XXL Nutrition

Voedingsschema - 1ste poging

vince522

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
64kg
Hellow,​

Na een halve dagen lezen op dit forum heb ik toch maar beslist om mij te registreren om advies te vragen over mijn voedingsschema.
Het is nog maar een dag oud en heb het dus nog niet kunnen uitproberen. :)

Ik ben bijna 22 jaar, meet 182cm en weeg 64kg, de bedoeling is om een clean bulk te doen.
Sinds deze week ga ik dan ook 3 tot 4 maal naar de fitness (voorlopig nog zonder trainingsschema, maar daar komt verandering in). ;)

Nog een kleine verduidelijking, ik ben lactose intolerant, wat dus wil zeggen dat ik zuivelproducten met lactose (melk/kaas/yoghurt/..) zoveel mogelijk moet vermijden.
In het schema staat er wel Chavroux omdat de concentratie bij geitenkaas véél lager ligt.​

De lay-out van het schema heb ik van iemand overgenomen, maar voor de rest heb ik het samengesteld en
had ik graag geweten wat de rest van het forum ervan vindt (met argumenten als het kan).​

Alvast bedankt!​

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als 3150 kcals daadwerkelijk boven je onderhoud is dan zul je groeien.

Maar je eet alleen maar brood, ik zou wat brood vervangen door rijst en wat vleesbeleg vervangen door normaal onbewerkt vlees (karbonaadjes bijv.). Want je krijgt per dag best wel veel zout binnen met al dat vleesbroodbeleg en van het brood zelf.

En uiteraard meer groente, 1 tomaatje per dag is weinig. :p

Wat betreft je lactose intolerantie, is het niet zo dat de koolhydraten in zuivel de melksuiker is? Want voor zo ver ik het weet zit er in normale kaas geen koolhydraten, of zie ik iets over het hoofd.

Ow en een vetpercentage van 5,5% kan niet hé. :p Als je bij jezelf geen sixpack ziet dan zit je zowieso al dik boven de 10%, als je wel een sixpack hebt dan zit je wrs op de 9% ofzow, maar 5,5% is echt extreem laag, kun je niet zomaar krijgen.

• Topic Starter Topic Starter
Als 3150 kcals daadwerkelijk boven je onderhoud is dan zul je groeien.

Maar je eet alleen maar brood, ik zou wat brood vervangen door rijst en wat vleesbeleg vervangen door normaal onbewerkt vlees (karbonaadjes bijv.). Want je krijgt per dag best wel veel zout binnen met al dat vleesbroodbeleg en van het brood zelf.

En uiteraard meer groente, 1 tomaatje per dag is weinig. :p

Wat betreft je lactose intolerantie, is het niet zo dat de koolhydraten in zuivel de melksuiker is? Want voor zo ver ik het weet zit er in normale kaas geen koolhydraten, of zie ik iets over het hoofd.

Ow en een vetpercentage van 5,5% kan niet hé. :p Als je bij jezelf geen sixpack ziet dan zit je zowieso al dik boven de 10%, als je wel een sixpack hebt dan zit je wrs op de 9% ofzow, maar 5,5% is echt extreem laag, kun je niet zomaar krijgen.

Is volgens jou mening 3150kcal te weinig dan? (20% boven mijn onderhoud).

Mijn avondmaal heb ik over het hoofd gezien (wat dan wel bestaat uit rijst of aardappelen met groenten en vlees),
zal dit eens toevoegen en kijken of ik eventueel iets moet aanpassen. ;)

Lactose is een melksuiker en zit dus in quasi alles dat van melk gemaakt is, bij het ene product zit er meer dan in een ander product natuurlijk.
Voor de rest weet ik er niet zo veel over.

Mijn vetpercentage heb ik via internet uitgerekend, het leek me ook wel weinig, maar ik zie dus wel degelijk mijn 'sixpack'. :p

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven