AndroidHealthClinic

Voedingschema

jayoegla

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
69kg
Vetpercentage
14%
Beste leden,

Dit is mijn eerste post op dit forum. Ik zal even snel wat over mijzelf vertellen.

Ik ben 1,73m lang en weeg 68 kilo. Mijn vetpercentage is 14,3% (dit heb ik berekend met een online berekening). Ik wil graag mijn vetpercentage omlaag brengen naar ongeveer de 10% en heb daarom een voedingsschema gemaakt.

Ik wil graag weten of dit een goed schema is als ik mijn vetpercentage wil verlagen en daarnaast hoor ik ook graag tips of suggesties om dingen beter te doen.

In het schema heb ik geen avondmaaltijd zitten omdat ik dan eet wat de pot schaft, ik heb hier ongeveer 700-900 kCal voor vrijgehouden. Ik eet meestal rijst, vlees en groenten tijdens het avondeten. Hier houd ik mij aan verhouding van mijn hele schema, dus 40% eiwit, 40% koolhydraten en 20% vetten.

Alvast bedankt!

Bijlagen

Waarschijnlijk het slechtste voedingsschema dat ik ooit voorbij heb zien komen...shit man.
vetten 1 gram per kg lichaamsgewicht. jij eet 13 gram vetten, you wot mate?
1000kcals als avondeten, halveer dat maar. No way dat jij 1000kcals wegdouwt.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de snelle reactie.
Dit is mijn eerste voedingsschema dus sorry voor mijn fouten, ik heb niet zoveel ervaring hiermee.
Ik zal dus meer vetten moeten toevoegen in mijn schema en meer eten over de hele dag zodat ik tijdens het avondeten 500 kcal eet?

Volgens je schema zul je rond de 2000kcals moeten zitten. ik zou het zo gaan indelen:
2.5x68 = 170 gr eiwit
1x68 = 68gr vet
rest = KH (dus aanvullentot je rond de 2000kcals zit)

Top, ik ga hiermee aan de slag en zal later een nieuw schema posten!

Hoi,

Ik heb mijn schema aangepast aan de hand van de gekregen feedback.
Ik twijfelde zelf om mijn tussendoortjes (10:30, 15:30) of ik hier niet te weinig eiwitten binnen krijg. Zo ja, kunnen jullie mij een goede bron van eiwitten opnoemen?

Daarnaast eet ik alleen magere kwark na mijn training (21:00) is dit genoeg of zal hier nog wat bij moeten? Zo ja, wat?

Alle feedback is welkom.

Bijlagen

Wat voor noten bedoel je precies in je schema?

Ziet er al een stuk beter uit dit.
Zolang je aan t eind van de dag maar aan je totalen komt zit je goed.
Ik eet het liefst mn KH bron na t trainen tho.

Terug
Naar boven