MuscleMeat

Voedingsschema aanpassen op fatburner?

ErasmusStudent

Cool Novice
Waardering
6
Lengte
1m62
Massa
77kg
Vetpercentage
29%
Ik heb een vraagje over een voedingsschema in combinatie met een fatburner. Doel is echt vetverbranding ivm overgewicht.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet precies weet op welke manier een fatburner precies werkt. Het meest logische IMO lijkt het dat hij je calorien aan het opvreten is. Of geeft hij je gewoon meer energie zodat jij zelf sneller je calorien verbrand.

Ik ga er verder wel van uit dat een fatburner iets doet, of is het gewoon pure marketing?

Nu stel dat je uitgerekend een energiebehoefte hebt van 2500 kCal per dat. Nu wil je wat kilo's eraf dan komen we op een dagelijkse calorie behoefte van 2000. Is maar een voorbeeld. Ik heb verder gehoord dat als je hieronder gaat zitten niet zo goed is voor je resultaten.

Wat gebeurd er met deze berekening als je nu een fatburner erbij slikt. Moet je je berekeningen hierop aanpassen, of maakt het niet zoveel uit.

Een fatburner is geen wondermiddel laten we dat even voorop stellen. Tevens ben je vergeten te melden om welke fatburner het gaat. Als je L-Carnitine bedoelt, die werkt als volgt:

"Carnitine transporteert vetzuren naar de mitochondrieën waar deze als energie verbruikt worden. Dit gebeurt o.a. in de spieren en dan met name in de hartspier. Extra carnitine kan het vetzuurgehalte (triglycerides) verlagen en heeft een gunstige invloed op de hdl/ldl-cholesterol verhouding. Uit een studie is gebleken dat carnitine het cholesterolgehalte verlaagt en het hdl-cholesterol verhoogt terwijl het ECG verbetert. Carnitine verbetert dan ook bij hartpatiënten de werking van de hartspier bij cardiomyopathie, hartzwakte, en beschermt tegen hartvergroting." ( bron: Vita-Info )

Maar, er zijn ook andere studies waaruit blijkt dat L-Carnitine geen zin heeft, dus welke je nou moet geloven is aan jou.

Om je toch maar een goude tip te geven om af te vallen: Het beste is gewoon 400 kilocalorieen onder je onderhoud te zitten en daarbij aan cardio te doen ( Loopband, cross, fietsen ect ) Dit dan enige tijd volhouden moet als het goed is voldoende zijn om je vetpercentage omlaag te krijgen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven