AndroidHealthClinic

Voedingsschema & supplementen.

Tim Kavak95

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
58kg
Dus, ik train nu al bijna een jaar en ik kom van het typische smalle lichaam van een 16 jarige.
Ik heb al verschillende supplementen genomen zoals 'Turbo mass gainer' van Performance, de Mutant Mass Gainer, Whey Perfection van b&f, creatine monohydraat uit Amerika, Crea Charge van Performance. Ben in totaal over 150 euro kwijt en deze supplementen hebben weinig resultaat gegeven.
Mijn voeding is niet zoals het moet zijn maar ik probeer altijd voldoende proteine binnen te krijgen. Borstomtrek is ongeveer 93, buik ongeveer 70, arm omtrek rond de 25.
Lichaamsgewicht varieert tussen 57kg en 58kg, lengte 174 cm (zou nog 5cm kunne groeien volgens dokter).
Stats: Benchpress: 60kg - 6x (na 2 sets van 55 & 57,5)
Squat : 50kg (doe ik niet vaak)
Deadlift : 55kg (uiterste niet getest, zou wel meer kunne)
[Dumbbell curl 13kg per hand; overhead extension 22kg;....]
Voedingsschema: Heb momenteel nog steeds een beugel wat het moeilijk maakt om te eten. Deze gaat er tegen kerst af dus kan ik aan een deftig voedingsschema beginnen, ik heb dit in gedachte :
Ochtend : een kom musli en een banaan (+ evt. boterham)
Pauze 10u : 100 gram kipfilet (een pakje uit de winkel dus) en een shake (lean gain van b&f of whey perfection van b&f, jullie die me tips moeten geven)
Middagpauze 12u : 4-5 boterhammen met kipfilet/hesp/...(vlees alsinds)/ een belegd broodje/ pasta met tonijn of hesp en kaas.
Pauze 15u : musli reep (1 of 2) en 100 gram kipfilet.
16u10 : Boterhammen met nuttela + een koek :D
18u15 : Training, ik zou graag iets willen innemen voor mijn training dat energie geeft, zoals een pre-workout, maar niet zo extreem. Iemand een idee ?
19u30 : einde training = dextrose tabletje + lean gain/whey perfection shake (iets meer (1/3 schepje extra)dan de gevraagde hoeveelheid)
20u00 : Maaltijd (wat de pot schaft) meestal vlees, aardappelen/rijst/pasta en groenten. Probeer altijd zo veel mogelijk te eten.
Tussendoor wat gamen, huiswerk maken enz..
22u30 : Slapen.

Trainingsschema :
Maandag : Borst & Bicep & Buik Ongeveer 4 oefeningen van elk (2 presses)
Dinsdag : Rug & Tricep & Buik
Woensdag : Schouders & benen & Buik
Donderdag : Rustdag
Vrijdag: Borst & Bicep & Buik
Zaterdag : Schouders & Tricep & Buik.

Doel :
Klinkt belachelijk maar ik ga voor het lichaam van Taylor Lautner. Zou qua kracht ook willen verdergaan, zoals benchpress per maand ongeveer 3kg meer.
Ik ga niet voor het lichaam van Ronnie Coleman of Arnold, dat vindt ik er een beetje over :p
Graag tips, commentaar, verbeteringen wat ik fout doe,..

Groeten, Tim!

ik zie om te beginnen een paar dingen in je verhaal die je al een slechte str=art geven.
"Mijn voeding is niet zoals het moet zijn" samen met "Ben in totaal over 150 euro kwijt en deze supplementen hebben weinig resultaat gegeven."
Eerst je voeding in orde.... dan zo nodig aanvullen met supplementen.
De naam van die dingen geeft het zelf al aan.... supplementen= toevoegingen= extra's.

trainen tot het uiterste... niet zomaar wat lopen aanklooien!
Train jij al een jaar??? Ik ben een vrouw, doe pas 3 maand aan powerliften en squat en deadlift meer dan jij! kom op zeg! peper in je reet! :D (goed bedoelde peptalk :p)

Heb momenteel nog steeds een beugel wat het moeilijk maakt om te eten. Dit zijn uitvluchten toch! Als je het echt wil kan je ook met beugel goed eten!

en dan je voedingsschema.
Je eet volgens mij veel te weinig en het ziet er een beetje uit als natte vinger werk. Ga eens echt serieus berekenen wat je behoefte is en ga daar dan een flink stuk boven zitten. Niet bang zijn om vet bij te kweken is het begin. Eerst concentreren op spieren aanzetten. later kan je je zorgen maken over dat eventuele vet.
en maak je voedingsschema concreet : een kom muesli? hoeveel is dat? 250ml joghurt met 40 gr muesli is een kom. Maar 500 ml joghurt met 80 gr muesli is ook een kom.
En neem voor het slapengaan nog iets van langzame eiwitten, Een bak(500mg) kwark bijvoorbeeld.

meer kan ik er op dit moment niet van zeggen. Daarvoor is het mij niet concreet genoeg en mis ik de juiste achtergrondgegevens .

tot slot wees niet bang om te trainen zoals voor het lichaam van Arnold... dat krijg je heus niet van de ene op de andere dag!:D

Je eet veelste weinig..

Neem in de ochtend 80 gram brinta door de yogurt.
Pauze 10u neem dan 2 á 3 boterhammen waar je die kipfilet opdoet. (shake mag weg)
Middag pauze eten zit wel goed.
Pauze 15u neem dan 2 á 3 boterhammen waar je die kipfilet opdoet.
16u10 kan je wel zo laten.
18u15 tijdens de training water. (iets ervoor of tijdens is niet nodig)
19u30 zit wel goed.
20u00 zit wel goed.
22:30 eet voor het slapen 500 gram magere kwark.

Ga dit eens proberen te eten.
Succes als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

Je komt van het typische smalle lichaam van een 16-jarige....58kg-> dat lichaam heb je nog steeds. ;) Je hebt 2 hele goed reakties hierboven gehad, doe er wat mee zou ik zeggen. Ze geven allebei heel goed de zwakke punten in je post aan. :)

Het wordt al zoveel geroepen, maar blijkbaar vergeten jullie beginners het belangrijkste;

supplementen zijn een toevoeging op je voeding, geen vervanger.

een supplement 'werkt' niet, omdat het een toevoeging is.

Dus als je gewone voeding niet klopt, zijn supps jammer geld.

reken je energiebehoefte uit en maak dan een goed schema met juiste hoeveelheden eiwitten, koolhydraten en vetten.

ook harder trainen; 'uiterste niet getest maar kan nog wel meer' of 'doe ik niet vaak' betekent dat je maar loopt te klooien, en haal je er niet het maximale uit.
Wel degelijk opwarmen natuurlijk en goed rekken en strekken.

dus ook een fatsoenlijk trainingschema maken.

ga eens als beginner (want dat ben je duidelijk nog gezien je gewicht en stats) een paar maanden rippetoe fullbody doen en daarna eens kijken naar een mooi split schema.

5 dagen wat je nu doet is geheel onnodig.

zoals ik al zei, eerst lekker paar maanden 3x per week full body en daarna eens kijken naar een mooi 3- of 4-daagse split, dat moet meer dan voldoende kunnen zijn.

intussen kun je hier dan veel lezen en info op doen.

Laatst bewerkt:
no offense, maar ik geloof geen bal van dit verhaal..

als jij zegt 60kg te kunnen BP'en met 57 kilo lichaamsgewicht verwacht ik dat je neus aan het groeien is pinokkio..
je squat 50 kilo? hmm hmmm.... dus je BP'd meer dan dat je squat of deadlift...

sorry hoor... ik lees hier trololol bullshit

Ga inderdaad lekker een fullbodyschema doen, dan train je je benen tenminste ook goed mee.
En met squatten train je je "jeweetzelluf blokjusch" ook wel mee.

• Topic Starter Topic Starter
no offense, maar ik geloof geen bal van dit verhaal..

als jij zegt 60kg te kunnen BP'en met 57 kilo lichaamsgewicht verwacht ik dat je neus aan het groeien is pinokkio..
je squat 50 kilo? hmm hmmm.... dus je BP'd meer dan dat je squat of deadlift...

sorry hoor... ik lees hier trololol bullshit

Ik kan het filmen ik doe na 2 sets van 55 en 57.5 een set van 60 maximaal 5x met 2 geforceerde.. En ik squat letterlijk nooit, heb het 1 of 2 keer geprobeerd met 50kg...

---------- Post toegevoegd Wed 30 Nov 2011 om 15:37 ----------

Je eet veelste weinig..

Neem in de ochtend 80 gram brinta door de yogurt.
Pauze 10u neem dan 2 á 3 boterhammen waar je die kipfilet opdoet. (shake mag weg)
Middag pauze eten zit wel goed.
Pauze 15u neem dan 2 á 3 boterhammen waar je die kipfilet opdoet.
16u10 kan je wel zo laten.
18u15 tijdens de training water. (iets ervoor of tijdens is niet nodig)
19u30 zit wel goed.
20u00 zit wel goed.
22:30 eet voor het slapen 500 gram magere kwark.

Ga dit eens proberen te eten.
Succes als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

1. Wat is brinta ?
2. Kan ik die boterhammen verdelen over 10u, 15u en 16u ?
3. Als ik nog honger heb tussendoor, kan ik dan gerust kipfilet of kalkoenfilet eten met evt. een boterham of een gewone snack ?

Bedankt voor de beste comment tot nu toe.

• Topic Starter Topic Starter
ik zie om te beginnen een paar dingen in je verhaal die je al een slechte str=art geven.
"Mijn voeding is niet zoals het moet zijn" samen met "Ben in totaal over 150 euro kwijt en deze supplementen hebben weinig resultaat gegeven."
Eerst je voeding in orde.... dan zo nodig aanvullen met supplementen.
De naam van die dingen geeft het zelf al aan.... supplementen= toevoegingen= extra's.

trainen tot het uiterste... niet zomaar wat lopen aanklooien!
Train jij al een jaar??? Ik ben een vrouw, doe pas 3 maand aan powerliften en squat en deadlift meer dan jij! kom op zeg! peper in je reet! :D (goed bedoelde peptalk :p)

Heb momenteel nog steeds een beugel wat het moeilijk maakt om te eten. Dit zijn uitvluchten toch! Als je het echt wil kan je ook met beugel goed eten!

en dan je voedingsschema.
Je eet volgens mij veel te weinig en het ziet er een beetje uit als natte vinger werk. Ga eens echt serieus berekenen wat je behoefte is en ga daar dan een flink stuk boven zitten. Niet bang zijn om vet bij te kweken is het begin. Eerst concentreren op spieren aanzetten. later kan je je zorgen maken over dat eventuele vet.
en maak je voedingsschema concreet : een kom muesli? hoeveel is dat? 250ml joghurt met 40 gr muesli is een kom. Maar 500 ml joghurt met 80 gr muesli is ook een kom.
En neem voor het slapengaan nog iets van langzame eiwitten, Een bak(500mg) kwark bijvoorbeeld.

meer kan ik er op dit moment niet van zeggen. Daarvoor is het mij niet concreet genoeg en mis ik de juiste achtergrondgegevens .

tot slot wees niet bang om te trainen zoals voor het lichaam van Arnold... dat krijg je heus niet van de ene op de andere dag!:D

Bedankt voor de tips! Ik weet dat mijn voeding zeer belangrijk is en heb een fase gehad waar ik over de nodige proteine per dag zat. Ik at zeer veel vlees, kip, wit vlees in het algemeen, kwark en dergelijke en toen zag ik wel wat resultaat in combinatie met eiwit supplement. Over deadlift en squat, ik weet dat ik deadlift veel meer kan maar ik heb de techniek niet onder controle (kromme rug), dus wil ik geen risico's nemen om het maximum te testen. Squatten daarentegen zie ik helemaal niet zitten, maar ik kan wel op 'n apparaat 114kg met 5 herhalingen pressen (benen), apparaat heet leg press als ik me niet vergis :p. Mijn beugel belet me echt om te eten want dan zou ik m'n tande om het uur moeten poetsen en bijten is ook niet altijd gemakkelijk, maar dat is niet belangrijk op dit moment. Trainen tot het uiterste doe ik altijd, en ik ga ook altijd voor geforceerde herhalingen bij elke oefening :D
Verdere tips altijd welkom :D

Terug
Naar boven