XXL Nutrition

Voedingsschema is dit genoeg?

wallage

Novice
Waardering
0
Sinds september 2007 ben ik begonnen met krachttraining, 4a5 keer per week.
Zoals je aan mijn lengte en gewicht kan zien is mijn doel het kweken van massa.
Kwa kracht en massa ga ik maar amper vooruit. Een fitness instructeur op de sportschool zei dat ik veel te weinig eet. Daarom heb ik de laatste paar dagen wat op dit forum rond geneusd en een voedingsschema in elkaar gedraaid. Ik wilde weten of dit voldoende is of dingen anders zouden moeten.

mijn gegevens:
man
1.92m
75Kg
25 jaar

voeding per dag:
7:30 4 volkoren boterhammen met kaas of vleeswaren
10:00 wil ik iets van 250 gram pasta met kipfilet gaan eten (doe ik momenteel nog niet)
12:30 6 volkoren boterhammen met kaas of vleeswaren
15:00 250gr magere kwark + muesli
<training>
18:30 avond eten (meestal aardappelen vlees (200gr) en iets van groente (20gr))
20:30 wil ik whey-shake (doe ik momenteel nog niet)
22:00 slapen

gedurende de hele dag drink ik water en heel af en toe een vruchten sap.
Tevens eet ik 3 stuks fruit tussen door.

Graag advies.

Probeer die boterhammen 's morgens naar tien uur te verschuiven en eet om 7 u een bord brinta of havermout .
Voor je training zou een shake niet misstaan . Om 20u30 nog een halve kilo kwark .

Probeer die boterhammen 's morgens naar tien uur te verschuiven en eet om 7 u een bord brinta of havermout .
Voor je training zou een shake niet misstaan . Om 20u30 nog een halve kilo kwark .

+1

en probeer te zorgen dat je 1 van die maaltijden met brood probeert te beleggen met kipfillet :D

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de enorm snelle reacties.
Ik heb de laatste 2 dagen geprobeerd om om 20:30 een halve bak kwark naar binnen te werken echter als ik dan om 22:00 ga slapen lig ik met zo'n plof pens in bed

phenochef: moet ik dan de pasta om 10:00 vervangen door de boterhammen?

gooi de kwark met wat melk in de blender en je drinkt het zo weg en dan ligt het ook minder zwaar op de maag (voor gevoel)

Heerlijk toch !!!!
Went wel :)

pheno zijn wij nou altijd samen aan het posten in dit soort topics? :P

Nee hoor, ik zal ook ff een postje doen met mijn tips.

Ik ben het eens met phenochef en inferno87 Sterker nog, mijn tips staan in vet erbij:

7:30 4 volkoren boterhammen met kaas of vleeswarenInderdaad vervangen door 100 gram brinta/havermout, 500 ml melk + 40 gram whey,+ stuk fruit
10:00 wil ik iets van 250 gram pasta met kipfilet gaan eten (doe ik momenteel nog niet)Ik zou maaltijd 10:00 en 12:30 omwisselen
12:30 6 volkoren boterhammen met kaas of vleeswarengeen kaas, neem hier ei-eiwitten, tonijn, kip etc voor
15:00 250gr magere kwark + muesligoed, hoeveel gram meusli neem je?
<training>
Na training 40 gram whey + misschien wat dextrose?
18:30 avond eten (meestal aardappelen vlees (200gr) en iets van groente (20gr))Ik hoop datje 200 gram groente bedoelde :)
20:30 wil ik whey-shake (doe ik momenteel nog niet)Ik zou die whey shake hier weglaten en hier wat gezonde vetten nemen, zoals noten
22:00 slapenVoordat je gaat slapen, om 21:30 dus, 500 gram magere kwark toevoegen. Dit kan je net als inferno al zei met melk door een blender halen en in 1 keer opdrinken.

Fruit is wel gezond maar je tijdstippen waarop je ze neemt zijn belangrijk, dit komt door de suikers die erin zitten. Sochtends en rond je training zou ik ze nemen.

Ik zou hiermee beginnen, mocht dit niet resulteren in meer kilo;s ga het rustig verhogen met ongeveer 300-400 kcal per week.

Nee hoor, ik zal ook ff een postje doen met mijn tips.

Ik ben het eens met phenochef en inferno87 Sterker nog, mijn tips staan in vet erbij:

7:30 4 volkoren boterhammen met kaas of vleeswarenInderdaad vervangen door 100 gram brinta/havermout, 500 ml melk + 40 gram whey,+ stuk fruit
10:00 wil ik iets van 250 gram pasta met kipfilet gaan eten (doe ik momenteel nog niet)Ik zou maaltijd 10:00 en 12:30 omwisselen
12:30 6 volkoren boterhammen met kaas of vleeswarengeen kaas, neem hier ei-eiwitten, tonijn, kip etc voor
15:00 250gr magere kwark + muesligoed, hoeveel gram meusli neem je?
<training>
Na training 40 gram whey + misschien wat dextrose?
18:30 avond eten (meestal aardappelen vlees (200gr) en iets van groente (20gr))Ik hoop datje 200 gram groente bedoelde :)
20:30 wil ik whey-shake (doe ik momenteel nog niet)Ik zou die whey shake hier weglaten en hier wat gezonde vetten nemen, zoals noten
22:00 slapenVoordat je gaat slapen, om 21:30 dus, 500 gram magere kwark toevoegen. Dit kan je net als inferno al zei met melk door een blender halen en in 1 keer opdrinken.

Fruit is wel gezond maar je tijdstippen waarop je ze neemt zijn belangrijk, dit komt door de suikers die erin zitten. Sochtends en rond je training zou ik ze nemen.

Ik zou hiermee beginnen, mocht dit niet resulteren in meer kilo;s ga het rustig verhogen met ongeveer 300-400 kcal per week.

ja groente bedoel ik idd. 200gr.
bij de kwark neem ik +- 100 gram muesli.
verder bedankt voor alle op/aan merkingen

Kijk Wallie, ik zie je dagelijks, en weet dat je inmiddels al uit je kleren scheurt, maar deze mensen verdienen het ook te horen of het wat geholpen heeft :devil:.

Misschien een paar voor-en-na kiekjes? Ik denk dat ik al weet wat daar je antwoord op is :P

Laatst bewerkt:
He beste collega,
Voorderingen dankzij de inbreng van de mensen hier is zeer goed.
De kilos vliegen er letterlijk per week aan.
bedank voor alle input.

ps. paljas je avatar is zeer gelijkend

Kijk Wallie, ik zie je dagelijks, en weet dat je inmiddels al uit je kleren scheurt, maar deze mensen verdienen het ook te horen of het wat geholpen heeft :devil:.

Misschien een paar voor-en-na kiekjes? Ik denk dat ik al weet wat daar je antwoord op is :P

Terug
Naar boven