Fitness Seller

Voedingsschema; graag help

tjdegekste

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
85kg
Beste mensen,
Sinds ik een paar jaar geleden ben begonnen met trainen ga ik van bulkfae naar "normale" fase en dan weer terug naar bulk etc. Cutten lijkt nu eenmaal een stuk minder aantrekkelijk :) Toch ga ik nu een serieuze poging doen. Heb vandaag alles bijgehouden wat ik heb gegeten en vraag me af of ik het wel goed doe.
1.) Ik heb nu minder gegeten dan normaal, niet dat ik echt honger heb maar veel valt er denk ik niet in te snijden. Ik weeg nu 85 kg en zag ergens een formule voor energiebehoefte: kg*2.2*15-500=2305 en ik heb nu 2700+ kcal verbruikt. Hierdoor heb ik al een fatsoenlijke post-workout maaltijd overgeslagen wat waarschijnlijk erg fout is.
2.) Eiwit ligt denk ik te laag. Koolhydraten misschien te hoog. Verhouding lijkt me niet goed. ?? In ieder geval eiwitten aan ontbijt toevoegen zie ik nu.
3. Alle kritiek is welkom...

Ik snap dat antwoorden over energiebehoefte en verhoudingen waarschijnlijk wel te vinden zijn. Maar er is zoveel info dat ik door de bomen het bos niet meer zie dus ik zou het waarderen als jullie met zinvolle op- of aanmerkingen komen.

Bijlagen

ik zou me niet te druk maken om verhoudingen, eiwitten hoog houden en het zit wel goed. Zolang je maar onder onderhoud eet komt t wel goed

Eiwit ongeveer 2g per kg lichaamsgewicht (150g - 185g)
Vetten ongeveer 1g per kg lichaamsgewicht (70g - 90g)
Rest van je caloriebehoefte opvullen met koolhydraten.

• Topic Starter Topic Starter
Ok bedankt. Minder slecht dan ik dacht gelukkig. Ik ga de komende tijd rond de 2700 cal. blijven zitten en dan kijken wat er gebeurt, aangezien ik mijn energiebehoefte nog niet precies weet. Daarnaast wat extra cardio.

Terug
Naar boven