AndroidHealthClinic

Voedingsschema check?

10K

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
Beste DBB'ers,

Ik ben nu sinds februari redelijk serieus bezig met trainen, eten en natuurlijk slapen. Nu is voeding toch wel erg belangrijk en na 6 maanden alles 'ongeveer' doen wil ik toch echt serieus aan de slag als het gaat om voeding. In die 6 maanden 5 kilo bijgepakt(kom van 68kg, weeg nu 73kg) bij een lengte van 1,86 en vp van 12/13%. Ben natuurlijk blij met de 5kg die erbij is gekomen, maar het kan wel een stuk beter denk ik. Hoor nog steeds bij de ecto club.
Met behulp van fitnesspall heb ik nu dit in elkaar gezet:

Non-Trainingsdag(1)

M1 (9:00)
175ml sinaasappelsap & 1 scoop Bcaa's
2 gekookte eieren
50gr havermout

M2 (11:00)
2 bruine boterhammen rosbief/kipfilet
Banaan

M3 (13:00)
100gr zilvervliesrijst
100gr gebakken kipfilet

M4 (15:00)
2 boterhammen rosbief/kipfilet
Lepel pindakaas

M5 (18:00)

200gr vis/kip/rund
200gr broccoli/bloemkool/boontjes
300gr rijst/aardappels
Lepel olijfolie
Banaan

M6 (20:30)
35gr cashewnoten ongezout
150gr volle yoghurt

M7 23:00)
300gr magere kwark & stevia

Kcal totaal: 2950

Eiwit:185 KHD:320 Vet:75
----------------------------------------

Heeft er iemand opmerkingen over dit schema?

Alvast bedankt,

10k

Prima schema. Maar waarom twee bananen? Laat een banaan weg en verhoog bijvoorbeeld je havermout. Van een banaan ga je niet groeien, van havermout wel :D (Dus iets hoger in de goede koolhydraten gaan zitten)

Heb je voordat je dit schema ging maken wel je onderhoud berekend? Anders weet je namelijk niet hoeveel kcal je minimaal moet eten en wat je eventueel moet verhogen of verlagen.

Prima schema. Maar waarom twee bananen? Laat een banaan weg en verhoog bijvoorbeeld je havermout. Van een banaan ga je niet groeien, van havermout wel :D (Dus iets hoger in de goede koolhydraten gaan zitten)

Wat zeg jij nou voor raars?

Dat je van een banaan niet groeit maar van havermout wel. Waarom is dit?

Dat je van een banaan niet groeit maar van havermout wel. Waarom is dit?

Ik denk dat het verstandiger is om één banaan eten in plaats van twee in verband met de snelle suikers. Daarom zou ik er zelf een vervangen voor bijvoorbeeld wat extra havermout. Misschien was 'niet groeien' een verkeerde benoeming :)

Oke, duidelijk

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties! Onderhoud is 2700 kcal. Dus daar zit ik nu 250/300 kcal boven, lijkt me goed? Of is het verstandig hoger te gaan zitten?

Over de havermout, dat is wel een goede tip. Ik ga even kijken of ik dit kan realiseren.

hmm kan wel wat van je eten bekijken in mijn schema haha.. moet hoger zitten in de kcal :P

250/300 is prima. Zou zelf niet hoger gaan zitten

• Topic Starter Topic Starter
Thanks Pure B.

Ik weet genoeg zo dus evt. slotje hierop?

Gr

Terug
Naar boven