AndroidHealthClinic

Voedingsproducten met veel eiwitten

Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
Goededag allemaal,

Ik ben bezig om een zo goed mogelijk voedingsschemain elkaar te zetten voor mezelf waarbij ik ook gebruik maak van eiwitshakes. Natuurlijk wil ik niet alles uit deze shakes halen maar ook uit andere producten. Ik heb nog verder niet echt verstand van langzame eiwitten enz. Kunnen jullie mij ook producten aanraden die veel eiwitten bevatten ( en natuurlijk zo min mogelijk van andere vetten enzo ).

Bedankt

Zoek eens rond!

o:a: kwark, eieren, kalkoen, kip, tonijn....

ga lekker shakennnnnn, whey isolate :D

Man dat weet toch ieder klein kind wat veel eiwit bevat :p
Ik zou dan vooral kwark, griekse yoghurt, cottage cheese( als je het lust. ik krijg het zelf amper binnen), tonijn uit blik ( ben ik zelf verslaafd aan :D), light mozzarella ( bevat wel nog rond de 10 procent vet, maar die moet je natuurlijk ook hebben), kip, kalkoen, mager rundvlees( kalf ofzo), eieren( eet zelf gekookte eieren tussendoor als snack soms), bonen, peulvruchten, enz :)

Als je eiwitrijke snacks kent die ik op het werk tussendoor kan knotsen, laat maar weten. Beginnen met shakes is eigelijk mijn laatste oplossing, ik kom nu per dag aan 1.3-1.5 g/kg.

's morgens melk, volkorenbrood met kipfilet of rauwe ham
's middags tonijn of geitekaas, volkorenbrood met kipfilet of rauwe ham
's avonds wat de pot schaft, meestal vlees, groenten en aardappelen.
Tussendoortjes heb ik mueslirepen, cracotten, smeerkaas, noten, 1 stuk fruit, 1 yochurtje, en 's avonds na mijn cardiosessie half bakkie kwark met muesli.

Iemand nog andere snacks voor tussendoor?

Ok, ik vul mijn tussendoortjes aan met Beef Jerky, schijnen ook veel eiwitten in te zitten, KH en V redelijk laag.

De meeste dingen zoals eieren, kwark enz zijn al opgenoemd, probeer ook noten te eten, die bevatten relatief veel eiwit en veel gezonde vetten.
Hier is een gemakkelijke manier om eieren te koken en ze dan mee te nemen als snack naar je werk of school.

http://www.youtube.com/watch?v=yP0kibjvPXw

Heb daarstraks van ne maat zoon grote pot whey gekregen, maar hoe kan ik da het beste gebruiken? Echt op het werk 's middags paar keer per week als maaltijdvervanger of gewoon aanvullend om hoog in eiwitten te kunnen gaan en zakken in koolhydraten?

• Topic Starter Topic Starter
Heb daarstraks van ne maat zoon grote pot whey gekregen, maar hoe kan ik da het beste gebruiken? Echt op het werk 's middags paar keer per week als maaltijdvervanger of gewoon aanvullend om hoog in eiwitten te kunnen gaan en zakken in koolhydraten?

Ik gebruik het echt om het aantevullen. bijvoorbeeld dagen dat ik s'avonds kip eet neem ik een shakeje minder(a)

Ok ja dat is mijn bedoeling ook, heb tot nu toe, met succes, altijd geprobeerd om mijn eiwitten uit mijn vaste voeding te halen, maar ik zat op formule KH/E/V 50/30/20, dus da was allemaal te doen. Nu met die shakes erbij en binnenkort ook terug beef jerky wil ik hoger in eiwitten gaan, en zakken in koolhydraten, dus zal iets worden van formule 30/50/20 ofzo, ik zit nu een tijdje op 40/40/20 om alles geleidelijk aan te doen. Het plan is van volgende week ofzo over te gaan.

ps: Ik zit in de cut, en die shake is echt verrassend lekker.

pps: Ik kijk al uit naar mijn kwark als ik deze nacht van het vat thuis kom :-p

Terug
Naar boven