hallo allemaal!
ik ben stevo, een jongen van 14 jaar oud, 185 cm lang en ik weeg 70 kilo.
ik doe aan parkour, daarbij moet je heel veel springen en op gebouwen klimmen enzo. daar heb je dus wel wat kracht voor nodig.
nu wilde ik kracht gaan trainen, maar het gaat dus vooral om de kracht, niet om het volume.
ik wil 3 keer in de week 1 uurtje trainen, en voor de rest doe ik dus veel parkour.
mijn caloriebehoefte in rust is: 1846.8 kcal
dat heb ik keer 1,55 gedaan, dan word het 2862.54 kcal
ik heb wel een redelijk vetpercentage, maar dat gaat er waarschijnlijk ook wel af door parkour.
mijn vraag was nu of jullie mij wilden helpen om een voedingsschema op te stellen en om wat argumenten te geven waarom, want mij ouders willen argumenten. ik eet alles wel, dus daar ligt het niet aan.
de tijden waarop ik kan eten zijn:
7.00 nu heb ik hier 3 broodjes en een glas melk en een glas thee
10.00 nu heb ik hier 2 broodjes
12.00 nu heb ik hier 3 broodjes
15.00 nu heb ik hier een koekje en thee
17.00-18.00 nu eet ik hier gewoon wat de pot schaft+ voor het eten een tussendoortje
21.00 nu eet ik hier soms nog wat lekkers + rozijnen of druiven of ander fruit ofzo
daar wilde ik wat meer van gaan maken
en wat gezonder.
ik heb geen idee van hoeveel kcal alles is.
nog ff: ik ben een groot liefhebber van rijst en pasta, en brood vind ik ook heerlijk. en rozijnen!
als het goed is heeft mijn vader ook nog dingen met visolie ofzo, met omega vetzuren.
alvast bedankt,
stevo
ik ben stevo, een jongen van 14 jaar oud, 185 cm lang en ik weeg 70 kilo.
ik doe aan parkour, daarbij moet je heel veel springen en op gebouwen klimmen enzo. daar heb je dus wel wat kracht voor nodig.
nu wilde ik kracht gaan trainen, maar het gaat dus vooral om de kracht, niet om het volume.
ik wil 3 keer in de week 1 uurtje trainen, en voor de rest doe ik dus veel parkour.
mijn caloriebehoefte in rust is: 1846.8 kcal
dat heb ik keer 1,55 gedaan, dan word het 2862.54 kcal
ik heb wel een redelijk vetpercentage, maar dat gaat er waarschijnlijk ook wel af door parkour.
mijn vraag was nu of jullie mij wilden helpen om een voedingsschema op te stellen en om wat argumenten te geven waarom, want mij ouders willen argumenten. ik eet alles wel, dus daar ligt het niet aan.
de tijden waarop ik kan eten zijn:
7.00 nu heb ik hier 3 broodjes en een glas melk en een glas thee
10.00 nu heb ik hier 2 broodjes
12.00 nu heb ik hier 3 broodjes
15.00 nu heb ik hier een koekje en thee
17.00-18.00 nu eet ik hier gewoon wat de pot schaft+ voor het eten een tussendoortje
21.00 nu eet ik hier soms nog wat lekkers + rozijnen of druiven of ander fruit ofzo
daar wilde ik wat meer van gaan maken
en wat gezonder.ik heb geen idee van hoeveel kcal alles is.
nog ff: ik ben een groot liefhebber van rijst en pasta, en brood vind ik ook heerlijk. en rozijnen!
als het goed is heeft mijn vader ook nog dingen met visolie ofzo, met omega vetzuren.
alvast bedankt,
stevo