AndroidHealthClinic

Voedingschema

Kenneth711

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
88kg
Vetpercentage
18%
Hey,

Ik ben Kenneth 21 Jaar en train nu 4 jaar. Train 4-5 x in de week

Statts:
184cm
88kg
21jaar
18% vet via elecktronische weegschaal

Heb een nieuw schema opgesteld iets boven men onderhoud en ben benieuwd wat jullie er van vinden en eventuele verbeteringen?

Heb 2 bestanden geupload, In het ene bestand men schema , alleen klopt de macro verdeling op het einde niet helemaal denk ik, heb er nog een extra bestand bij gevoegd met een 50-30-20 verdeling op 3550 call en komt ongeveer overeen met de hoeveelheden van mijn schema.

Alvast bedankt ;)

berekening dagelijks behoefte.png

Bijlagen

Als dit je stats zijn hoe heb je dan de afgelopen jaren gegeten (oprechte vraag)?

Schema ziet er goed uit overigens zou alleen iets meer vetten eten ,80 gram is erg weinig voor iemand van 88 kg zou zeker 1 g per kg lichaamsgewicht eten (als absolute minimum aanhouden)

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt! Met welke dingen zou ik de vetten best naar boven halen dan?

En heb altijd wel naar men proteine gekeken, dat ik er genoeg van binnenhad en wat schema’s gevolgd via fitness maar ook nog wel in het weekend feesten/drinken en wel eens cheaten dan.

Waarom? Zijn men stats zo slecht? Volgens mij klopt het vetpercentage niet echt want sta voor de moment redelijk droog

Mvg,

Bedankt! Met welke dingen zou ik de vetten best naar boven halen dan?

En heb altijd wel naar men proteine gekeken, dat ik er genoeg van binnenhad en wat schema’s gevolgd via fitness maar ook nog wel in het weekend feesten/drinken en wel eens cheaten dan.

Waarom? Zijn men stats zo slecht? Volgens mij klopt het vetpercentage niet echt want sta voor de moment redelijk droog

Mvg,
Zeggen dat stats zijn slecht is nogal lullig , maar voor 4 jaar had er misschien Iets meer in gezeten !

Maar bijvoorbeeld een makkelijke switch voor wat meer vet , ik zie dat je nu twee keer kip eet vervang dit een keer voor vette vis zoals zalm o.i.d en je zou tussendoor nog wat nootjes kunnen eten denk aan amandel!

Zo kom je al heel gauw aan wat meer gezonde vetten zonder teveel te veranderen

Ik vind 280 gram eiwit op 88 kg wel erg aan de hoge kant. Je hebt aan 2-2,5 gr per kg BW genoeg.
Vetten zijn wel wat laag en zou ik eerder wat hoger insteken.

Voor vetten kan je ook denken aan een schep pindakaas door een shake oid
Zalm kan relatief duur zijn. Je kan ook denken aan makreel (gerookt of uit blik), sardines (blik) oid, kippers, haring etc.

Ik vind 280 gram eiwit op 88 kg wel erg aan de hoge kant. Je hebt aan 2-2,5 gr per kg BW genoeg.
Vetten zijn wel wat laag en zou ik eerder wat hoger insteken.

Voor vetten kan je ook denken aan een schep pindakaas door een shake oid
Zalm kan relatief duur zijn. Je kan ook denken aan makreel (gerookt of uit blik), sardines (blik) oid, kippers, haring etc.
Goede toevoeging inderdaad ! Ik prefereer zelf zalm omdat ik het gewoon echt ontzettend lekker vind maar iedere vorm van vette vis is goed

Goede toevoeging inderdaad ! Ik prefereer zelf zalm omdat ik het gewoon echt ontzettend lekker vind maar iedere vorm van vette vis is goed
Ik ben zelf ook een fan van gerookte zalm... alleen de knip gaat dan wat zeuren als je dat te vaak doet... :o

Voor de vetten doe ik ook ooit iets met avocado, bijvoorbeeld op een omelet

vet te laag en eiwit te hoog.

het zal er ook van afhangen wat je de rest van de dag naar binnen werkt....?

Hey bedankt voor de reacties,

heb wat dingen veranderd en lijkt me beter zo heb de eiwitten verlaagd maar vindt het moeilijk om ze verder naar beneden te halen omdat ik elke maaltijd toch genoeg binnen wil hebben. Nog eventuele opmerkingen? Moet ik de eiwitten nog verlagen? Waar kan ik dan best de eiwitten verder weglaten? als ik verder op internet kijk naar andere voedingsschema's (forum , site van XXL ,andere voeding sites ) staan er altijd hoge eiwit totalen op?

Mvg,

Bijlagen

Hey bedankt voor de reacties,

heb wat dingen veranderd en lijkt me beter zo heb de eiwitten verlaagd maar vindt het moeilijk om ze verder naar beneden te halen omdat ik elke maaltijd toch genoeg binnen wil hebben. Nog eventuele opmerkingen? Moet ik de eiwitten nog verlagen? Waar kan ik dan best de eiwitten verder weglaten? als ik verder op internet kijk naar andere voedingsschema's (forum , site van XXL ,andere voeding sites ) staan er altijd hoge eiwit totalen op?

Mvg,

2 gr eiwit per/kg lichaamsgewicht is genoeg.

verkopen die sites ook eiwitten?

3 x whey per dag ook overkill.Hier kan je je eiwitten dus makkelijk mee verlagen.

Die dextrose zou ik ook weglaten.Zeker als je ze neemt om uw reserves terug aan te vullen.

Zijn uw bcaa's tabs die je apart neemt? Zo ja ook geld weg gegooid.

Reden van 7 maaltijden? 5 maaltijden zijn zeker zo goed en makkelijker ook imo.

Laatst bewerkt:
Hoeveel gram vlees eet je dan per portie? en dan moet je zowizo ook maaltijden nuttigen zonder eiwitten bij?

en met die dextrose ben ik juist 2 weken bezig voor de snelle khoolhydraten na het trainen overal gelezen dat dit wel belangrijk is? en bcaa's is poeder die ik tijdens de training drink.

Hoeveel gram vlees eet je dan per portie? en dan moet je zowizo ook maaltijden nuttigen zonder eiwitten bij?

en met die dextrose ben ik juist 2 weken bezig voor de snelle khoolhydraten na het trainen overal gelezen dat dit wel belangrijk is? en bcaa's is poeder die ik tijdens de training drink.

Waar lees je dat? Ergens waar ze die dingen ook verkopen.

die snelle koolhydraten gaan u qua spiermassa 0.0 opleveren op 1 jaar.

Mss belangrijk voor een pro athleet ofzo maar niet voor een recreatieve gym kerel.

die bcaas gaan u ook 0.0 opleveren aan spiermassa. en al zeker omdat je 3 whey shakes neemt waar al bcaas in zitten.

weer geld weg gegooid.

3 x whey op 1 dag ook helemaal niet nodig. ook geld weggegooid dus.

Oke ik kan er dus best een shake uithalen en wat neem jezelf direct na een zware training?

Oke ik kan er dus best een shake uithalen en wat neem jezelf direct na een zware training?
Na een echt zware en vooral lange training is het imo belangrijker om je glycoceen weer op peil te krijgen oftewel koolhydraten eten. Maar dat direct eten na het trainen voor efficiënte spiergroei is een beetje broscience. Hypertrofie duurt heel wat langer dan een uurtje na je training dus je hebt ruimte zat om voldoende eiwitten op te nemen. Wat ik daarmee wil zeggen, eet wat je wil eten na het trainen !

jij kan makkelijk 2 shakes uit je schema halen. en de bcaas en de dextrose ook.

Maar er word ons al jaren verteld dat we die shake vlak na de training MOETEN hebben. Mag ja,moeten niet.

ik heb geen specifiek post workout maaltijd of drankje. Ik eet gewoon 5 maaltijden per dag. zorg dat ik mn macros haal en dat is het.

mijn trainingsuren kunnen verschillend zijn. De ene keer eet ik dus mn avondmaal voor de training de andere keer er na.
maar ik verkies goed te eten voor mn training.

Na een echt zware en vooral lange training is het imo belangrijker om je glycoceen weer op peil te krijgen oftewel koolhydraten eten. Maar dat direct eten na het trainen voor efficiënte spiergroei is een beetje broscience. Hypertrofie duurt heel wat langer dan een uurtje na je training dus je hebt ruimte zat om voldoende eiwitten op te nemen. Wat ik daarmee wil zeggen, eet wat je wil eten na het trainen !

volgens wat ik gelezen heb is je glycogeen voorraad lang niet uitgeput van een training van een uurtje.

onnodig om daarvoor dan suikers te gaan drinken.

mss belangrijk voor pros maar niet voor de gewone stervelingen.

Terug
Naar boven