose en een uurtje erna noodles oid.. meestal is dit tevens mijn 4 uur maaltijd...

6 uur: warm eten, dit is wel gewoon wat de pot schaft maar wel altijd met mager vlees.

8 uur: 2 boterhammen en een uurtje daarna ongeveer een bakje franse kwark.. ik lig op niet werkdagen redelijk vroeg in bed.

Vooral bij de dinsdag naar woensdag zit ik vaak te klooien want ik trek de hele dinsdagnacht door tot aan woensdagmiddag en daar eet ik vaak ook nog gewoon brood tussendoor...

Ik ga sowieso even letten op mijn volgende vetpercentagemeting volgende maand.. als ik gewichtstoename heb zonder een verhoogd percentage ben ik allang blij:P

nog even verstandig om te melden dat ik geen alcohol drink en vrijwel geen frisdranken...

meestal is het ranja of gewoon water

ja precies, hou het op water of melk.
maar je eet als ontbijt wel erg weinig moet ik zeggen, dat is het meest veelzijdige maaltijd van de dag.
brinta is goed, eet s'ochtens 4 volkoren boterhammen met kipfilet, voeg desnoods nog wat fruit toe en een proteïne shake.
neem 30 min voor de workout ook nog een shake, en mis nog wel de eieren!
maar keep up the good work.

bedankt voor de tips;) ik ga er vanavond ff een strak schema voor maken:P zometeen eerst maar eens een beetje slaap pakken:rolleyes:

en ik reken erop dat ik deze maand behoorlijk wat spiermassa kan en ga trainen (dat is toch echt het enige positieve van trainen na een lange stop) Ik post nieuwe stats aan het einde van mn huidige schema (begin mei)

Terug
Naar boven