XXL Nutrition

Voedingsschame, Kritiek graag.

Daffyeend

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
58kg
Vetpercentage
12%
Hallo,

Ik heb een voedingsschema op gesteld, Nu had ik dus in een stickie gelezen hoe ik mijn Benodigde kcal per dag kan uitrekenen,

66 + (58 x 13,7) + (174 x 5) - (15 x 6,8) = 1767 dit is mijn behoefte als ik helemaal niks zou doen op een dag.
1900-1767+1000= :7.777= 145, dus met andere woorden zou ik 145 gram vet per dag verbranden.

Ik ben 15 jaar, Weeg 58KG, en ben 1.74M Lang.
Ik wil tegen de 57 a 56 KG aanwegen, zou dit mogelijk zijn zonder ondergewicht?
jullie zullen wel denken waarom? nou omdat ik aan wegracen doe, en daar je gewicht heel erg van belang is, Natuurlijk moet het wel gezond blijven.

Verder denk ik dat het avond eten mijn overige eiwitten/Koolhy/Vetten mooi aan zal vullen?
Het enige wat ik me nog afvraag wat een goede snack tussen door is? Komkommer had ik gelezen.

Trainings schema:

op dit moment zit ik met een blessure dus:

40 Min Cross-Training.
30 Min Fietsen waarvan 12 Min Interval van 1 min.
Buik/rug spieren.

Zonder blessure:

1 uur hardlopen
30 min Fietsen waarvan 12 min Interval.
Buik/rug spieren.

Zoals je wel ziet geen kracht training, dit ook weer van wegen het feit dat Spiermassa gewicht is.

Als ik er echt niet uit kom dan ga ik even langs bij een diëtiste, maar vond het ook wel leuk om het zelf uit te zoeken
grinning.gif

Ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven op mijn vragen, en commentaar op mijn voedingsschema.

Alvast bedankt!

Daffyeendt

Bijlagen

Als je af wilt vallen moet je allereerst je koolhydraten juist zo laag mogelijk hebben. En dat heb jij het hoogste. Daarnaast zou ik niet eens zo moeilijk gaan doen voor 1 a 2 kilo. Ik bedoel je zal heus niet dik zijn nu, want 1 a 2 kilo eraf zou niet zo heel veel betekenen.

Is het dan wel verstandig om af te vallen.

• Topic Starter Topic Starter
Ja eigenlijk wel, als ik 58 kg weeg moet de motor als het waren 58KG verplaatsen, wat natuurlijk scheelt in meters per seconden, en 2 KG scheelt heel erg veel, vooral omdat het een 125cc is en de motor opzich maar 70KG weegt ( zonder benzine olie ect )

Vandaar :p

Nergens voor nodig die 2 kilo afvallen! Je doet veel sporten, je eet heel gezond extreem weinig vet zelfs

Laatst bewerkt:
Maar het is helemaal niet goed voorjou om af te vallen. Misschien heb je wel een licht motortje, maar dan moet je gewoon beter je best doen.

Terug
Naar boven